Kort samengevat:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Moderators: denny, vtspower, webmasters
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja, ik ken hetHappytree wrote:We hebben een winaarcitrofenwick wrote:Een klopsensor?Happytree wrote:Een AX heeft geen hoe heet dat ding ook alweer![]()
Er zit niks in wat meet/weet welke benzine erinzit, dus het management reageert er niet op, dus geen nut!![]()
Ik lag in bed en liep maar te denken hoe dat ding ookalweer hete!
Ik had iets gelezen dat V-power in Duitsland een octaangehalte had van 100. Hier in Nederland is dat maar 97 (zal vast en zeker iets met de staat te maken hebben en de belastingenv.andriessen wrote:ik merkte het verschil zeker toen ik van 95 naar 98 ging met mijn 1.1 volcane. Zelfs van V-power naar 98 voelde ik het verschil, zeker bij volle belading (2 dames mee).
Bij 98 voelde ik meer trekkracht.
Van v-power voel je opzich niet direct wat, maar de motor wordt er wel schoner van... zeggen ze.
Dus als je motor goed schoon is zal je ook de vermogensstijging voelen als je van 95 naar 98 gaat.
Dat is uitvoerig getest. Maar voor een injectie motor verschilt het niet echt veel (mits je al veel dingen veranderd hebt zoals andere nokassen)Habo wrote:Ik had iets gelezen dat V-power in Duitsland een octaangehalte had van 100. Hier in Nederland is dat maar 97 (zal vast en zeker iets met de staat te maken hebben en de belastingenv.andriessen wrote:ik merkte het verschil zeker toen ik van 95 naar 98 ging met mijn 1.1 volcane. Zelfs van V-power naar 98 voelde ik het verschil, zeker bij volle belading (2 dames mee).
Bij 98 voelde ik meer trekkracht.
Van v-power voel je opzich niet direct wat, maar de motor wordt er wel schoner van... zeggen ze.
Dus als je motor goed schoon is zal je ook de vermogensstijging voelen als je van 95 naar 98 gaat.) Maar in Duitsland haal je er dan in principe nog meer vermogen uit?
pura = vpower = flauwekulShell Pura vervangen door Power
woensdag 3 maart 2004, 0:00
Oliemaatschappij Shell stopt met de benzinesoort Pura. De marktleider vervangt het product dat vier jaar geleden met veel tamtam werd ingevoerd door een andere variant met de naam Shell V-Power.
Shell zei in een verklaring tevreden te zijn over de resultaten van Pura, maar cijfers wilde de woordvoerder niet geven. Shell V-Power is minder vervuilend dan andere benzines. Het product is zwavelvrij, waardoor de katalysator in een auto beter werkt, claimt het oliebedrijf. Verder zegt Shell dat automobilisten die de benzine gebruiken, merken dat de motor vlotter is en direct reageert op bewegingen van het gaspedaal (ANP).
Hier ga ik het gewoon echt wel helemaal mee eens zijn!Donderkar wrote:Ik houd het verbruik altijd bij, mijn dieseltje (1.4) werd steeds minder zuinig en dat kwam volgens mij door veelvuldig gebruik van goedkope diesel, schijnbaar raakt op een of andere wijze toch het brandstofsysteen langzaam iets vervuild?! Gek genoeg is na eenmalig een of ander blikje spul in de tank gegooid te hebben, en na een paar keer v-power tanken, de auto weer een stuk zuiniger geworden, 1:20 is nu weer 1:22 à 23. Nu tank ik wel weer die goedkope brandstof bij zo'n onbemande pomp maar af en toe v-power 'verschoont' de boel is mijn indruk, hoewel ik bepaald geen Shellfan ben
is dat niet voor boeren? Met rode diesel enzo?Habo wrote:Wat wordt nou eigenlijk verstaan onder 'witte pompen'?