Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo... Aannemelijk dat alles weer in elkaar zit is er ook weer een update te verwachten:

Heb achter de remmerij maar vervangen. Heb ook een paar foto's gemaakt, aangezien ik een how-to mis... Misschien toch makkelijk voor degene die hier net komt aanzetten (waaronder ik natuurlijk ;-) ).

Nu werkt het allemaal redelijk, en het zit allemaal weer in elkaar, maar moeten de remmen nog worden afgesteld? Of komt dat uiteindelijk allemaal zelf in orde? Heb nog steeds het idee dat hij bij hogere snelheid en hard remmen toch nog naar rechts trekt. En er loopt nog steeds iets aan in een bocht naar rechts... Heb de boel helemaal schoon gemaakt met borstel en uiteraard remmenreiniger.

Maar aangezien de achterkant toch omhoog stond en ik geen last had van de wielen ben ik nog maar een keer de uitlaat er echt recht onder wezen hangen. Ik geloof dat het dan nu eindelijk is gelukt, ik hoor niets meer lekken inmiddels!

Wat ik trouwens niet helemaal kan oplossen is mijn rechter schijnwerper die het sinds zondag niet meer doet. Denk dat er een kabelbreuk is ontstaan toen Marco m'n binnenkabel er heeft uitgetrokken om de voorbereiding voor de temperatuursensor te controleren, want twee dagen daarvoor deed ie het absoluut nog wel. Maar geen nood, ik neem aan dat Marco binnen no-time stekker- en kabelnummers roept waarmee ik aan de slag kan.

Desalniettemin, binnenkort moet ik toch zorgen dat ik een doos met bedrading heb, anders komt er niets van de inbouw van CV en Electrische ramen :-D
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

De draden voor de verlichting (buiten) lopen allemaal via de ronde stekker die achter het dashboard tegen de zijkant zit en die heb ik niet los gehad. Heb alleen bij de witte rechthoekige stekker gekeken en daar lopen alleen indicatielamp-signalen overheen. ;)

Afijn, we kijken nog wel een keer. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ik trek de haynes er wel bij, moet het toch een keer zelf kunnen, nietwaar? En die ronde stekker... Zegt met (nog) niks.

Moet trouwens nog even kijken naar de stekker die naar m'n ruitenwisser hendel gaat, daar zit de draad voor stand 2 los en wil niet meer vastzitten in de stekker zelf. Ben dus bang dat m'n oude pook (van voor de frikandellenmeeting) gewoon ok is. Maakt niet uit, heb deze nodig voor m'n achterruitenwisser :-D
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

de koplampbedrading is idd niet gebruikt/aangeraakt op CM.
De ronde stekker is ongemoeid gelaten omdat het te onhandig zou zijn om de hele draadboom te voorzien van een draadje wat in dit geval makkelijk rechtstreeks kon.

er is echt alleen een los draadje bijgekomen die rechtstreeks op het tellerhuis is gegaan.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hmm, dan moet ik toch maar even gaan meten...

Ga sowieso even kijken, want heb achter m'n remmen dus vervangen maar het klinkt in een hele flauwe bocht naar recht alsof m'n trommel ergens tegenaan komt, maar niet tegen m'n remvoering... Dan heb ik overigens nog niet de rem ingetrapt. Dan houdt het namelijk gewoon op.
Ook even linker voorrem controleren, ben bang dat ie daardoor trekt...
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mooi, weer een weekend achter de rug waarin ik allebei de dagen aan de AX heb gewerkt.

Allereerst zou ik gaan werken aan het reinigen van het injectiehuis, volgens de howto van MNM, maar gezien ik geen nieuwe slangklemmen in huis had leek me dat even geen praktisch idee...

Nu heb ik sinds afgelopen week ineens de nare eigenschap raamrubbers e.d. van auto's af te pulken, dus vind mijn moeder dat ik ze maar weer terug moest zetten. Zag er bij haar prima uit, maar bij mijn auto iets minder... Zo is er ooit eens ingebroken in die AX van mij (voordat ik hem kocht). Mensen die op de CitroMobile waren hebben schroevendraaierschade kunnen constateren aan de bovenkant van mijn linker portier. Heb dus zaterdag de rubbers eraf gehaald, vervolgens geheel gewassen (stond nog een beetje groen op) en de raamlijst weer rechtgebogen. Preventief behandeld met Hammerite zodat dat geen probleem kan worden. Dus geen rare bobbel meer in de raamlijst :-) .

Vervolgens ook maar de linker portier eruit gehaald. Aangezien er geen windvanger meer in zat is ooit eens (ook voor mijn tijd) de deur te ver opengeslagen, waardoor er een deuk aan de voorkant zat en een rand naar buiten is gaan staan. Resultaat is dat de opstaande rand tegen m'n koets aanloopt als ik de deur opdendeed. Dus dit maar even rechter gemaakt zodat dat niet verder slijt. Binnenkort gaan we dit netter afwerken, plus een nieuwe windvanger creëren.

Nu de deur er toch uitlag, meteen even de boel op z'n kop gehouden en de oude glasstukjes er vrolijk uitgeschud :-P . Kwam nog wel het een en ander uitzetten... Ook meteen even de onderrand achter de deur schoongemaakt, Kwam een halve kilo aan modderrotzooi uit, en dat kan niet goed zijn voor de levensduur van het staal. Maar zowaar, geen roest :) .

Vervolgens mijn rechter klapraam eruit om daar eens onder de rubbers te kijken. Deze was op de meeting niet aangepakt, leek ook wel netjes... Maar onder het rubber zag het er iets minder mooi uit. Geen gaten, maar wel beginnende herrie, dus meteen maar aan de slag en uiteindelijk de plekken wee behandeld met Hammerite. Alleen in de onder achterhoek zat een extreem gat. Wilde dit met polyester behandelen, maar gezien daar bij het chemische proces nog wel eens wat warmte wil onstaan (en er liep een slang, ik vermoed een ontluchtingsslang voor de benzinetank) heb ik daar toch maar van afgezien en heb de boel volgespoten met ruitenkit.

Later ben ik aan de linker kant begonnen. Op de frikandellenmeeting is deze kant helemaal ingesmeerd door Rogier (niet met hammerite, maar iets anders/beters?). Werkt wel perfect, is niet erger geworden. Maar dit spul was door de roest naar beneden gezakt en vrij vet en dik geworden. En dat kwam even slecht uit. Heb momenteel namelijk alle slechte plekken helemaal opengetrokken met wat 3M-schijven. De gaten die nog niet zichtbaar waren zijn helemaal blootgelegd. Maar aan de binnenkant wilde het anti-roest product maar niet weg. Na flink schrobben is het min of meer gelukt en heb de boel afgeplakt met Duct-tape. Vervolgens een stuk schuimrubber ertussen geduwd en interieur eronder ter ondersteuning. Vervolgens dichtgeplamuurd met polyester en laten uitharden. Hierna maar de scherpe randjes weggeschuurd zodat het rubber weer op z'n plaats kon. Het werd alweer een beetje laat, dus dit maken we een andere keer af, kan ik meteen een verfje bestellen.

Eerder op de dag heb ik nog even mijn ruitenwisservloeistof tankje gemaakt, aangezien die ineens langs een lijmrand begon te lekken als een gek. En dan komen binnenkort mijn luchtgaten achter de koplampen wel, kan ik daar Xenon-kastjes aan vastleggen :-D .

Ook heb ik nog even snel mijn linker voorwiel eraf getrokken om m'n zuiger te controleren. Die wil niet zo lekker (krijg er gewoon geen nieuwe blokken tussen), maar waar ik eigenlijk meer van schrok is dat mijn schijf gewoon los lag (boutje gebroken)! Kop lag eraf, dus klein gaatje er gemaakt en met een counterschroef de boel eruit gedraaid. Zit nu even een andere bout in die nog ergens in de garage werd gevonden, maar moet maar even een nieuwe vragen bij een garage.
Natuurlijk is de schijf vastgehouden door de wielbouten, maar je ziet op de foto's (die nog komen) mooi dat de gaten een beetje zijn vervormd.

Foto's komen nog, maar mijn internet thuis is een beetje labiel. Hopelijk komt het weer, anders maar ergens anders uploaden.

Verder heb ik nog even gekeken wat het probleem was met mijn rechter schijnwerper, maar dat was uiteindelijk een massa probleem. Massastekker die naar het chassis gaat (vlak bij de grill) was een beetje extreem vies, dus deze maar even netjes schoongespoten met contactspray. Nu maar hopen dat de connector niet wordt aangetast door de spray!


Van de week dan maar foto's, daarna vrolijk schuren en verven! En dan weer foto's ;-)
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je remschijven zitten toch wel vast met de wielbouten, het ging dus over het borgmoertje,

neem de blokjes maar mee naar waggel hebben we nog meer te doen!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

bij de 306 heb ik alle 4 (jaa 2 per wiel!!) borgboutjes van de schijf uit moeten boren :P

overigens horen de gaten in de schijf een beetje conisch te zijn he, dat is niet uitgesleten ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Joost wrote:je remschijven zitten toch wel vast met de wielbouten, het ging dus over het borgmoertje,

neem de blokjes maar mee naar waggel hebben we nog meer te doen!
Klopt, maar toch is het wel zo veilig. Had ze op de CM ook bij me, moet alleen even zorgen dat ik ook ff een krik meeneem dit keer ;-).
Grietje wrote:bij de 306 heb ik alle 4 (jaa 2 per wiel!!) borgboutjes van de schijf uit moeten boren :P

overigens horen de gaten in de schijf een beetje conisch te zijn he, dat is niet uitgesleten ;)
Heb wel het idee dat m'n rechter schijfgaten niet zijn uitgesleten (ze zijn trouwens meer opgeduwd eigenlijk)...

Weet nog steeds niet welke dag(en) ik naar de Waggel kan! Wil namelijk gewoon daar langs en ff weg van alles. Er komt trouwens nog een Bussumse Eend :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo, op z'n minst 1 keer per maand een update is misschien wel leuk... Maar wel lastig om alles zoveel mogelijk volgens de verlopen tijdslijn neer te zetten :-P.

Hoe dan ook, heb het Furio interieur van Joost overgenomen. Mijn bestuurdersstoel begon een beetje af te takelen en er zaten wat gebruikersvlekken in. Ook was aan de achterbank te ruiken dat de 2 liter melkpakken van de Albert Heijn NIET aan de kartonflappen vastgepakt dienen te worden, want dan klappen ze open en mag je gaan dwijlen, je achterbank onder de douche zetten en dan maar hopen dat je geen uren bezig hoeft te zijn om de roest weg te werken :evil: .

Heerlijk! Bij het overzetten meteen een bijna complete collectie gulden-muntstukken onder de stoelrails gevonden. Alleen een muntstuk van 5 gulden mist :P .
Het ziet er dus vrijwel perfect uit en het zit geweldig! Ook een beetje extra stevigheid voor in de hoekerige bochtjes :-).
Bij het overzetten kwam ik nog een paar stukjes glas tegen. Eerder al had ik mijn linker portier uit de auto gehaald en daar kwam ook nog even wat uitzetten. Helaas blijkt dat de meeste trillende onderdelen zich toch meer achterin de auto bevinden, want dit hielp eigenlijk niets...

Bij Joost ook een achterruitenwisser met Saxo type 2 wisserarm overgenomen :-) .Nu nog een wisserarm voor de voorkant stelen en het ziet er weer uit :roll: . Wat dan wel weer jammer is is dat hij het nog niet doet. Heb nog gezocht op het forum maar de enige oplossing die ik kan vinden heeft te maken met een relais (welke?) of het schakelen op de achterruitverwarming :? .
Aangezien ik op de meeting gewoon een goede hendel heb gehad voor aansturing van de achterwisser vind ik het ongepast om het via die knop te doen. Lijkt me ook onhandig als je in een extreme hoosbui zit. Daar heb ik hem dan ook het liefst voor, aangezien de sproeier me bijvoorbeeld niet kan interesseren.

Heb dan ook even het overzicht van MNM bij de Technische FAQ's aangevuld met een foto van de relais die ik in mij bakkie tegenkwam (behalve de donkergroene, die komt er nog in ;-)).

Hoe dan ook, er ligt nog een kabelboom in m'n huis uitgestrekt. Deze is door Joost uit z'n bak getrokken zodat ik mijn boeltje kan aansluiten. Mijn boeltje betekent naast de achterruitenwisser ook elektrische ramen en centrale deurvergrendeling. Dit omdat ik lui ben, al genoeg sleutelkrassen rond het deurslot heb en omdat ik bij gebrek aan vriendin enigszins noodgedwongen mezelf moet bezighouden... Nu moet ik met die kabelboom alleen nog even uit zien te vogelen hoe en wat, maar dat komt nog wel. Eigenlijk gaan alle veranderingen en vorderingen spontaan, zoals het lostrekken van m'n raamrubbers en dan ook maar meteen het dichtmaken van m'n roestgaten (lees: doorrotgaten)...

Daar heb ik dan ook nog een stel foto's van:

Image
Dit was het voorheen

Image
Dit is de werkelijke schade, maar dan met polyester (behoeft nog afwerking)

Image
Boven ook nog een randje, maar dat hoefde alleen maar een beetje ontroest te worden en met Hamerite gedaan te worden.

Image
De schade aan de rechterkant, maar wel stukken minder dan links (behalve een joekel van een gat in de achterhoek)...

In afwachting van het uitharden van de polyester (verharder bleek kapot) ben ik maar de deur eruit gaan slopen om een deuk (door vermissing van de windvanger) weg te werken.

Image
Zo zag de ring voor de windvanger er dus uit...

Bij het uittikken van de ophangpennen even oppassen als je een wit overhemd aan hebt. Ik heb een erg goed maatshirt vern**kt omdat ik geen overall aan had (ging alleen polyester smeren :?).
Deuk eruit gehaald en de deur loopt niet meer aan :-D. Nog even de deur ondersteboven gehouden en de brokjes glas eruit geschud. Zo'n deur weegt toch niets.
Maar voordat ik de deur er weer heb ingezet heb ik toch even een hoeveelheid troep van achter de deur weggehaald. Weet niet of dat hoort:

Image
Daar zat het.

Image
Hier ligt het.

Eerder had ik al de achterklep eruit gehaald. Ondanks dat er ergens op het forum te lezen is dat dit een twee-persoons klus is gaat dit prima in je eentje ;-). Gewoon goed oppassen. Tip: Zet een (wat dikkere) muts op, kan de klep rustig steunen op je hoofd zonder dat je er last van hebt :-D).

De reden van het verwijderen van de klep was omdat ie scheef stond (vorige eigenaar: mongool!) en dat kan je zien aan de gesleten onderrandjes van de plastic klep. Omdat ik het zicht een beetje had geijkt op een andere AX zonder zelf na te denken heb ik de scharnieren iets verbogen, maar naar beneden. Effect: Te laag hangende klep, maar kwam ik toch bij het inzetten weer achter, en het was laat...
Omdat de klep toch uit de hengsels lag meteen de beschermstrip met ruitenkit vast geprobeerd te zetten. Uiteindelijk geen succes. Strippen zijn stug en als ze eenmaal verbogen zijn mag je er een hoop moeite steken om ze weer goed te krijgen. Ruitenkit wordt nooit helemaal hard en de bovenstrip kwam alweer rustig naar buiten zetten. Houtjes (halve wasknijpers) ertussen gezet en een week voor l*l gereden want dit helpt ook niets.
Dus, omdat ik zaterdag langs Utrecht kwam ben ik meteen de nieuwe GTI van Happytree gaan bekijken. Was die strip er gewoon van af gehaald! En na dit gezien te hebben meteen maar mijn klep weer los en de strip netjes verwijderd. Ziet er meteen een heel stuk netter uit, en aangezien ik de scharnieren nu meteen netjes recht heb gezet past de klep ook weer precies :-D.
Resultaat alhier:
Image

Er zijn nog een paar dingen gedaan, maar ik kan me momenteel ook even niet heel erg goed herinneren wat. Ben ontzettend gaar en moet vannacht nog wakker blijven ook! Slaapdeprivatie t.b.v. een E.E.G. scan in het ziekenhuis (kijken of ik epilepsie heb, dus hopen van niet!).
Oh, en geen grappige opmerkingen dat dat zou komen omdat ik zo vaak een klep op m'n achterhoofd heb liggen :evil: !!

Dus, lieve mensen, als je je vannacht even lekker omdraait mag je best even medelijden met me hebben :roll: ... :P
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:22:58 PM, edited 4 times in total.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Oh, voordat ik het vergeet:

Foto's van m'n interieur!
Image
Image

En nee, da's geen bruin op de hoofdsteun, dat komt door de flits.

En misschien ook handig om te weten: Als je een dagje bij vrienden bent en op het gegeven moment perse mee moet naar een paardenwinkel (terwijl je daar eigenlijk gewoon een mega hekel aan hebt), maak je dag weer goed en koop gewoon een setje paardrijhandschoenen (zie bijrijderstoel). Kosten nog geen 2 tientjes en zitten toch heerlijk. Bij het sturen gewoon lekker, maar vooral ideaal als je met dit warme weer (en gebrek aan airco) de neiging hebt om wat klefferige handjes te kweken. Die willen nog wel eens van het stuur afglijden...

En anders ga je gewoon zonder paardenvrienden naar een paardenwinkel ;-)
Last edited by Pgoddijn on FriFeb19, 2010 3:23:45 PM, edited 3 times in total.
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je mist de windvanger van de bestuurdersdeur.
een nieuwe koplamp zonder breuk.
en de kunstof plaatjes voor de binnenzijde van de klapruitjes.

verders nog een GTI als ik me niet vergis
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

...en het relais voor de ruitenwisser ACHTER is een BLAUWE en die zit halverwege de dashboard kabelboom en die zit -je raadt 't al- ACHTER het dash! :lol:

Als je iets rechts van de stuurkolom onder het dash voelt (ergens tussen stuurkolom en middenconsole), dan vind je daar het relais. :)
Althans, daar HOORT 'ie te zitten. :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

fraggie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 64
Joined: SunMay31, 2009 9:08:51 AM
Location: Etten-Leur

Post by fraggie »

Polyester :shock: :(
Begint Eer Gij Bezint!

Mijn wie is wie
http://www.axclub.net/phpbb3/viewtopic.php?f=9&t=19902

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Joost, je hebt gelijk... Probeerde het chronologisch te laten kloppen, maar was gaar. Heb wel de foto van vroegâh geplaatst;).
Koplamp is wel een ding, maar dacht eerst dat het apk afkeur zou zijn. Nu is het gewoon voor de netheid en eigenlijk nauwelijks noemenswaardig of iets om (voor mij dan)
trots op te zijn...

En de GTI, moge duidelijk zijn, of is mijn signature al niet iets té aanwezig? Daarnaast staat ie nog niet op m'n naam, maar vrijdag wel! En dan in z'n 5 naar huis cruisen (feest!).

@MNM
Tuurlijk, spot maar, met je Spot. Overcomplete rammelbak, daar leer je toch niets van? :twisted:
Maar blauw! Daar heb ik tenminste wat aan! Ff de Faq aanpassen dan, is incompleet... Maar wie heeft die blauwe nog? Ik zal zo even kijken in m'n auto, ben het inmiddels wel weer zat om m'n hersenen via m'n neusgat te kietelen (ziekenhuis)!
Heb nog een kabelboom los in de auto liggen. Wordt de auto niet zo snel gestolen :P.

@Fraggie
Wat is er mis met polyester? Ik kan niet lassen, maar dit roest ook niet meer;)
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Vreemd. M'n telefoon pruugt dubbele posts eruit... Sorry
Last edited by Pgoddijn on WedJun03, 2009 2:58:48 AM, edited 1 time in total.
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Bij gebrek aan beter het displaylicht van m'n telefoon gebruikt. Maar ik kan nou niet bepaald goed zien of er iets zit. Ik neem aan van niet, lijkt wel of dat een sport is van die AX van mij...

Update: ik wil slapen...........
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik heb hier (ergens in de schuur) nog een complete dashboard-kabelboom liggen van een GTI. Zal ik eens wat tel- en meetwerk doen?

Trouwens, ik had je toch verteld dat ik m'n Spot binnen een maand na aankoop voorzien had van 't complete dashboard van een Volcane?
(Anders had ik nu nog steeds zo'n gapend, niet afsluitbaar gat en geen grote luchtroosters aan de zijkant! :roll:)

En voor de duidelijkheid: mijn dieseltje rammelt niet. 'ie mag dan klinken als een verkouden tracktor, maar rammelen doet 'ie echt niet! 8)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

je mist nog een GT bumper met zeer nette orginele mistpitten!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

MNM(tm) wrote:Ik heb hier (ergens in de schuur) nog een complete dashboard-kabelboom liggen van een GTI. Zal ik eens wat tel- en meetwerk doen?

Trouwens, ik had je toch verteld dat ik m'n Spot binnen een maand na aankoop voorzien had van 't complete dashboard van een Volcane?
(Anders had ik nu nog steeds zo'n gapend, niet afsluitbaar gat en geen grote luchtroosters aan de zijkant! :roll:)

En voor de duidelijkheid: mijn dieseltje rammelt niet. 'ie mag dan klinken als een verkouden tracktor, maar rammelen doet 'ie echt niet! 8)
Hm, denk dat het handiger is als ik die schema's even iets makkelijker kan lezen... Da's uberhaupt een vereiste! Moet het ooit zelf kunnen, mocht het forum eruit liggen of iets dergelijks.

Wist niet dat je je spot van een Volcane dashboard had voorzien. Ik zie je over het algemeen ook alleen in een echte Volcane ;-).

En ik had een slecht humeur, dus vandaar die flauwe opmerking:P. En heb nog steeds te weinig geslapen...


@Joost:
Ik heb wel die bumper gekocht, maar die ligt nog steeds op de motorkap van een Clio. Komt misschien ook op de GTI, aangezien daar schroeven doorheen zijn gezet aan de uiteinden. Ook de spoiler zit er nog niet op, maar dat komt als ie helemaal weer mooi is. Ook dat derde remlicht heb ik eruit gehaald aangezien 4 van de 7 lampjes het niet deden. Kijken of ik het weer helemaal origineel kan maken.

Je zult het ooit eens aanschouwen ;-)


Ik ga nog even verder slapen!
Image

Post Reply