De AX heeft weer wat hoor...
Ik zag glinsterende olie onder de auto liggen, even kijken.
Is de kap van de vijfde versnelling gescheurd....
Is dit wel 's eerder gebeurd?
En wat zou dit veroorzaakt kunnen hebben?
Aan de rafels te zien zou je bijna vermoeden dat er van binnenuit iets doorheen geslagen is...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Kan er niet ook iets van buitenaf ingeslagen zijn?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
als alles werkt heb ik zondag wel een ineuwe 5de versnellingskap voor je
als je wilt,
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik zat mij alleen nogal te verbazen wat dit veroorzaakt kan hebben.
De onderkant aan bestuurderskant zit tot aan de achterdemper onder de bakolie....
Het moet echt vanmiddag gebeurd zijn toen ik naar huis reed. Maar ik heb niks gemerkt/gevoeld/gehoord etc.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Zeer vreemd hoor. Die kappen zijn toch allemaal hetzelfde?
En als het onderste (tand)wiel vanaf 't begin al had aangelopen, dan had je dat toch zeker wel gehoord?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
maar id haal de kap eraf en kijk wat het is. Wat wel eens gebeurt is dat de synchro daar stuk loopt. dan schieten de balletjes en veertjes eruit. dit lijkt mij iets ernstigers. alsof de versnellingstandwiel eraf is gelopen oid.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Vanmiddag de kap er af getrokken.
De boosdoener bleek het ringetje te zijn dat op het tandwiel van de vijf zit. Het ringetje lag met de borging los in het kapje.
Op de één of andere manier zal het ringetje klem gezeten hebben tegen de synchromesh en dwars door het staal zijn gegaan.
Het bewuste ringetje en de borgring:
Duidelijk te zien waar het ringetje hoort, je kijkt zo tegen het lager aan:
Nog een keer de bewuste kap:
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
nasty ringetje! Kon het wel allemaal gewoon terug?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
En verder ben ik toch wel een stevig onder de indruk van dat knap stukje techniek. (En dan heb ik de èchte binnenkant van een versnellingsbak nog niet eens gezien. )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb ook wel interesse in foto's met wat uitleg erbij.
Bovenstaande had ik gedaan met de vraagbak op schoot en een paar groot uitgeprinte foto's van de vijfde versnelling van de bak van Citrosan waarvan het kapje nu op mijn AX zit.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage