Hoi allen,
Ik ben druk bezig met het vervangen van mijn aandrijfashoes aan de wielnaafzijde van de bestuurderskant.
Nu heb ik vandaag de gehele aandrijfas verwijderd, maar het lijkt mij dat ik de ashoes van de bakzijde eraf moet halen om het gewricht aan die kant uit elkaar te kunnen halen, zodat ik beide hoezen eraf kan halen en vervolgens degene aan de naafzijde kan vervangen en de andere weer kan terugzetten.
Helaas lukt het me niet om de hoes met het zinken omhulsel los te krijgen... Hoe verder te gaan als die hoes eraf is is me ook nog niet helemaal duidelijk, maar dat zal waarschijnlijk redelijk voor zich spreken als het eenmaal zichtbaar is.
Iemand tips?
Alvast bedankt!
Youri
Aandrijfas demonteren (uit elkaar halen, is al van de auto)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Aandrijfas demonteren (uit elkaar halen, is al van de auto)
1.1 TGE:
todo:
aandrijfashoes vervangen
todo:
aandrijfashoes vervangen
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Als je ff de zoekfunctie gebruikt of op zn minst bij how to kijkt :P
staat daar :
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15890
en idd, er kan maar 1 gewricht uit elkaar
staat daar :
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=15890
en idd, er kan maar 1 gewricht uit elkaar
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
jawel,
onderste reactie (wel helemaal de onderste, aangezien ik niet kon wijzigen :S)
onderste reactie (wel helemaal de onderste, aangezien ik niet kon wijzigen :S)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
die zinken hoes zit aan t rubber vast. is 1 geheel zegmaar.MNM(tm) wrote:Check!
Maarreh, wat ik nog ff niet snap is hoe de hoes aan bakzijde aan die zinken bus blijft zitten.
Denk gelijmd ofzo, dat heb ik verder niet los gemaakt. Die hoes gaat vrijwel niet stuk
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bedankt voor de reacties!
Grietje, ik wilde dolgraag jouw howto gebruiken, maar tot mijn spijt kon ik deze niet downloaden. Mooi dat je dit probleem nu hebt opgelost.
In de tussentijd heb ik de haynes gezocht en de info daar uit gehaald.
Ga er nu weer mee bezig dus we zullen zien hoe het uitpakt.
Een (hele) kleine aanmerking aan je howto heb ik nog wel, het is beter om het zinken omhulsel om te buigen met een nijptang op deze manier heb je geen last van de veerwerking en beschadig je de rest wat minder snel.
Grietje, ik wilde dolgraag jouw howto gebruiken, maar tot mijn spijt kon ik deze niet downloaden. Mooi dat je dit probleem nu hebt opgelost.
In de tussentijd heb ik de haynes gezocht en de info daar uit gehaald.
Ga er nu weer mee bezig dus we zullen zien hoe het uitpakt.
Een (hele) kleine aanmerking aan je howto heb ik nog wel, het is beter om het zinken omhulsel om te buigen met een nijptang op deze manier heb je geen last van de veerwerking en beschadig je de rest wat minder snel.
1.1 TGE:
todo:
aandrijfashoes vervangen
todo:
aandrijfashoes vervangen
met een tang was het bij mij echt neit voor elkaar te krijgen, en dit is ook de manier die in de haynes staat. Overigens was de huls ook niet beschadigd, as kon gewoon zn 2de leven beginnen.
Nu heb ik hem alsnog weggegooit, aangezien de homokineet ver overleden was haha
Nu heb ik hem alsnog weggegooit, aangezien de homokineet ver overleden was haha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).