Advies gezocht ivm aanschaf AX
Moderator: webmasters
Advies gezocht ivm aanschaf AX
Hallo mensen,
Al van jongs af aan heb ik gezegd dat mijn allereerste autootje een AX zou worden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een leuk AX en zou ik graag van jullie een beetje advies willen inwinnen voordat ik tot koop overga.
Het gaat om de volgende auto:
Citroën AX 1.1i TGE
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 128000km
5 deurs
Ook heeft de auto 4 nieuwe bandjes en zijn de remmen aan de voorzijde vernieuwd.
Met nieuwe APK
Meer informatie heb ik niet helaas.
Nu is mijn vraag, is dit een leuk autootje om mee te beginnen? wat is het verbuik ongeveer? in wat voor prijsklasse moet ik denken voor deze leuke AX? Alvast vriendelijk bedankt voor het advies en hopelijk kan ik binnenkort ook zeggen dat ik in een AXje rij
Groet AneJan
Al van jongs af aan heb ik gezegd dat mijn allereerste autootje een AX zou worden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een leuk AX en zou ik graag van jullie een beetje advies willen inwinnen voordat ik tot koop overga.
Het gaat om de volgende auto:
Citroën AX 1.1i TGE
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 128000km
5 deurs
Ook heeft de auto 4 nieuwe bandjes en zijn de remmen aan de voorzijde vernieuwd.
Met nieuwe APK
Meer informatie heb ik niet helaas.
Nu is mijn vraag, is dit een leuk autootje om mee te beginnen? wat is het verbuik ongeveer? in wat voor prijsklasse moet ik denken voor deze leuke AX? Alvast vriendelijk bedankt voor het advies en hopelijk kan ik binnenkort ook zeggen dat ik in een AXje rij
Groet AneJan
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welkom Anejan,
Het belangrijkste is om goed te kijken hoe het gesteld is met doorgeroeste delen en dan vooral delen die niet zomaar vervangbaar zijn.
Verder motorisch wil er nog wel eens een koppakking lek zijn, vaak te zien als boven de dynamo het blok nat en vies is van de olie.
Om een indruk te krijgen wat wij al zo zijn tegen gekomen bij het in ere herstellen van onze blauwe 14 TRS KLIK HIER maar eens.
Doe anders hier een oproep of er iemand bij jouw uit de buurt mee wil gaan kijken om advies te geven.
Groetjes, Henk
Het belangrijkste is om goed te kijken hoe het gesteld is met doorgeroeste delen en dan vooral delen die niet zomaar vervangbaar zijn.
Verder motorisch wil er nog wel eens een koppakking lek zijn, vaak te zien als boven de dynamo het blok nat en vies is van de olie.
Om een indruk te krijgen wat wij al zo zijn tegen gekomen bij het in ere herstellen van onze blauwe 14 TRS KLIK HIER maar eens.
Doe anders hier een oproep of er iemand bij jouw uit de buurt mee wil gaan kijken om advies te geven.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
maar dan nog, een nieuwer type motorkap wilt niet zeggen dat de auto schade heeft gehad, ik heb ook een ander type achterklep + achterbumper + voorbumper, maar dat komt omdat ik dit mooier vind.
dus schade hoeft niet altijd, maar ik zou zeker wel altijd kijken naar de pasvorm voorbumper/koplampen/motorkap en ook onder de motorkap of er niet duidelijk schade verstopt is achter de voorbumper bijvoorbeeld.
dus schade hoeft niet altijd, maar ik zou zeker wel altijd kijken naar de pasvorm voorbumper/koplampen/motorkap en ook onder de motorkap of er niet duidelijk schade verstopt is achter de voorbumper bijvoorbeeld.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
In dit geval zou ik voor de 1.0 Furore gaan, welliswaar minder vermogen, maar wel weer zuiniger.
Wordt het een autootje voor stadsritten of voornamelijk snelweg?
Het verschil tussen de laatste twee AX-en is 4 jaar en 40000km, in 't voordeel van de Furore. Voor die 150 euro meer zou ik 't wel weten.
Er kan altijd nog een 1124cc motortje ingehangen worden!
Succes met je zoektocht!
Wordt het een autootje voor stadsritten of voornamelijk snelweg?
Het verschil tussen de laatste twee AX-en is 4 jaar en 40000km, in 't voordeel van de Furore. Voor die 150 euro meer zou ik 't wel weten.
Er kan altijd nog een 1124cc motortje ingehangen worden!
Succes met je zoektocht!
Mijn vriendin studeert in Eindhoven en ik woon in Sneek dus de auto gaat vaak heen en weer tussen Eindhoven en Sneek. Natuurlijk gaan we hem ook wel gebruiken in de stad maar voornamelijk lange ritten. Het gaat me niet om de snelheid want ik ben niet zo'n snelheidsduivel. Wil gewoon leuk rijden en dat het ook nog leuk in de portemonnee blijft
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
uhm is dat zo?
Ik ga altijd uit van de benadering dat een kleine motorinhoud en vermogen altijd veel harder moet werken om een bepaalde snelheid te rijden en vast te houden dan een motor met meer vermogen en inhoud.
Harder werken is meer benzine. Ik denk dat zo'n 1.0 dus in de stad goedkoper rijd dan een 1.4 maar dat dat op de snelweg wel eens heel anders zou kunnen zijn.
Natuurlijk gaat deze regel maar tot een bepaalde hoogte op.
Ik ga altijd uit van de benadering dat een kleine motorinhoud en vermogen altijd veel harder moet werken om een bepaalde snelheid te rijden en vast te houden dan een motor met meer vermogen en inhoud.
Harder werken is meer benzine. Ik denk dat zo'n 1.0 dus in de stad goedkoper rijd dan een 1.4 maar dat dat op de snelweg wel eens heel anders zou kunnen zijn.
Natuurlijk gaat deze regel maar tot een bepaalde hoogte op.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
@ AneJan
Ik heb zelf nog een goede Ax staan wel wat duurder als de rest maar hij is het zeker waard, je zal er voorlopig geen omkosten aan hebben! als je het wat lijkt stuur me maar een berichtje heb nog een setje orginele wielen met die eronder mag hij voor minder weg.
Verder is het een 1.4TGS dus voor op de snelweg heerlijk lekkere lange versnellingen weinig toeren en dus ook zeer zuinig, 1 op 16 is goed mogenlijk.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19666
Groetjes, Jordi
Ik heb zelf nog een goede Ax staan wel wat duurder als de rest maar hij is het zeker waard, je zal er voorlopig geen omkosten aan hebben! als je het wat lijkt stuur me maar een berichtje heb nog een setje orginele wielen met die eronder mag hij voor minder weg.
Verder is het een 1.4TGS dus voor op de snelweg heerlijk lekkere lange versnellingen weinig toeren en dus ook zeer zuinig, 1 op 16 is goed mogenlijk.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=19666
Groetjes, Jordi
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Als je 't verbruik van een 1.0 tegen een 1.1 wegzet, kun je 't verschil waarschijnlijk wel verwaarlozen. Maar ben toch nog steeds van mening dat een 1.0 of 1.1 voordeliger is als een 1.4.denny wrote:uhm is dat zo?
Ik ga altijd uit van de benadering dat een kleine motorinhoud en vermogen altijd veel harder moet werken om een bepaalde snelheid te rijden en vast te houden dan een motor met meer vermogen en inhoud.
Harder werken is meer benzine. Ik denk dat zo'n 1.0 dus in de stad goedkoper rijd dan een 1.4 maar dat dat op de snelweg wel eens heel anders zou kunnen zijn.
Natuurlijk gaat deze regel maar tot een bepaalde hoogte op.
Het is natuurlijk altijd afhankelijk van hoe je rijdt, maar de topicstarter geeft aan dat snelheid voor hem niet belangrijk is, en financiën wel, dus vanuit dat oogpunt is een 1.0 ongetwijfeld goedkoper.
Zit een 1.4 ook niet hoger in wegenbelasting? Verzekering waarschijnlijk wel.
Anyway, nogmaals succes met een eventuele aankoop!
wegenbelasting gaat per bij x55 omhoog een 1.1 weeg 687 en een 1.4 750, als hij 5kilo zwaarder was zat je 1 klasse hoger.
Verder weet ik niet wat ik zou verbruiken in een 1.1 maar ik rij 1 op 15/16 met een 1.4
een 1.0 zou ik niet snel nemen als je ook over de snelweg gaat met een top van 140 is het niet echt makenlijk inhalen.
Verder weet ik niet wat ik zou verbruiken in een 1.1 maar ik rij 1 op 15/16 met een 1.4
een 1.0 zou ik niet snel nemen als je ook over de snelweg gaat met een top van 140 is het niet echt makenlijk inhalen.
Persoonlijk zou mijn voorkeur meer uitgaan naar de rode Phase 1 AX.
Ten eerste omdat ik zelf fan ben van de eerste types AX, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
Heb van horen zeggen dat de 1.0 uit een Furore of Escapade bijzonder 'traag' zijn en deze zullen op snelweg niet geweldig rijden in vergelijking met een 1.1 motor of dus een 1.4.
Voor die 150 euro zou je dus eerder voor die blauwe kunnen gaan i.v.m. de iets lagere kilometerstand en het jongere bouwjaar maar ga er dan wel van uit dat je een redelijk uitgeklede versie hebt van de AX en .... Een auto zonder karakter
Ten eerste omdat ik zelf fan ben van de eerste types AX, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.
Heb van horen zeggen dat de 1.0 uit een Furore of Escapade bijzonder 'traag' zijn en deze zullen op snelweg niet geweldig rijden in vergelijking met een 1.1 motor of dus een 1.4.
Voor die 150 euro zou je dus eerder voor die blauwe kunnen gaan i.v.m. de iets lagere kilometerstand en het jongere bouwjaar maar ga er dan wel van uit dat je een redelijk uitgeklede versie hebt van de AX en .... Een auto zonder karakter
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
ik rij met mijn image 1.1i 1 op 17/18dit met flink doorrijden.
meestal kom ik uit 17.5
ik zit dan veel op de snelweg en rijd dan 120 a 130.
wat ik wel wazig vind is dat ik zowel in de stad en op de snelweg hetzelfde verbuik zo een beetje heb. maar of ik het erg vind:D
ook een aantal keer getest met redelijk zuinig rijden dan rijd ik 1 op 20.
meestal kom ik uit 17.5
ik zit dan veel op de snelweg en rijd dan 120 a 130.
wat ik wel wazig vind is dat ik zowel in de stad en op de snelweg hetzelfde verbuik zo een beetje heb. maar of ik het erg vind:D
ook een aantal keer getest met redelijk zuinig rijden dan rijd ik 1 op 20.