tijdens het rijden brand het handrem/parkeerlampje
Moderators: vtspower, webmasters
tijdens het rijden brand het handrem/parkeerlampje
hey ik heb weer is een elektrische probleempje..
in eens tijdens het rijden als ik afrem dan gaat het lampje van me handrem/parkeer stand branden wat gaat daar fout dat hoort niet!
Gr
in eens tijdens het rijden als ik afrem dan gaat het lampje van me handrem/parkeer stand branden wat gaat daar fout dat hoort niet!
Gr
Electra is drama!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: tijdens het rijden brand het...
Mogelijk versleten voorremblokken, voorrem blokken hebben een slijtageindicatie.Emel wrote:hey ik heb weer is een elektrische probleempje..
in eens tijdens het rijden als ik afrem dan gaat het lampje van me handrem/parkeer stand branden wat gaat daar fout dat hoort niet!
Gr
Voorwielen demonteren en dikte van de remblokken controleren.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
en als je die dingen niet heb aangesloten of doorgeknipt bungelen ze misschien tegen je carosserie aan 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
of de druksensor van je handrem is kromgedrukt waardoor je uaot niet weet dat je handrem naar beneden is..
of, je remvloeistof staat te laag
voor alle hierboven genoemde dingen
-remvloeistof, onder de motorkap dat witte tankje aan de bestuurderszijde dat op die spin met 4 poten zit.. dopje draait, maar gaat meestal erg lastig.. niveau staat op de zijkant aangegeven
-remblokjes, wiel er af pakken en kijken hoe dik ze nog zijn, je hebt een stalenplaat van +-3mm en daar hoort minimaal 3mm remblokje op te zitten, liefst meer (nieuw zijn ze 9 of 10 geloofk?)
-remblokjes indicatioren, als je onder de motorkap kijkt, gaan er bij je veerpoten (echt onder de kap kijken) aan elke kant 1 groen draadje naar beneden, deze zit in een kabelklemmetje en direct daarna zit er een wit stekkertje.. dat draadje gaat vervolgens in een rubberenslangetje richting je remklauwen en daar zitten ze aangesloten op je blokjes. Als ze niet meer aangesloten zitten (bij de meeste..) het eerder genoemde witte stekkertje losnemen en de kabel richting de remklauwen verwijderen.
-handremsensor, over je handrem zit een plastic kap, neem deze los.. afhankeljk van het type/bouwjaar zit deze ofwel met torx (t15 uit mn hoofd) ofwel met kruiskop schroefjes vast. ook 1tje onder het 'asbakje'
onder deze plastic afdekking vind je een koper beugeltje met daarop een druksensor, buig deze zo dat de handrem het knopje in kan drukken.
succes!
ps. volgende keer in je topic even de hele vraag stellen, of iig het onderwerp.. dat is wat makkelijker!
of, je remvloeistof staat te laag
voor alle hierboven genoemde dingen
-remvloeistof, onder de motorkap dat witte tankje aan de bestuurderszijde dat op die spin met 4 poten zit.. dopje draait, maar gaat meestal erg lastig.. niveau staat op de zijkant aangegeven
-remblokjes, wiel er af pakken en kijken hoe dik ze nog zijn, je hebt een stalenplaat van +-3mm en daar hoort minimaal 3mm remblokje op te zitten, liefst meer (nieuw zijn ze 9 of 10 geloofk?)
-remblokjes indicatioren, als je onder de motorkap kijkt, gaan er bij je veerpoten (echt onder de kap kijken) aan elke kant 1 groen draadje naar beneden, deze zit in een kabelklemmetje en direct daarna zit er een wit stekkertje.. dat draadje gaat vervolgens in een rubberenslangetje richting je remklauwen en daar zitten ze aangesloten op je blokjes. Als ze niet meer aangesloten zitten (bij de meeste..) het eerder genoemde witte stekkertje losnemen en de kabel richting de remklauwen verwijderen.
-handremsensor, over je handrem zit een plastic kap, neem deze los.. afhankeljk van het type/bouwjaar zit deze ofwel met torx (t15 uit mn hoofd) ofwel met kruiskop schroefjes vast. ook 1tje onder het 'asbakje'
onder deze plastic afdekking vind je een koper beugeltje met daarop een druksensor, buig deze zo dat de handrem het knopje in kan drukken.
succes!
ps. volgende keer in je topic even de hele vraag stellen, of iig het onderwerp.. dat is wat makkelijker!

in bocht, is je vloeistof nivo dan niet te laag?DuFF wrote:en hoera, bij mij brand in de bocht ook het handremlampje, erg irritant.
ik zal eerst de druksensor bij de handremhendel bekijken.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Als je remblokjes niet zijn aangesloten kijk dan eerst eens of die kabels niet onder de kap tegen je carosserie bungelenDuFF wrote:nuttig antwoord guido (not)
tot hoever moet ie volzitten met vloeistof?
kan het ook ergens een lek zijn?
me remblokjes zijn volgens mij niet aangesloten.
druksensor kan misch ook, als ik aan dat kabeltje wurm doet ie t soms wel, soms niet.

en vloeistof, volgens mij moet die dop dus in de olie zitetn anders sensort ie als leeg
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
drukgeval bij handrem helemaal nagekeken, nieuw stekkertje op draadje geknepen, alles zit goed en maakt goed contact.
voorwielen eraf, stekkers bekeken, het is 1 stekker, draadjes kunnen onmogelijk tegen elkaar komen. mogelijk ergens onder de motorkap mischien ergens storing, aangezien me koelfan ook nog steeds ergens een storing heeft.
toen nog is lekker agressief over de rotonde gevlogen, en het lampje ging helaas weer ff flikkeren.
maar ik ga er vanuit dat het de remvloeistof is in dit geval, dus morgen ff een drupje bijgooien.
voorwielen eraf, stekkers bekeken, het is 1 stekker, draadjes kunnen onmogelijk tegen elkaar komen. mogelijk ergens onder de motorkap mischien ergens storing, aangezien me koelfan ook nog steeds ergens een storing heeft.
toen nog is lekker agressief over de rotonde gevlogen, en het lampje ging helaas weer ff flikkeren.
maar ik ga er vanuit dat het de remvloeistof is in dit geval, dus morgen ff een drupje bijgooien.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
q01z wrote: maar controleer eerst maar es of het kabeltje niet tegen je carosserie komt..


Spreken is goud, Ductape is zilver.
nee is een gesloten systeem, maar als je rembloken iets slijten zakt je niveau ook iets dat kan de reden zijn dat ie af en toe gaat branden..
ook kan je sensor stuk zijn die op je reservoir zit, haal eens een stekkertje er af en probeer dan nog es.. gaat je lampje dan nog branden dan ligt het aan de remslijtagesensoren of hoe je ze ook maar wilt noemen
ook kan je sensor stuk zijn die op je reservoir zit, haal eens een stekkertje er af en probeer dan nog es.. gaat je lampje dan nog branden dan ligt het aan de remslijtagesensoren of hoe je ze ook maar wilt noemen

oke maar ik bedoel met de foto dat marc zijn vraag beantwoord is.TTF wrote:nee is een gesloten systeem, maar als je rembloken iets slijten zakt je niveau ook iets dat kan de reden zijn dat ie af en toe gaat branden..
ook kan je sensor stuk zijn die op je reservoir zit, haal eens een stekkertje er af en probeer dan nog es.. gaat je lampje dan nog branden dan ligt het aan de remslijtagesensoren of hoe je ze ook maar wilt noemen
remblokjes zijn nog dik genoeg, maar inderdaad de logica is dat als ze wat slijten dat de zuiger verder naar binnen komt en het niveau van de vloeistof zakt, goed dat je het meld

ik zal die stekker ff lostrekken en de rotonde rondvliegen, maar als je die stekker lostrekt dan kun je toch nog niet uitsluiten of het aan die sensor ligt, of aan het remvloeistofniveau ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
Ik had ook het handremlampie branden in mijn peug.
Dit kwam omdat 2 lekke achterremcilinders er voor zorgde dat mijn vloeistof wegsijpelde. Dus mocht het je remvloeistof zijn die daalt zou ik ook het hele systeem nakijken op lekkage. want anders kan je bij blijven vullen zonder resultaat.
Groet arjan
Dit kwam omdat 2 lekke achterremcilinders er voor zorgde dat mijn vloeistof wegsijpelde. Dus mocht het je remvloeistof zijn die daalt zou ik ook het hele systeem nakijken op lekkage. want anders kan je bij blijven vullen zonder resultaat.
Groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
ik neem ook extra vervoer mee omdat ik 'm daar achter wil laten, ik ga er niet verder mee rijden tot het opgelost is, remmen ga ik niet op bezuinigen en met problemen ga ik zeker niet verder rijden.
stiekem dacht ik al aan nieuwe remleidingen enzo, ik wil 'm gewoon in goeie conditie hebben als ik naar het buitenland ga (helaas gaat dat ten koste van mijn vakantiegeld
)
stiekem dacht ik al aan nieuwe remleidingen enzo, ik wil 'm gewoon in goeie conditie hebben als ik naar het buitenland ga (helaas gaat dat ten koste van mijn vakantiegeld

Spreken is goud, Ductape is zilver.
- arjanklepper
- AX liefhebber
- Posts: 153
- Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
- Location: Heerhugowaard
Precies maar gelijk heb je met remmen moet je niet kloten 
Remleidingen zijn makkelijk zelf te doen. heb zelf ook een klein stukje moeten vervangen toen de remcilinders lek waren omdat ik een koppeling naar de knoppe draaide.
In iedergeval succes ermee. en kijk vooral eerst zelf naar je leidingen aangezien dit zp simpel te fiksen is dat een garage simpelweg te duur is. en dat scheelt in je vakantiegeld zeg maar

Remleidingen zijn makkelijk zelf te doen. heb zelf ook een klein stukje moeten vervangen toen de remcilinders lek waren omdat ik een koppeling naar de knoppe draaide.
In iedergeval succes ermee. en kijk vooral eerst zelf naar je leidingen aangezien dit zp simpel te fiksen is dat een garage simpelweg te duur is. en dat scheelt in je vakantiegeld zeg maar

In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
zo, net terug, flesje remvloeistof meegekregen en het is bijgevuld.
hij stond echt op de min.. dus dat voorspelt niet veel goeds, afijn hij kan er weer even tegenaan.
ik rijd er nog even mee door tot 2 juni, dan heb ik namelijk toch al een afspraak staan en dan kunnen ze de remmerij meteen meepakken
tot die tijd houd ik het vloeistofniveau voor en na elk ritje in de gaten, en zal ik het zonodig bijvullen.
voor de lange stukken pak ik wel de trein, of de mazdarati
hij stond echt op de min.. dus dat voorspelt niet veel goeds, afijn hij kan er weer even tegenaan.
ik rijd er nog even mee door tot 2 juni, dan heb ik namelijk toch al een afspraak staan en dan kunnen ze de remmerij meteen meepakken

tot die tijd houd ik het vloeistofniveau voor en na elk ritje in de gaten, en zal ik het zonodig bijvullen.
voor de lange stukken pak ik wel de trein, of de mazdarati

Spreken is goud, Ductape is zilver.