Beetje stotterende motor (GTI)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Beetje stotterende motor (GTI)
Het probleem:
Mijn GTI'tje heeft een beetje stotterende neigingen onder de 2500 toeren. Het doet me een heel klein beetje denken aan de bougiekabels die in m'n 1.1 in het begin zo rot waren.
Echter, twee uur nadat ik de AX had gekocht had ik er nieuwe ingezet (met een fancy blauw kleurtje, ze hadden niets anders)... Ook de Turbobougies (:roll:) eruit en normale bougies erin gezet. Een fractie beter want twee van de oude kabels waren dan ook wat aan de gare kant. Echter, geen drastische verbeteringen.
Zit zelf nog steeds een beetje te denken aan een eventuele bobinekabel of iets elektrisch.
Heb het forum compleet afgezocht en redelijk wat overeenkomende problemen gezien. Misschien is het de Lambda? Ik durfde het nog niet aan om het einde van het vermogen op te zoeken, maar heb toch zeker wel 186 gehaald en had nog vermogen over...
Iemand met een suggestie? Of wachten tot zondag (meeting)?
Mijn GTI'tje heeft een beetje stotterende neigingen onder de 2500 toeren. Het doet me een heel klein beetje denken aan de bougiekabels die in m'n 1.1 in het begin zo rot waren.
Echter, twee uur nadat ik de AX had gekocht had ik er nieuwe ingezet (met een fancy blauw kleurtje, ze hadden niets anders)... Ook de Turbobougies (:roll:) eruit en normale bougies erin gezet. Een fractie beter want twee van de oude kabels waren dan ook wat aan de gare kant. Echter, geen drastische verbeteringen.
Zit zelf nog steeds een beetje te denken aan een eventuele bobinekabel of iets elektrisch.
Heb het forum compleet afgezocht en redelijk wat overeenkomende problemen gezien. Misschien is het de Lambda? Ik durfde het nog niet aan om het einde van het vermogen op te zoeken, maar heb toch zeker wel 186 gehaald en had nog vermogen over...
Iemand met een suggestie? Of wachten tot zondag (meeting)?
Welkom bij het fenomeen "GTI".
'k Heb het al vaker hier op 't forum geroepen: GTI's lopen standaard nou eenmaal niet netjes bij lage toeren.
Group-N chippie kopuh?
'k Heb het al vaker hier op 't forum geroepen: GTI's lopen standaard nou eenmaal niet netjes bij lage toeren.
Group-N chippie kopuh?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Group-N... Hoef ik niet zo nodig. Heb dan ook begrepen dat je dan vastzit aan euro 98 en Shell V-Power is gewoon 95...
Leon Meijers heeft nog wel een chip, ook wel hier circulerend. Misschien voor later. Maar het is niet de een ECU of dergelijk probleem.
Wat ik trouwens niet verteld had is dat als je met 80 in z'n 4 flink gas geeft dat ie de neiging heeft om te gaan trillen. Misschien de motor ophanging gaar?
Leon Meijers heeft nog wel een chip, ook wel hier circulerend. Misschien voor later. Maar het is niet de een ECU of dergelijk probleem.
Wat ik trouwens niet verteld had is dat als je met 80 in z'n 4 flink gas geeft dat ie de neiging heeft om te gaan trillen. Misschien de motor ophanging gaar?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ik tank alles daarmee, en geloof mij maar dat hij een stuk beter loopt met zo'n chippie. De problemen die jij hebt HAD ik ookPgoddijn wrote:Group-N... Hoef ik niet zo nodig. Heb dan ook begrepen dat je dan vastzit aan euro 98 en Shell V-Power is gewoon 95...
Leon Meijers heeft nog wel een chip, ook wel hier circulerend. Misschien voor later. Maar het is niet de een ECU of dergelijk probleem.
Wat ik trouwens niet verteld had is dat als je met 80 in z'n 4 flink gas geeft dat ie de neiging heeft om te gaan trillen. Misschien de motor ophanging gaar?
Dus ook het trillen en het lastig draaien onder de 2500 toeren? Als ik gewoon gas geef gaat het wel ok, maar heel voorzichtig doet ie lastig.citrofenwick wrote:ik tank alles daarmee, en geloof mij maar dat hij een stuk beter loopt met zo'n chippie. De problemen die jij hebt HAD ik ook
Als ie helemaal koud is start ie overigens meteen en loopt ie mooi op 1500, maar na een halve minuut of net iets meer begint ie lastiger te doen. En als de motor wat warmer is moet ik even gas bijgeven om hem te starten...
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Correctie!!! V-power is 97.8 in nederland misschien iets minder...Pgoddijn wrote:Group-N... Hoef ik niet zo nodig. Heb dan ook begrepen dat je dan vastzit aan euro 98 en Shell V-Power is gewoon 95...
maar ik geloof niet dat je met een chip alleen aan 98 vast zit denk ik...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
het is alleen dus bij truttig gas geven?? Dat heb ik ook (1.4 multipoint op een 1.6) Met dat chippie werd het een stuk beter, maar ik vermoed nog steeds dat het de gaskleppositiesensor is... 60eurootjes....voor een klein dingetje.Pgoddijn wrote:Dus ook het trillen en het lastig draaien onder de 2500 toeren? Als ik gewoon gas geef gaat het wel ok, maar heel voorzichtig doet ie lastig.citrofenwick wrote:ik tank alles daarmee, en geloof mij maar dat hij een stuk beter loopt met zo'n chippie. De problemen die jij hebt HAD ik ook
Als ie helemaal koud is start ie overigens meteen en loopt ie mooi op 1500, maar na een halve minuut of net iets meer begint ie lastiger te doen. En als de motor wat warmer is moet ik even gas bijgeven om hem te starten...
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
wat maakt het uit. euro 95 is goedkoper op euro 98 kom je verder. Kun je dus tegen elkaar wegstrepen. Veel raarder is waarom bv in duitsland deze twee benzines vaak even duur zijn en in nederland niet. Juist ja. Omdat je op 98 meer km kan maken en dus extra per liter belast wordt. joepi.
Voordeel is dat je auto op 98 ook beter zal lopen. dus waarom nog 95 tanken? omdat de initiele aanslag op je portomonee 4 euro uitmaakt op een volle tank?
Voordeel is dat je auto op 98 ook beter zal lopen. dus waarom nog 95 tanken? omdat de initiele aanslag op je portomonee 4 euro uitmaakt op een volle tank?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Wilde gisteren m'n lambda er eens vrolijk uitsleutelen, maar is dat sleutel 22? En hoe krijg ik die er op een normale manier uit? Alles zit ervoor!Drake wrote:Ze kunnen prima lopen, mits alles correct is (temp sensor/lambda enz) maar als 1 deels faalt lopen ze meteen bagger.MNM(tm) wrote:Welkom bij het fenomeen "GTI".
Had gelezen dat wanneer je deze in een bak met terpentine laat weken dit een hoop CO2 uitstoot en haperen van de motor verhelpt.
Ook ben ik niet zo blij met het stotteren vanwege de versnellingen. Krijgen elke keer weer een schop, evenals de distributieriem (en die zit er al in sinds 2000.
Alles weghalen wat in de weg zit
Bijna alle GTI's houden niet van lage toeren.
Oplossing? Meer gas geven, zijn ze toch voor
Die van Vincent wou idd ook nooit onderin. Maja, daaristie dan ook niet op gemaakt. Gewoon lekker doorrijden en dan heb je nergens last van
Als ik zo denk he.. de 306, een TU MPI 1.6 loopt juist heeeel relaxed en heel soepel. Heb ook wel een bak meer koppel en een stuk minder PK's uit een groter blok (90 pk), met waarsch zwaarder vliegwiel enzo...
Maar hij heeft vooral een veel lagere compressie en volgens mij kleinere inlaatpoorten enzo. Dus zou een GTI downgraden niet helpen en hem rustiger en soepeler laten lopen onderin?
T blok van de GT, loopt stationair ook als een echt opgefokt blok, lekker tja, rally auto achtig. Als je hem met je voet op wat hoger in toeren houd (vanaf 1500 rpm) dan gaat ie pas mooi lopen. Rustig wegrijden geeft dus ook wat ruwheid, maar volgas wegrijden daarin tegen gaat volkomen soepel (tot de 100, haha)
Lambda in terpetine weken heb ik nog nooit gehoord.... Laat wel ff weten of t werkt
Ennuh 95 en 98, Al mijn 4 AXen (carb en mono) én de 306 (MPI) lopen niet zuiniger op 98. Verschil is miss 5 euro per tank, maar als je elke week tankt is dat 260 euro per jaar. Dat is toch bijna het dubbele aan wat ik aan wegenbelasting moet betalen
Laat mijn autotjes maar lekker op 95 rijden.
Bijna alle GTI's houden niet van lage toeren.
Oplossing? Meer gas geven, zijn ze toch voor
Die van Vincent wou idd ook nooit onderin. Maja, daaristie dan ook niet op gemaakt. Gewoon lekker doorrijden en dan heb je nergens last van
Als ik zo denk he.. de 306, een TU MPI 1.6 loopt juist heeeel relaxed en heel soepel. Heb ook wel een bak meer koppel en een stuk minder PK's uit een groter blok (90 pk), met waarsch zwaarder vliegwiel enzo...
Maar hij heeft vooral een veel lagere compressie en volgens mij kleinere inlaatpoorten enzo. Dus zou een GTI downgraden niet helpen en hem rustiger en soepeler laten lopen onderin?
T blok van de GT, loopt stationair ook als een echt opgefokt blok, lekker tja, rally auto achtig. Als je hem met je voet op wat hoger in toeren houd (vanaf 1500 rpm) dan gaat ie pas mooi lopen. Rustig wegrijden geeft dus ook wat ruwheid, maar volgas wegrijden daarin tegen gaat volkomen soepel (tot de 100, haha)
Lambda in terpetine weken heb ik nog nooit gehoord.... Laat wel ff weten of t werkt
Ennuh 95 en 98, Al mijn 4 AXen (carb en mono) én de 306 (MPI) lopen niet zuiniger op 98. Verschil is miss 5 euro per tank, maar als je elke week tankt is dat 260 euro per jaar. Dat is toch bijna het dubbele aan wat ik aan wegenbelasting moet betalen
Laat mijn autotjes maar lekker op 95 rijden.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Jouw 306 draait op een Magneti Marelli ECU. Die dingen zijn per definitie een heel stuk beter dan die dingen van Bosch.grietje wrote:Als ik zo denk he.. de 306, een TU MPI 1.6 loopt juist heeeel relaxed en heel soepel.
@Peter: praat eens met o.a. Gizmo en gti-ruudje. Die hebben nu allebei een Group-N chip in hun AX GTI en beiden zijn er razend enthousiast over. Citrofenwick trouwens ook.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ok, wie neemt er dan een Group-N mee zondag? MNM? Gewoon om te proberen... Misschien ben ik overtuigd, want ben zelf niet zo heel erg van het chippen...
Misschien probeer ik wel een chip van Leon, maar moet ik wel de tijd hebben om daar langs te gaan, en dat zie ik voor zondag nog niet gebeuren...
@Grietje:
Hier de sensoren FAQ: KLIK
Misschien probeer ik wel een chip van Leon, maar moet ik wel de tijd hebben om daar langs te gaan, en dat zie ik voor zondag nog niet gebeuren...
@Grietje:
Hier de sensoren FAQ: KLIK
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
aaaaha! Duiste V-power!!!! Dat zal wel knallenPgoddijn wrote:Zag zaterdag in Krefeld inderdaad een pomp met dezelde prijs voor twee benzines... Maar het zal wel. Momenteel zit er gewoon euro 100 in
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Dat doen we zekerv.andriessen wrote:aaaaha! Duiste V-power!!!! Dat zal wel knallenPgoddijn wrote:Zag zaterdag in Krefeld inderdaad een pomp met dezelde prijs voor twee benzines... Maar het zal wel. Momenteel zit er gewoon euro 100 in
Maar moet we wel zien in te houden, heb een mooie lijst als het gaat om boete's met de 1.1 (nul ) en dat wil ik als het even kan met de GTI behouden
Moet ik ff heel hard gaan spitten in m'n archief, want zover ik weet, heb ik geen lege chippies meer om ff Group-N in te bakken.Pgoddijn wrote:Ok, wie neemt er dan een Group-N mee zondag? MNM? Gewoon om te proberen... Misschien ben ik overtuigd, want ben zelf niet zo heel erg van het chippen...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ja die ken ik wel
Maar dan nog vraag ik me sterk af van de werking van het terpetine verhaal
maar als je GTI te rijk had gelopen had ie geen 1 op 14.nogwat gedaan, dus die kan je uitsluiten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).