kopbouten en kop vlakken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
kopbouten en kop vlakken
Helaas ontdekte ik vandaag de eerste tekenen van vettigheid op de bekende plek boven de dynamo. Dus een nieuwe koppakking zit eraan te komen.
Hoeveel km kan ik nog ongeveer rijden?
Moeten bij een 1.4 inj. de kopbouten vervangen worden wanneer de kop los is geweest?
Zal ik de kop laten vlakken? Of gewoon schoonmaken en terugzetten?
Hoeveel km kan ik nog ongeveer rijden?
Moeten bij een 1.4 inj. de kopbouten vervangen worden wanneer de kop los is geweest?
Zal ik de kop laten vlakken? Of gewoon schoonmaken en terugzetten?
nieuwe kopbouten zou ik wel doen. Ik weet dat er in sommige haynes staat dat t niet hoeft maar ik heb ook al eens kapotgedraaide hergebruikte meegemaakt. en op de totale kosten zijn die bouten t probleem niet.
en volgens mij heeft een typee1 GT wel rekbouten.
vlakken, tja dat zou ik laten zitten als er niet echt grote koelproblemen zijn geweest. aan de andere kant, als je een adresje hebt is t t geld ook weer niet, maja.
enn met alleen zweten bij de dynamo kan je nog wel even rijden maar je moet het wel goed in de gaten houden. zolang ie naar buiten lekt.. jammer :P
en volgens mij heeft een typee1 GT wel rekbouten.
vlakken, tja dat zou ik laten zitten als er niet echt grote koelproblemen zijn geweest. aan de andere kant, als je een adresje hebt is t t geld ook weer niet, maja.
enn met alleen zweten bij de dynamo kan je nog wel even rijden maar je moet het wel goed in de gaten houden. zolang ie naar buiten lekt.. jammer :P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
Een koppakking kan volledig doorgaan in 15 minuten, of het kan heel geleidelijk over enkele maanden gaan.
Met de lekke koppakking van de 1.1 heb ik 9 maanden ofzo gereden en hij reed nog steeds. Enkel reed ik voor alle zekerheid rond zonder thermostaat (blok moest er toch uit)
Met de lekke koppakking van de 1.1 heb ik 9 maanden ofzo gereden en hij reed nog steeds. Enkel reed ik voor alle zekerheid rond zonder thermostaat (blok moest er toch uit)
AX-kopen is verslavend.
-
- AX liefhebber
Uhu. Uiteraard. Maar als je de kop eraf hebt liggen, is het wel zo verstandig om de benedenboel ook maar meteen te verwennen met versche olie.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!