DELETED

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunOct06, 2013 12:47:19 PM, edited 2 times in total.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

MNM(tm) wrote:
Job wrote:...ik wil ook verbreed... :oops: begin geloof ik aad wat beter te begrijpen :lol:
Ik niet! :twisted:
Ik ben na de ombouw van 't onderstel bij de Volcane van 155 breed naar 185 breed gegaan.
Al weer een paar weken op rond gereden en mijn conclusie: ik ben er NIET blij mee!
  • 't stuurt zwaarder
  • file rijden is kl*te, omdat 'ie niet meer op alleen stationair wil gaan rollen
  • brandstofverbruik is enorm toegenomen (was 1:18,6 is nu 1:16,1 :roll:)
Hoog tijd dat ik die Rallye velgen wit laat poedercoaten, zodat daar 165 op kan.
eerste 2 heb ik absoluut niet geconcludeerd... (zelfs niet in combinatie met m'n hele kleine stuurtje, maar dat zou ook aan m'n spierkracht :P kunnen liggen :D!
het laatste nooit gecontroleerd!

Ik vind het ook een beetje gezeur... Het staat gewoon heel mooi onder de auto.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Gezeur? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen, denk ik.
Bij mij liggen die op de kosten, niet zo zeer op hoe 't eruit ziet.
En als jouw auto na 't plaatsen van bredere banden ineens 100km minder op een tank benzine haalt, dan maak je mij niet wijs dat jou dat niet boeit.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Hoog tijd dat ik die Rallye velgen wit laat poedercoaten, zodat daar 165 op kan.
Die 165´ers kunnen ook op de l.m. GTI-velgen! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

MNM(tm) wrote:Gezeur? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen, denk ik.
Bij mij liggen die op de kosten, niet zo zeer op hoe 't eruit ziet.
En als jouw auto na 't plaatsen van bredere banden ineens 100km minder op een tank benzine haalt, dan maak je mij niet wijs dat jou dat niet boeit.
als ik een zuinige auto wil had voor een 1.1 moeten kiezen :)!

Mijne rijdt varierend van 1 op 8 tot 1 op 15... zuinig rijden is m'n rijstijl niet :)! Maar net wat je zegt; waar liggen de prioriteiten :)

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

brandstofverbruik is enorm toegenomen (was 1:18,6 is nu 1:16,1 :roll:)
Dat is op 15000 km (per jaar), toch 156,53€ bij een literprijs van 1,25€
En da's best veel

Maar er zijn wel een paar kanttekeningen namelijk:
* 1:18 is eerder een uitzondering dan regel bij de meeste AXen

* de getalletjes achter de comma kun je rustig weg laten , want dat is niet uit te rekenen.
Zelfs op hele liters is al moeilijk. Dan moet je wel geijkte meetapparatuur gaan gebruiken.

Bij mijn 7500 km per jaar zou dat dus ongeveer 75 euro kosten en dat vind ik best wel acceptabel voor HELE mooie wielen :P :P

AnimaL

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

vandaag deze witte schoonheid gezien!

Is een stoere Ax!!! vet ding!
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

Echt wel Gaaf :wink:

AnimaL

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunOct06, 2013 12:47:35 PM, edited 1 time in total.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AnimaL wrote: Maar er zijn wel een paar kanttekeningen namelijk:
* 1:18 is eerder een uitzondering dan regel bij de meeste AXen
Noouuuuu, als alle motortjes en remmen in goede staat zijn (aanlopende remmen komt HEEL veel voor) dan zou elke 1.1 bij beetje rustig rijden het moeten halen hoor.
1.4tje toch wel 1 op 16....
* de getalletjes achter de comma kun je rustig weg laten , want dat is niet uit te rekenen.
Zelfs op hele liters is al moeilijk. Dan moet je wel geijkte meetapparatuur gaan gebruiken.
Ook niet mee eens, met goede registratie en geen afwijkende teller moet je toch wel op hele liters komen hoor. Ik (en MNM ook, weet ik) houden het heeeel precies bij omdat wij dat belangrijk vinden.

Verder houd ik ook van brede wielen, nitroen, ik vind die verbreed staal GAAF :D

Maar het is wel zo dat je zwaarder stuurt, verbruik iets hoger ligt en dat bij te breed je wegligging niet beter word op zon lichte auto. (minder wieldruk per cm2 band, dus sneller aqua planning e.d.) Ik ga dus ook van 185 terug naar 165 ;)[/quote]
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AnimaL
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 72
Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
Location: Steenwijk
Contact:

Post by AnimaL »

Ook niet mee eens, met goede registratie en geen afwijkende teller moet je toch wel op hele liters komen hoor. Ik (en MNM ook, weet ik) houden het heeeel precies bij omdat wij dat belangrijk vinden.
Blijft een "ongeveer" want jij kunt niet zien hoeveel er deze keer achter is gebleven in je pistool of juist niet. Of staat de brandstof 2 mm lager/hoger in je vulpijp dan de vorige keer
En als ik vandaag bij de Q8 op de hoek tank en overmorgen weer kan er best wat veranderd zijn (door onderhoud o.i.d)

Er zijn zoveel factoren die invloed hebben daar word je niet goed van

Bandenspaning, bagage, windrichting,verkeerslichten mee of tegen enz.enz.
Ik ben van mening dat alleen de TU achter de comma kan/mag rekenen
Maar goed dat moet ieder voor zich weten

AnimaL

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Denk niet dat je dat ons hoeft te vertellen haha :D Verbruik is van veel belangrijk maar er zijn een paar dingen die snel GROTE veranderingen aanbrengen. Maar goed. Brede banden benadeeld je verbruik hoe dan ook, alleen in hoeverre hangt af van de rest ;)

Overigens tank ik dus ook altijd bij dezelfde pomp en gooi ik hem altijd exact even vol, dat helpt al. KM registratie op de tomtom... op de komma zal het niet zijn maar op de liter precies zeker wel!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

BERICHT VERWIJDERD
Last edited by Nitroën on SunOct06, 2013 12:47:46 PM, edited 1 time in total.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Van je auto minder gebruiken gaat 'ie echt niet minder verbruiken (eerder juist méér).
En mijn rijstijl is sinds het andere onderstel absoluut NIET veranderd, dus in mijn geval ligt het dus echt wel aan de bredere banden. ;)
(Veel grotere rolweerstand, wat al te voelen is als je zelf probeert de auto van z'n plek te duwen. Met 155 gaat dat heel makkelijk, met 185 moet je véél meer kracht zetten!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

MNM(tm) wrote:Van je auto minder gebruiken gaat 'ie echt niet minder verbruiken (eerder juist méér).
En mijn rijstijl is sinds het andere onderstel absoluut NIET veranderd, dus in mijn geval ligt het dus echt wel aan de bredere banden. ;)
(Veel grotere rolweerstand, wat al te voelen is als je zelf probeert de auto van z'n plek te duwen. Met 155 gaat dat heel makkelijk, met 185 moet je véél meer kracht zetten!)
Dat heb ik ook al ondervonden. Mijn '1.1' met 155's kan ik makkelijk verduwen en mijn GTI met 195's is veel moeilijker te verduwen. (al begin ik te denken dat mijn remmen misschien aan kunnen lopen *-) Een kant heb ik al afgenomen en die was iig al ok)
Nuja, bij mij ligt de prioriteit ook niet bepaald bij zuinig rijden, maar hoe het rijdt. Ik zou zeker geen 155's of 165's onder de GTI willen. Bah :P

En dat verbreed staal staat trouwens lekker hoor! :P

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ik ben destijds met Nigel (toen nog als carburateur met snelle nokkenas) mét deze velgen eronder eens heen en weer gereden naar midden-duitsland.
Grootste deel van de rit reed ik 150-160 km/u.
En met dit brede rubber eronder (195-55-13) was m'n verbruik dan zo'n 1:14,5 à 1:15.
Wat veel uitmaakt is de bandendruk. Dat zal iets van 2,4 bar rondom geweest zijn. In de winter reed ik met lagere druk ivm grip bij nat wegdek.

Maar laten we Nitroën's wie=wie niet gaan volblaten met bandbreedte theoriën.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

mijn velgen zijn verkocht aan Nitroen en ik rijd nu op Collin zijn oude verbrede velgen

Ik kan jullie zeggen, die wagen van Rajko is super dik!!!!

die velgen staan uber goed!!

Nu nog omlaag dat ding!!! :wink:
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik kan op dit moment maar 1 ding bedenken om hier te posten:

FOTO'S!!!!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Rickk wrote:mijn velgen zijn verkocht aan Nitroen en ik rijd nu op Collin zijn oude verbrede velgen

Ik kan jullie zeggen, die wagen van Rajko is super dik!!!!

die velgen staan uber goed!!

Nu nog omlaag dat ding!!! :wink:
Zo? Dat gaat snel!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

2Black wrote:
Rickk wrote:mijn velgen zijn verkocht aan Nitroen en ik rijd nu op Collin zijn oude verbrede velgen

Ik kan jullie zeggen, die wagen van Rajko is super dik!!!!

die velgen staan uber goed!!

Nu nog omlaag dat ding!!! :wink:
Zo? Dat gaat snel!
velgenfetish van aad is besmettelijk blijkt maar weer. :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply