Ik zie een verschil in rijstijldenny wrote:als je blijft autosporten rijd je er toch deuken in en lakbeschadigingen.kijk maar naar mijn auto
Grietje
Moderator: webmasters
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
hmm jullie krijgen gelijk 
Ik ga voorlopig geen (onnodig) geld in de GT steken, want ik moet bezuinigen, zegmaar heel erg......
Hij heeft vandaag nog wel 2 imitatie koplampjes gehad, dat was dan voorlopig het laatste
Ik ga voorlopig geen (onnodig) geld in de GT steken, want ik moet bezuinigen, zegmaar heel erg......
Hij heeft vandaag nog wel 2 imitatie koplampjes gehad, dat was dan voorlopig het laatste
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
beetje afstellen, klepjes stellen enzo, dat is de hobby heq01z wrote:het meeste dat er aan je GT moet gebeuren kost geen geld
En rijden en als t stuk gaat is t jammer dan heb ik voorlopig even geen rijdende GT
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
citrofenwick
- Total admin

- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
oef, ik voel me al een stuk beterdenny wrote:als je blijft autosporten rijd je er toch deuken in en lakbeschadigingen.kijk maar naar mijn auto
Ik denk er ook al geruime tijd aan om mn GTI volledig te laten herspuiten. Maar als je ragt en racet blijft die idd niet mooi. En ik zit al een tijdje met van die rare ideeën om misschien een racertje te maken, dus misschien zal daar al (veel) geld in kruipen.
Verder goed bezig geweest hoor Romy. Normaalgezien raak ik er zondag wel met wat onderdelen, tenminste als ik op tijd aan een nieuwe alternator geraak voor de pimp. Of anders kom ik met de GTI, ik zie het wel nog hoe het loopt
fenwick, nog thanx voor de onderdelen!
Ik moet de carb nog proberen, de knikarmpomp hielp dus iig niet
maar vandaag besloot de andere AX (1.0E) er toch ook echt maar eens mee uit te scheiden
Die heeft ons in 23 jaar toch nog nooit laten staan maar 2 maanden stil staan vond ie schijnbaar niet leuk. Daarbij wou mijn zusje hem meenemen, starte hem met VOL choke met warm weer waarop die starte, uitviel, en nu dus niet meer te starten is. Maar dat ie verzoop is al een dag geleden dus ondertussen moet ie het toch echt wel weer doen, maar ik kreeg hem vanochtend ook niet aan de praat
Zometeen dus maar even benzine, vonk e.d. testen en kijken waar t misgaat.
Ik moet de carb nog proberen, de knikarmpomp hielp dus iig niet
maar vandaag besloot de andere AX (1.0E) er toch ook echt maar eens mee uit te scheiden
Die heeft ons in 23 jaar toch nog nooit laten staan maar 2 maanden stil staan vond ie schijnbaar niet leuk. Daarbij wou mijn zusje hem meenemen, starte hem met VOL choke met warm weer waarop die starte, uitviel, en nu dus niet meer te starten is. Maar dat ie verzoop is al een dag geleden dus ondertussen moet ie het toch echt wel weer doen, maar ik kreeg hem vanochtend ook niet aan de praat
Zometeen dus maar even benzine, vonk e.d. testen en kijken waar t misgaat.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
hmm 1.0 start weer
De benzine leiding vanaf de benzine filter was compleet vergaan
alles stond gortdroog, dus ja dat start niet
Maja echt best istie ook niet meer, begint nu rond het voorruit te roesten en motor heeft echhttt onderhoud nodig.
MIss van t weekend maar eens behoorlijk aandacht aan besteden, dingen die ik zo al zag:
- roest rond voorruit
- kleppendekselpakking vergaan
- remschijven vergaan en nog maar 5 mm dik ofzo
- benzine leidingen allemaal zichtbaar versleten
- olie super zwart
- meer wit dan rood
- onder de kap vooral ook heeeel smerig
- witte velgen zijn zwart
dus opzich wel 2 dagen vermaak haha
De benzine leiding vanaf de benzine filter was compleet vergaan
alles stond gortdroog, dus ja dat start niet
Maja echt best istie ook niet meer, begint nu rond het voorruit te roesten en motor heeft echhttt onderhoud nodig.
MIss van t weekend maar eens behoorlijk aandacht aan besteden, dingen die ik zo al zag:
- roest rond voorruit
- kleppendekselpakking vergaan
- remschijven vergaan en nog maar 5 mm dik ofzo
- benzine leidingen allemaal zichtbaar versleten
- olie super zwart
- meer wit dan rood
- onder de kap vooral ook heeeel smerig
- witte velgen zijn zwart
dus opzich wel 2 dagen vermaak haha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
De AX 1.0E (1987)
Dit weekend mams beloofd het gebakkie aandacht te geven dus dat heb ik gedaan
Ik had vrijdag geshopt:
- voorremmerij
- olie
- olie filter
- kleppendekselpakking
En aan de gang. Hij was weer helemaal wit uitgeslagen, en smerig en slecht.
Zaterdag begonnen aan de remmerij, en die verneukte k*t stokjes wouden er dus echt niet uit
pas nadat marc een uur had staan rammen waren ze zo stuk dat ze eruit gingen
Zitten wel nieuwe in hoor!
Toen dus de schijfjes en blokjes vervangen.
De oude schijven:

Onder de kap was het zo:

Marc de carb schoongebadderd:

ik alles onder de kap gepoetst, kleppendeksel nieuw kleurtje, olie/oliefilter en klepjes gesteld:

Toen dacht ik, laat ik de bodem is bekijken... Helaas vond ik een gat van 20 bij 2 cm....... En 2 kleine gaatjes langs raamrand rubber en beginnend roest aan de andere kant op de bodem.. Alles ingesmeerd en dag later getectileerd maar dat gat zal wel gelast moeten worden...


Toen de hele auto ff gepoetst, was nodig!! Hij was soort van wit..:

alle alg weggeborsteld, en toen stond ie er weer zo bij:



Dit weekend mams beloofd het gebakkie aandacht te geven dus dat heb ik gedaan
Ik had vrijdag geshopt:
- voorremmerij
- olie
- olie filter
- kleppendekselpakking
En aan de gang. Hij was weer helemaal wit uitgeslagen, en smerig en slecht.
Zaterdag begonnen aan de remmerij, en die verneukte k*t stokjes wouden er dus echt niet uit
Toen dus de schijfjes en blokjes vervangen.
De oude schijven:
Onder de kap was het zo:
Marc de carb schoongebadderd:
ik alles onder de kap gepoetst, kleppendeksel nieuw kleurtje, olie/oliefilter en klepjes gesteld:
Toen dacht ik, laat ik de bodem is bekijken... Helaas vond ik een gat van 20 bij 2 cm....... En 2 kleine gaatjes langs raamrand rubber en beginnend roest aan de andere kant op de bodem.. Alles ingesmeerd en dag later getectileerd maar dat gat zal wel gelast moeten worden...
Toen de hele auto ff gepoetst, was nodig!! Hij was soort van wit..:
alle alg weggeborsteld, en toen stond ie er weer zo bij:
Last edited by grietje on SunJun21, 2009 6:19:44 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
Henk Bats
- Drempelkiller

- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Goed bezig geweest jullie, ziet er weer mooi uit hoor.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
citrofenwick
- Total admin

- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
een spuitbus remmenreiniger/motorruimreiniger (niet op de rubber slangen spuiten ivm kans op uitdrogen.)
en dan met wat oude tshirts/poetsdoeken de boel afvegen.
motorreiniger is een kwestie van spuiten, inwerken, en afspoelen met water.
en er zijn natuurlijk nog meer methodes.
en dan met wat oude tshirts/poetsdoeken de boel afvegen.
motorreiniger is een kwestie van spuiten, inwerken, en afspoelen met water.
en er zijn natuurlijk nog meer methodes.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
.. Afspoelen met water... Tuinslang er op?DuFF wrote:een spuitbus remmenreiniger/motorruimreiniger (niet op de rubber slangen spuiten ivm kans op uitdrogen.)
en dan met wat oude tshirts/poetsdoeken de boel afvegen.
motorreiniger is een kwestie van spuiten, inwerken, en afspoelen met water.
en er zijn natuurlijk nog meer methodes.
Kan dat wel i.v.m. roest op sommige delen..




