welke soorten koppaking zijn er?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

welke soorten koppaking zijn er?

Post by homiethomie »

hej,

vanmiddag is mijn koppakking er aan gegaan en moet dus vervangen worden.

nu vroeg ik me af,

welke soorten heb je? ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat je meerdere soorten heb.

welke is beter?

heb een GT injection uit 93 :roll:

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Uiteraard moet je de juiste hebben voor jouw aantal cc's..
De verschillen bestaan hoofdzakelijk tussen benzine en diesel en tussen de 1.0 en 1.1 zover ik weet.
Daar heb jij geen last van met jouw auto.
Kijk even op de site van HBase welke je nodig hebt en bestel hem bij een Brezan of welke andere automaterialentoko.
Succes!

P.S; uiteraard vervang je ook meteen de distributieriem met z'n spanrol...

:wink:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pascal wrote:P.S; uiteraard vervang je ook meteen de distributieriem met z'n spanrol... :wink:
Zou dan ook maar gelijk je waterpomp meenemen, anders doe je alsnog half werk...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

Post by homiethomie »

ja pcies, maar dat was ik toch al van plan :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Er zijn meerdere soorten

Je hebt 'gewone' koppakkingen, die er nu ook in zit
Daarnaast heb je koppakking voor gevlakte kop, deze zijn dikker. Dit is met zeer gevlakte kop nodig omdat anders je zuigers raken. Maar deze geven ook een lagere compressie, en zijn daarmee minder snel stuk maar de auto heeft ook minder vermogen.

je hebt ook stalen pakkingen. Meerlaags staal. Deze gaan minder snel door en gebruikt Peugeot. Waarom Citroën's uitgerust zijn met gewone koppakking weet ik niet
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply