Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:als je blijft autosporten rijd je er toch deuken in en lakbeschadigingen. :lol: kijk maar naar mijn auto
Ik zie een verschil in rijstijl :lol:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hahaha. Kom ook maar nmaar malmedy dan als het door gaat :P.

Dan zal ik je eens een rijstijl laten zien ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

denny wrote:als je blijft autosporten rijd je er toch deuken in en lakbeschadigingen. :lol: kijk maar naar mijn auto
De first is nog steeds schadevrij :lol: , het enige wat ik ooit heb gehad was een kiezelsteen die van een slick tegen mijn raam aanvloog (en ja dat geeft een behoorlijke ster).

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hmm jullie krijgen gelijk ;)

Ik ga voorlopig geen (onnodig) geld in de GT steken, want ik moet bezuinigen, zegmaar heel erg......

Hij heeft vandaag nog wel 2 imitatie koplampjes gehad, dat was dan voorlopig het laatste ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het meeste dat er aan je GT moet gebeuren kost geen geld ;)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:het meeste dat er aan je GT moet gebeuren kost geen geld ;)
beetje afstellen, klepjes stellen enzo, dat is de hobby he ;)

En rijden en als t stuk gaat is t jammer dan heb ik voorlopig even geen rijdende GT :P Maar het blijft vast heel....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

denny wrote:als je blijft autosporten rijd je er toch deuken in en lakbeschadigingen. :lol: kijk maar naar mijn auto
oef, ik voel me al een stuk beter :P:(

Ik denk er ook al geruime tijd aan om mn GTI volledig te laten herspuiten. Maar als je ragt en racet blijft die idd niet mooi. En ik zit al een tijdje met van die rare ideeën om misschien een racertje te maken, dus misschien zal daar al (veel) geld in kruipen.

Verder goed bezig geweest hoor Romy. Normaalgezien raak ik er zondag wel met wat onderdelen, tenminste als ik op tijd aan een nieuwe alternator geraak voor de pimp. Of anders kom ik met de GTI, ik zie het wel nog hoe het loopt :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

fenwick, nog thanx voor de onderdelen!

Ik moet de carb nog proberen, de knikarmpomp hielp dus iig niet :(

maar vandaag besloot de andere AX (1.0E) er toch ook echt maar eens mee uit te scheiden :(

Die heeft ons in 23 jaar toch nog nooit laten staan maar 2 maanden stil staan vond ie schijnbaar niet leuk. Daarbij wou mijn zusje hem meenemen, starte hem met VOL choke met warm weer waarop die starte, uitviel, en nu dus niet meer te starten is. Maar dat ie verzoop is al een dag geleden dus ondertussen moet ie het toch echt wel weer doen, maar ik kreeg hem vanochtend ook niet aan de praat

Zometeen dus maar even benzine, vonk e.d. testen en kijken waar t misgaat.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ok, zal weer eventjes uit de buurt blijven, misschien heb ik gewoon een vreemd effect achtergelaten. Of het ligt aan Gerard (hoop het maar)...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

hmm 1.0 start weer

De benzine leiding vanaf de benzine filter was compleet vergaan :roll:

alles stond gortdroog, dus ja dat start niet

Maja echt best istie ook niet meer, begint nu rond het voorruit te roesten en motor heeft echhttt onderhoud nodig.

MIss van t weekend maar eens behoorlijk aandacht aan besteden, dingen die ik zo al zag:

- roest rond voorruit
- kleppendekselpakking vergaan
- remschijven vergaan en nog maar 5 mm dik ofzo
- benzine leidingen allemaal zichtbaar versleten
- olie super zwart
- meer wit dan rood
- onder de kap vooral ook heeeel smerig
- witte velgen zijn zwart

dus opzich wel 2 dagen vermaak haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

De AX 1.0E (1987)

Dit weekend mams beloofd het gebakkie aandacht te geven dus dat heb ik gedaan ;)

Ik had vrijdag geshopt:
- voorremmerij
- olie
- olie filter
- kleppendekselpakking

En aan de gang. Hij was weer helemaal wit uitgeslagen, en smerig en slecht.

Zaterdag begonnen aan de remmerij, en die verneukte k*t stokjes wouden er dus echt niet uit :P pas nadat marc een uur had staan rammen waren ze zo stuk dat ze eruit gingen :P Zitten wel nieuwe in hoor!
Toen dus de schijfjes en blokjes vervangen.

De oude schijven:
Image

Onder de kap was het zo:
Image

Marc de carb schoongebadderd:
Image

ik alles onder de kap gepoetst, kleppendeksel nieuw kleurtje, olie/oliefilter en klepjes gesteld:
Image

Toen dacht ik, laat ik de bodem is bekijken... Helaas vond ik een gat van 20 bij 2 cm....... En 2 kleine gaatjes langs raamrand rubber en beginnend roest aan de andere kant op de bodem.. Alles ingesmeerd en dag later getectileerd maar dat gat zal wel gelast moeten worden... :roll:
Image
Image

Toen de hele auto ff gepoetst, was nodig!! Hij was soort van wit..:
Image

alle alg weggeborsteld, en toen stond ie er weer zo bij:
Image
Image
Image
Last edited by grietje on SunJun21, 2009 6:19:44 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Goed bezig geweest jullie, ziet er weer mooi uit hoor.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

WAUW!!! Van die poetsbeurt is 'ie echt geweldig opgeknapt zeg!! (Y)

(Nu nog een sleepoogkapje en mistlampen. :twised:)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Blingggggggggggg
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ziet er goed uit hoor :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zoals hierboven al gemeld, wat een verschil door die poetsbeurt, goed bezig!
rijd ie nu ook lekkerder door het onderhoud aan de carb?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik heb de carb alleen uitwendig schoongemaakt (inlaatspruitstuk was ook zwart ipv aluminium..)
gezien de leeftijd vh beestje wilde ik de carburateur niet uit elkaar halen zonder revisiesetje op backup!

verder doet het beestje het best aardig, alleen wordtie te weinig gebruikt...
Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Gaaf! Ziet er goed uit.

Vraagje.. Hoe heb je de motorruimte zo mooi gekregen? Heb bij mijn ax ook al een poging gedaan maar t is niet echt gelukt zegmaar....
Heb je tips? :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

een spuitbus remmenreiniger/motorruimreiniger (niet op de rubber slangen spuiten ivm kans op uitdrogen.)
en dan met wat oude tshirts/poetsdoeken de boel afvegen.
motorreiniger is een kwestie van spuiten, inwerken, en afspoelen met water.
en er zijn natuurlijk nog meer methodes.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

DuFF wrote:een spuitbus remmenreiniger/motorruimreiniger (niet op de rubber slangen spuiten ivm kans op uitdrogen.)
en dan met wat oude tshirts/poetsdoeken de boel afvegen.
motorreiniger is een kwestie van spuiten, inwerken, en afspoelen met water.
en er zijn natuurlijk nog meer methodes.
.. Afspoelen met water... Tuinslang er op? :shock:
Kan dat wel i.v.m. roest op sommige delen..

Post Reply