Motor wissel?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Tsja...Ga in dat geval dan voor een Chevy V8, met gemak 500pk en al doe je een beetje moeite, is de 1000pk ook nog haalbaar...Guido_AXGT wrote:'k Zou eerder kijken voor een Honda blok. Uit een Honda CRX bijv. Gewoon ook veel met classic mini's dat daar een hondamotor in word gebouwd. Super betrouwbaar en super snel. 130-160pk enkel de 1.6
Als je dan toch die moeite gaat doen... Aandrijfassen kun je gewoon omlassen...
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
v8 ligt in lijn, de neus van de ax lijkt me echt te kort...
vtec ligt dwars, past zelfs in een mini. Ax moet te doen zijn.
http://www.hondapoint.com/forum/honda-v ... -vtec.html
leuk filmpje
vtec ligt dwars, past zelfs in een mini. Ax moet te doen zijn.
http://www.hondapoint.com/forum/honda-v ... -vtec.html
leuk filmpje
Mjah, ware het niet de de meeste te koop aangeboden GTI's rotte plekken inde carrosserie hebben en dat voor wèl goeie GTI's nog steeds dik betaald moet worden.Tijmen wrote:Als je het vermogen van een GTI wil.... doe jezelf dan een plezier en koop een nette GTI. Als je méér wil loont een ombouw pas naar mijn idee.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vergeet niet dat er voor de mini complete ombouwkits, subframes, uitlaatlijnen, aandrijfassen en noem het maar op te koop zijn, om VTEC-blokken te kunnen monteren. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld blokken van Opel, die worden ook regelmatig in Mini's gelepeld en hiervoor zijn ook alle aangepaste onderdelen gewoon op de markt.Guido_AXGT wrote:vtec ligt dwars, past zelfs in een mini. AX moet te doen zijn.
Dit is voor een AX niet het geval, wat betekent dat je bij de AX dus ongeveer ALLES aan zal moeten passen om het blok, de aandrijflijn, de uitlaatlijn en ga zo maar door passend te maken.
In dat opzicht, is de inbouw van een V8 net zo makkelijk als de inbouw van een VTEC...
En het bewijs dat een V8 ook in een mini pas kun je vinden op:
www.miniv8.com
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Volgens mij past het uitlaatspruitstuk van een sport wel, maar het inlaatspruitstuk niet.
En idd, voor ombouw naar carb. moet je ook over naar verdeelkap.
DIS wordt aangestuurd door de ECU en die komt te vervallen bij plaatsen van carb.
En idd, voor ombouw naar carb. moet je ook over naar verdeelkap.
DIS wordt aangestuurd door de ECU en die komt te vervallen bij plaatsen van carb.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Je kan mijn wie=wie ook doorspitten. Daar staan uitgebreid foto's in van de 1.1i naar de 1.4i
En een paar jaar later van de 1.4i naar de 1.6i
En moet zeggen dat het verschil van de 1.4i naar de 1.6i veel groter is dan van de 1.1i naar de 1.4i
Ik ben er heel tevreden mee. Ook al is het de standaard 90pk uitvoering. Op de huidige rallye bak trekt ie erg leuk.
En een paar jaar later van de 1.4i naar de 1.6i
En moet zeggen dat het verschil van de 1.4i naar de 1.6i veel groter is dan van de 1.1i naar de 1.4i
Ik ben er heel tevreden mee. Ook al is het de standaard 90pk uitvoering. Op de huidige rallye bak trekt ie erg leuk.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Er is zeker verschil, vermogen is leuk maar de 1.4 mpi heeft pas boven de 5 k rpm echt vermogen terwijl de 1.6 al boven de 3 k rpm een groot deel van zijn vermogen vrijgeeft. Boven de 130 kan je het met een 1.4 al compleet vergeten tegen een 1.6.
plus de 1.6 met magnetti injectiesysteem loopt 100x beter dan het brakke bosch systeem (het is dan ook een wonder dat de first wel goed loopt).
plus de 1.6 met magnetti injectiesysteem loopt 100x beter dan het brakke bosch systeem (het is dan ook een wonder dat de first wel goed loopt).
Ik merk bij mij niks van een brak bosch systeem. Ma5.2 nergens last van.
Of hebben we het hier over de oudere varianten?
Of hebben we het hier over de oudere varianten?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Als in Chris z'n First nu een 1.1i motor met Bosch ECU ligt, dan is dat 100% zeker een MA2.2. En ja, die dingen zijn ERG basic.
Anders is het een 1.1i motor met Magneti Marelli G6.11 ECU. (En die zijn wèl fijn!)
Anders is het een 1.1i motor met Magneti Marelli G6.11 ECU. (En die zijn wèl fijn!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!