hej,
vanmiddag is mijn koppakking er aan gegaan en moet dus vervangen worden.
nu vroeg ik me af,
welke soorten heb je? ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat je meerdere soorten heb.
welke is beter?
heb een GT injection uit 93
welke soorten koppaking zijn er?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
Uiteraard moet je de juiste hebben voor jouw aantal cc's..
De verschillen bestaan hoofdzakelijk tussen benzine en diesel en tussen de 1.0 en 1.1 zover ik weet.
Daar heb jij geen last van met jouw auto.
Kijk even op de site van HBase welke je nodig hebt en bestel hem bij een Brezan of welke andere automaterialentoko.
Succes!
P.S; uiteraard vervang je ook meteen de distributieriem met z'n spanrol...
De verschillen bestaan hoofdzakelijk tussen benzine en diesel en tussen de 1.0 en 1.1 zover ik weet.
Daar heb jij geen last van met jouw auto.
Kijk even op de site van HBase welke je nodig hebt en bestel hem bij een Brezan of welke andere automaterialentoko.
Succes!
P.S; uiteraard vervang je ook meteen de distributieriem met z'n spanrol...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
Er zijn meerdere soorten
Je hebt 'gewone' koppakkingen, die er nu ook in zit
Daarnaast heb je koppakking voor gevlakte kop, deze zijn dikker. Dit is met zeer gevlakte kop nodig omdat anders je zuigers raken. Maar deze geven ook een lagere compressie, en zijn daarmee minder snel stuk maar de auto heeft ook minder vermogen.
je hebt ook stalen pakkingen. Meerlaags staal. Deze gaan minder snel door en gebruikt Peugeot. Waarom Citroën's uitgerust zijn met gewone koppakking weet ik niet
Je hebt 'gewone' koppakkingen, die er nu ook in zit
Daarnaast heb je koppakking voor gevlakte kop, deze zijn dikker. Dit is met zeer gevlakte kop nodig omdat anders je zuigers raken. Maar deze geven ook een lagere compressie, en zijn daarmee minder snel stuk maar de auto heeft ook minder vermogen.
je hebt ook stalen pakkingen. Meerlaags staal. Deze gaan minder snel door en gebruikt Peugeot. Waarom Citroën's uitgerust zijn met gewone koppakking weet ik niet
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).