tijdens het rijden brand het handrem/parkeerlampje

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

tijdens het rijden brand het handrem/parkeerlampje

Post by Emel »

hey ik heb weer is een elektrische probleempje..

in eens tijdens het rijden als ik afrem dan gaat het lampje van me handrem/parkeer stand branden wat gaat daar fout dat hoort niet!

Gr
Electra is drama!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: tijdens het rijden brand het...

Post by Henk Bats »

Emel wrote:hey ik heb weer is een elektrische probleempje..

in eens tijdens het rijden als ik afrem dan gaat het lampje van me handrem/parkeer stand branden wat gaat daar fout dat hoort niet!

Gr
Mogelijk versleten voorremblokken, voorrem blokken hebben een slijtageindicatie.

Voorwielen demonteren en dikte van de remblokken controleren.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

en als je die dingen niet heb aangesloten of doorgeknipt bungelen ze misschien tegen je carosserie aan ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

of de druksensor van je handrem is kromgedrukt waardoor je uaot niet weet dat je handrem naar beneden is..
of, je remvloeistof staat te laag

voor alle hierboven genoemde dingen
-remvloeistof, onder de motorkap dat witte tankje aan de bestuurderszijde dat op die spin met 4 poten zit.. dopje draait, maar gaat meestal erg lastig.. niveau staat op de zijkant aangegeven
-remblokjes, wiel er af pakken en kijken hoe dik ze nog zijn, je hebt een stalenplaat van +-3mm en daar hoort minimaal 3mm remblokje op te zitten, liefst meer (nieuw zijn ze 9 of 10 geloofk?)
-remblokjes indicatioren, als je onder de motorkap kijkt, gaan er bij je veerpoten (echt onder de kap kijken) aan elke kant 1 groen draadje naar beneden, deze zit in een kabelklemmetje en direct daarna zit er een wit stekkertje.. dat draadje gaat vervolgens in een rubberenslangetje richting je remklauwen en daar zitten ze aangesloten op je blokjes. Als ze niet meer aangesloten zitten (bij de meeste..) het eerder genoemde witte stekkertje losnemen en de kabel richting de remklauwen verwijderen.
-handremsensor, over je handrem zit een plastic kap, neem deze los.. afhankeljk van het type/bouwjaar zit deze ofwel met torx (t15 uit mn hoofd) ofwel met kruiskop schroefjes vast. ook 1tje onder het 'asbakje'
onder deze plastic afdekking vind je een koper beugeltje met daarop een druksensor, buig deze zo dat de handrem het knopje in kan drukken.

succes!

ps. volgende keer in je topic even de hele vraag stellen, of iig het onderwerp.. dat is wat makkelijker!
Image

Emel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 167
Joined: TueJun10, 2008 11:11:17 AM
Location: Ede

Post by Emel »

het is nu al zo ver als ik de auto start begint die meteen te branden ik vind het persoonlijk erg vervelend..

zal morgen het overal maar weer moeten aan trekken als ik niet te brak ben :roll:

gr
Electra is drama!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Begin eerst eens met controleren van 't remvloeistof-niveau!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en hoera, bij mij brand in de bocht ook het handremlampje, erg irritant.

ik zal eerst de druksensor bij de handremhendel bekijken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:en hoera, bij mij brand in de bocht ook het handremlampje, erg irritant.

ik zal eerst de druksensor bij de handremhendel bekijken.
in bocht, is je vloeistof nivo dan niet te laag?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Gewoon het lampje verwijderen :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

nuttig antwoord guido (not)

tot hoever moet ie volzitten met vloeistof?

kan het ook ergens een lek zijn?
me remblokjes zijn volgens mij niet aangesloten.

druksensor kan misch ook, als ik aan dat kabeltje wurm doet ie t soms wel, soms niet.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

DuFF wrote:nuttig antwoord guido (not)

tot hoever moet ie volzitten met vloeistof?

kan het ook ergens een lek zijn?
me remblokjes zijn volgens mij niet aangesloten.

druksensor kan misch ook, als ik aan dat kabeltje wurm doet ie t soms wel, soms niet.
Als je remblokjes niet zijn aangesloten kijk dan eerst eens of die kabels niet onder de kap tegen je carosserie bungelen :P
en vloeistof, volgens mij moet die dop dus in de olie zitetn anders sensort ie als leeg
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

op je reservoir zit een streepje! ook NIET teveel erin doen, das ook niet goed..

maar controleer eerst maar es of het kabeltje niet tegen je carosserie komt..

@guido; dat is GEEN veilige optie
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

drukgeval bij handrem helemaal nagekeken, nieuw stekkertje op draadje geknepen, alles zit goed en maakt goed contact.
voorwielen eraf, stekkers bekeken, het is 1 stekker, draadjes kunnen onmogelijk tegen elkaar komen. mogelijk ergens onder de motorkap mischien ergens storing, aangezien me koelfan ook nog steeds ergens een storing heeft.

toen nog is lekker agressief over de rotonde gevlogen, en het lampje ging helaas weer ff flikkeren.

maar ik ga er vanuit dat het de remvloeistof is in dit geval, dus morgen ff een drupje bijgooien.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

q01z wrote: maar controleer eerst maar es of het kabeltje niet tegen je carosserie komt..
Image
:) nee het is echt het remvloeistof denk ik, ik kan er alleen geen wijs uit, ik vermoed wel dat er te weinig in zit, ik ga er zo mee naar de garage, maar remvloeistof kan niet verdampen toch ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

nee is een gesloten systeem, maar als je rembloken iets slijten zakt je niveau ook iets dat kan de reden zijn dat ie af en toe gaat branden..

ook kan je sensor stuk zijn die op je reservoir zit, haal eens een stekkertje er af en probeer dan nog es.. gaat je lampje dan nog branden dan ligt het aan de remslijtagesensoren of hoe je ze ook maar wilt noemen :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

TTF wrote:nee is een gesloten systeem, maar als je rembloken iets slijten zakt je niveau ook iets dat kan de reden zijn dat ie af en toe gaat branden..

ook kan je sensor stuk zijn die op je reservoir zit, haal eens een stekkertje er af en probeer dan nog es.. gaat je lampje dan nog branden dan ligt het aan de remslijtagesensoren of hoe je ze ook maar wilt noemen :wink:
oke maar ik bedoel met de foto dat marc zijn vraag beantwoord is.
remblokjes zijn nog dik genoeg, maar inderdaad de logica is dat als ze wat slijten dat de zuiger verder naar binnen komt en het niveau van de vloeistof zakt, goed dat je het meld :).
ik zal die stekker ff lostrekken en de rotonde rondvliegen, maar als je die stekker lostrekt dan kun je toch nog niet uitsluiten of het aan die sensor ligt, of aan het remvloeistofniveau ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Ik had ook het handremlampie branden in mijn peug.
Dit kwam omdat 2 lekke achterremcilinders er voor zorgde dat mijn vloeistof wegsijpelde. Dus mocht het je remvloeistof zijn die daalt zou ik ook het hele systeem nakijken op lekkage. want anders kan je bij blijven vullen zonder resultaat.

Groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik neem ook extra vervoer mee omdat ik 'm daar achter wil laten, ik ga er niet verder mee rijden tot het opgelost is, remmen ga ik niet op bezuinigen en met problemen ga ik zeker niet verder rijden.

stiekem dacht ik al aan nieuwe remleidingen enzo, ik wil 'm gewoon in goeie conditie hebben als ik naar het buitenland ga (helaas gaat dat ten koste van mijn vakantiegeld :lol: )
Spreken is goud, Ductape is zilver.

User avatar
arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: SatFeb16, 2008 7:01:03 PM
Location: Heerhugowaard

Post by arjanklepper »

Precies maar gelijk heb je met remmen moet je niet kloten :P
Remleidingen zijn makkelijk zelf te doen. heb zelf ook een klein stukje moeten vervangen toen de remcilinders lek waren omdat ik een koppeling naar de knoppe draaide.

In iedergeval succes ermee. en kijk vooral eerst zelf naar je leidingen aangezien dit zp simpel te fiksen is dat een garage simpelweg te duur is. en dat scheelt in je vakantiegeld zeg maar :P
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

zo, net terug, flesje remvloeistof meegekregen en het is bijgevuld.
hij stond echt op de min.. dus dat voorspelt niet veel goeds, afijn hij kan er weer even tegenaan.

ik rijd er nog even mee door tot 2 juni, dan heb ik namelijk toch al een afspraak staan en dan kunnen ze de remmerij meteen meepakken :)
tot die tijd houd ik het vloeistofniveau voor en na elk ritje in de gaten, en zal ik het zonodig bijvullen.
voor de lange stukken pak ik wel de trein, of de mazdarati :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply