Verschil tussen de benzines (95, 98, v power, e.d...)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Verschil tussen de benzines (95, 98, v power, e.d...)
Kan iemand mij uitleggen welke benzine het beste is voor een AX 1.1i. Ik heb al van alles gelezen over de compressieverhouding, gelood of ongelood, hoger octaangehalte of niet, enz...
Kort samengevat:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Kort samengevat:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
Bij sommige AXen kan je verschil in verbruik opmerken.
prestaties iig niet merkbaar.
In mijn ervaring maakt t geen ruk uit en ik tank dan ook altijd bij onze witte-super-goedkope pomp gewoon 95 In alle auto's, haha. maar ik heb dan ook alleen maar vrij standaard auto's, die ook altijd op 95 hebben gelopen dus niet beter weten. verbruik maakt het voor mij ook niets uit.
GTI's en sportievere autos (hogere compressie volgens mij) zou 98 wel beter of zelfs het enige goede zijn.
prestaties iig niet merkbaar.
In mijn ervaring maakt t geen ruk uit en ik tank dan ook altijd bij onze witte-super-goedkope pomp gewoon 95 In alle auto's, haha. maar ik heb dan ook alleen maar vrij standaard auto's, die ook altijd op 95 hebben gelopen dus niet beter weten. verbruik maakt het voor mij ook niets uit.
GTI's en sportievere autos (hogere compressie volgens mij) zou 98 wel beter of zelfs het enige goede zijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja, ik ken het En je zal en moet weten hoe het heet voordat je slaaptHappytree wrote:We hebben een winaarcitrofenwick wrote:Een klopsensor?Happytree wrote:Een AX heeft geen hoe heet dat ding ook alweer
Er zit niks in wat meet/weet welke benzine erinzit, dus het management reageert er niet op, dus geen nut!
Ik lag in bed en liep maar te denken hoe dat ding ookalweer hete!
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ik merkte het verschil zeker toen ik van 95 naar 98 ging met mijn 1.1 volcane. Zelfs van V-power naar 98 voelde ik het verschil, zeker bij volle belading (2 dames mee).
Bij 98 voelde ik meer trekkracht.
Van v-power voel je opzich niet direct wat, maar de motor wordt er wel schoner van... zeggen ze.
Dus als je motor goed schoon is zal je ook de vermogensstijging voelen als je van 95 naar 98 gaat.
Bij 98 voelde ik meer trekkracht.
Van v-power voel je opzich niet direct wat, maar de motor wordt er wel schoner van... zeggen ze.
Dus als je motor goed schoon is zal je ook de vermogensstijging voelen als je van 95 naar 98 gaat.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Ik had iets gelezen dat V-power in Duitsland een octaangehalte had van 100. Hier in Nederland is dat maar 97 (zal vast en zeker iets met de staat te maken hebben en de belastingen ) Maar in Duitsland haal je er dan in principe nog meer vermogen uit?v.andriessen wrote:ik merkte het verschil zeker toen ik van 95 naar 98 ging met mijn 1.1 volcane. Zelfs van V-power naar 98 voelde ik het verschil, zeker bij volle belading (2 dames mee).
Bij 98 voelde ik meer trekkracht.
Van v-power voel je opzich niet direct wat, maar de motor wordt er wel schoner van... zeggen ze.
Dus als je motor goed schoon is zal je ook de vermogensstijging voelen als je van 95 naar 98 gaat.
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Dat is uitvoerig getest. Maar voor een injectie motor verschilt het niet echt veel (mits je al veel dingen veranderd hebt zoals andere nokassen)Habo wrote:Ik had iets gelezen dat V-power in Duitsland een octaangehalte had van 100. Hier in Nederland is dat maar 97 (zal vast en zeker iets met de staat te maken hebben en de belastingen ) Maar in Duitsland haal je er dan in principe nog meer vermogen uit?v.andriessen wrote:ik merkte het verschil zeker toen ik van 95 naar 98 ging met mijn 1.1 volcane. Zelfs van V-power naar 98 voelde ik het verschil, zeker bij volle belading (2 dames mee).
Bij 98 voelde ik meer trekkracht.
Van v-power voel je opzich niet direct wat, maar de motor wordt er wel schoner van... zeggen ze.
Dus als je motor goed schoon is zal je ook de vermogensstijging voelen als je van 95 naar 98 gaat.
Maar bij turbo motoren scheelt het echt veel. Een subaru impresa was getest op de rollerbank. Met octaan 100 had die iets van 55pk meer... kijk en dan wordt het echt leuk!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
pura = vpower = flauwekulShell Pura vervangen door Power
woensdag 3 maart 2004, 0:00
Oliemaatschappij Shell stopt met de benzinesoort Pura. De marktleider vervangt het product dat vier jaar geleden met veel tamtam werd ingevoerd door een andere variant met de naam Shell V-Power.
Shell zei in een verklaring tevreden te zijn over de resultaten van Pura, maar cijfers wilde de woordvoerder niet geven. Shell V-Power is minder vervuilend dan andere benzines. Het product is zwavelvrij, waardoor de katalysator in een auto beter werkt, claimt het oliebedrijf. Verder zegt Shell dat automobilisten die de benzine gebruiken, merken dat de motor vlotter is en direct reageert op bewegingen van het gaspedaal (ANP).
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Ik houd het verbruik altijd bij, mijn dieseltje (1.4) werd steeds minder zuinig en dat kwam volgens mij door veelvuldig gebruik van goedkope diesel, schijnbaar raakt op een of andere wijze toch het brandstofsysteen langzaam iets vervuild?! Gek genoeg is na eenmalig een of ander blikje spul in de tank gegooid te hebben, en na een paar keer v-power tanken, de auto weer een stuk zuiniger geworden, 1:20 is nu weer 1:22 à 23. Nu tank ik wel weer die goedkope brandstof bij zo'n onbemande pomp maar af en toe v-power 'verschoont' de boel is mijn indruk, hoewel ik bepaald geen Shellfan ben
Hier ga ik het gewoon echt wel helemaal mee eens zijn!Donderkar wrote:Ik houd het verbruik altijd bij, mijn dieseltje (1.4) werd steeds minder zuinig en dat kwam volgens mij door veelvuldig gebruik van goedkope diesel, schijnbaar raakt op een of andere wijze toch het brandstofsysteen langzaam iets vervuild?! Gek genoeg is na eenmalig een of ander blikje spul in de tank gegooid te hebben, en na een paar keer v-power tanken, de auto weer een stuk zuiniger geworden, 1:20 is nu weer 1:22 à 23. Nu tank ik wel weer die goedkope brandstof bij zo'n onbemande pomp maar af en toe v-power 'verschoont' de boel is mijn indruk, hoewel ik bepaald geen Shellfan ben
Ik tank vrijwel altijd bij Pin&Go (Berkman Energie), omdat dat de goedkoopste is op 't eiland hier, èn het gewoon heel goede branstof is.
Heb wel eens getankt bij diverse 'witte pompen', maar daarvan flikkeren de prestaties en de zuinigheid van de motor dus echt ter plekke van in elkaar!
M'n Volcane ging er echt rot van lopen: ontzettend stotteren en bokken bij koude motor, dramatisch verbruik (1:14, ipv. normaal 1:17½) en gewoon duidelijk minder vlot reageren. (En zelfs ff spontaan inhouden op de snelweg. )
[off topic]
Voor degenen die zich nog kunnen herinneren dat ik zo ontzettend over m'n Volcane heb lopen klagen v.w.b. het verbruik sinds 't andere onderstel: de grote reinigingsactie van 't injectiehuis heeft wonderen gedaan! Nu haalt 'ie weer braaf de 1:17!
(En dat is dan ook nog eens met nog niet opnieuw uitgelijnde voortrein!)
[/off topic]
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Toen het net geïntroduseerd werd hebben ze een onderzoek gedaan naar V-power met smart. (door de autoweek)
En daar kwam uit dat je 1.0 3cillinder meer koppel had na het tanken van v-power. Het vermogen steeg ook maar minder signifikant dan de koppel curve.
Soms werk het plasebo effect ook andersom hè... als je denk dat het niet werk merk je het ook niet.
En daar kwam uit dat je 1.0 3cillinder meer koppel had na het tanken van v-power. Het vermogen steeg ook maar minder signifikant dan de koppel curve.
Soms werk het plasebo effect ook andersom hè... als je denk dat het niet werk merk je het ook niet.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
is dat niet voor boeren? Met rode diesel enzo?Habo wrote:Wat wordt nou eigenlijk verstaan onder 'witte pompen'?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.