Bak gescheurd
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Bak gescheurd
De AX heeft weer wat hoor...
Ik zag glinsterende olie onder de auto liggen, even kijken.
Is de kap van de vijfde versnelling gescheurd....
Is dit wel 's eerder gebeurd?
En wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?
Aan de rafels te zien zou je bijna vermoeden dat er van binnenuit iets doorheen geslagen is...
Ik zag glinsterende olie onder de auto liggen, even kijken.
Is de kap van de vijfde versnelling gescheurd....
Is dit wel 's eerder gebeurd?
En wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?
Aan de rafels te zien zou je bijna vermoeden dat er van binnenuit iets doorheen geslagen is...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
hmmmmm
Kan er niet ook iets van buitenaf ingeslagen zijn?
Kan er niet ook iets van buitenaf ingeslagen zijn?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
als alles werkt heb ik zondag wel een ineuwe 5de versnellingskap voor je
als je wilt,
als je wilt,
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Andere kap is al onderweg (thnx Paul & Cindy!)
Ik zat mij alleen nogal te verbazen wat dit veroorzaakt kan hebben.
De onderkant aan bestuurderskant zit tot aan de achterdemper onder de bakolie....
Het moet echt vanmiddag gebeurd zijn toen ik naar huis reed. Maar ik heb niks gemerkt/gevoeld/gehoord etc.
Ik zat mij alleen nogal te verbazen wat dit veroorzaakt kan hebben.
De onderkant aan bestuurderskant zit tot aan de achterdemper onder de bakolie....
Het moet echt vanmiddag gebeurd zijn toen ik naar huis reed. Maar ik heb niks gemerkt/gevoeld/gehoord etc.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zal er iets met het tandwiel van zijn 5 gebeurd zijn?Joost wrote:doet zijn 5 het nog wel dan of durf je dat niet aan.
Ziet er iig niet echt vrolijk uit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Klopt, er zit een vijf op van een diesel: 120 km/u @ 3250 toeren.
Vond nog een foto van de bak met die vijf erop, voordat de bewuste kap eroverheen ging.
Vond nog een foto van de bak met die vijf erop, voordat de bewuste kap eroverheen ging.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zeer vreemd hoor. Die kappen zijn toch allemaal hetzelfde?
En als het onderste (tand)wiel vanaf 't begin al had aangelopen, dan had je dat toch zeker wel gehoord?
En als het onderste (tand)wiel vanaf 't begin al had aangelopen, dan had je dat toch zeker wel gehoord?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
je hebt toen toch wel 2 tandwielen vervangen he ?
maar id haal de kap eraf en kijk wat het is. Wat wel eens gebeurt is dat de synchro daar stuk loopt. dan schieten de balletjes en veertjes eruit. dit lijkt mij iets ernstigers. alsof de versnellingstandwiel eraf is gelopen oid.
maar id haal de kap eraf en kijk wat het is. Wat wel eens gebeurt is dat de synchro daar stuk loopt. dan schieten de balletjes en veertjes eruit. dit lijkt mij iets ernstigers. alsof de versnellingstandwiel eraf is gelopen oid.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Vanmiddag de kap er af getrokken.
De boosdoener bleek het ringetje te zijn dat op het tandwiel van de vijf zit. Het ringetje lag met de borging los in het kapje.
Op de één of andere manier zal het ringetje klem gezeten hebben tegen de synchromesh en dwars door het staal zijn gegaan.
Het bewuste ringetje en de borgring:
Duidelijk te zien waar het ringetje hoort, je kijkt zo tegen het lager aan:
Nog een keer de bewuste kap:
De boosdoener bleek het ringetje te zijn dat op het tandwiel van de vijf zit. Het ringetje lag met de borging los in het kapje.
Op de één of andere manier zal het ringetje klem gezeten hebben tegen de synchromesh en dwars door het staal zijn gegaan.
Het bewuste ringetje en de borgring:
Duidelijk te zien waar het ringetje hoort, je kijkt zo tegen het lager aan:
Nog een keer de bewuste kap:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
pfoe.........
nasty ringetje! Kon het wel allemaal gewoon terug?
nasty ringetje! Kon het wel allemaal gewoon terug?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
En verder ben ik toch wel een stevig onder de indruk van dat knap stukje techniek. (En dan heb ik de èchte binnenkant van een versnellingsbak nog niet eens gezien. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb ook wel interesse in foto's met wat uitleg erbij.
Bovenstaande had ik gedaan met de vraagbak op schoot en een paar groot uitgeprinte foto's van de vijfde versnelling van de bak van Citrosan waarvan het kapje nu op mijn AX zit.
Bovenstaande had ik gedaan met de vraagbak op schoot en een paar groot uitgeprinte foto's van de vijfde versnelling van de bak van Citrosan waarvan het kapje nu op mijn AX zit.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
heb je mailtje gestuurt met 2 foto's rio.
Kwam trouwens vandaag op rallyeregister hetzelfde probleem tegen. alleen daar het de ring het rubber een stuk uitgesneden waardoor hij lekte.
Kwam trouwens vandaag op rallyeregister hetzelfde probleem tegen. alleen daar het de ring het rubber een stuk uitgesneden waardoor hij lekte.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.