DELETED
Moderator: webmasters
eerste 2 heb ik absoluut niet geconcludeerd... (zelfs niet in combinatie met m'n hele kleine stuurtje, maar dat zou ook aan m'n spierkracht kunnen liggen !MNM(tm) wrote:Ik niet!Job wrote:...ik wil ook verbreed... begin geloof ik aad wat beter te begrijpen
Ik ben na de ombouw van 't onderstel bij de Volcane van 155 breed naar 185 breed gegaan.
Al weer een paar weken op rond gereden en mijn conclusie: ik ben er NIET blij mee!Hoog tijd dat ik die Rallye velgen wit laat poedercoaten, zodat daar 165 op kan.
- 't stuurt zwaarder
- file rijden is kl*te, omdat 'ie niet meer op alleen stationair wil gaan rollen
- brandstofverbruik is enorm toegenomen (was 1:18,6 is nu 1:16,1 )
het laatste nooit gecontroleerd!
Ik vind het ook een beetje gezeur... Het staat gewoon heel mooi onder de auto.
Gezeur? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen, denk ik.
Bij mij liggen die op de kosten, niet zo zeer op hoe 't eruit ziet.
En als jouw auto na 't plaatsen van bredere banden ineens 100km minder op een tank benzine haalt, dan maak je mij niet wijs dat jou dat niet boeit.
Bij mij liggen die op de kosten, niet zo zeer op hoe 't eruit ziet.
En als jouw auto na 't plaatsen van bredere banden ineens 100km minder op een tank benzine haalt, dan maak je mij niet wijs dat jou dat niet boeit.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
als ik een zuinige auto wil had voor een 1.1 moeten kiezen !MNM(tm) wrote:Gezeur? Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen, denk ik.
Bij mij liggen die op de kosten, niet zo zeer op hoe 't eruit ziet.
En als jouw auto na 't plaatsen van bredere banden ineens 100km minder op een tank benzine haalt, dan maak je mij niet wijs dat jou dat niet boeit.
Mijne rijdt varierend van 1 op 8 tot 1 op 15... zuinig rijden is m'n rijstijl niet ! Maar net wat je zegt; waar liggen de prioriteiten
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
- Location: Steenwijk
- Contact:
Dat is op 15000 km (per jaar), toch 156,53€ bij een literprijs van 1,25€brandstofverbruik is enorm toegenomen (was 1:18,6 is nu 1:16,1 )
En da's best veel
Maar er zijn wel een paar kanttekeningen namelijk:
* 1:18 is eerder een uitzondering dan regel bij de meeste AXen
* de getalletjes achter de comma kun je rustig weg laten , want dat is niet uit te rekenen.
Zelfs op hele liters is al moeilijk. Dan moet je wel geijkte meetapparatuur gaan gebruiken.
Bij mijn 7500 km per jaar zou dat dus ongeveer 75 euro kosten en dat vind ik best wel acceptabel voor HELE mooie wielen
AnimaL
Noouuuuu, als alle motortjes en remmen in goede staat zijn (aanlopende remmen komt HEEL veel voor) dan zou elke 1.1 bij beetje rustig rijden het moeten halen hoor.AnimaL wrote: Maar er zijn wel een paar kanttekeningen namelijk:
* 1:18 is eerder een uitzondering dan regel bij de meeste AXen
1.4tje toch wel 1 op 16....
Ook niet mee eens, met goede registratie en geen afwijkende teller moet je toch wel op hele liters komen hoor. Ik (en MNM ook, weet ik) houden het heeeel precies bij omdat wij dat belangrijk vinden.* de getalletjes achter de comma kun je rustig weg laten , want dat is niet uit te rekenen.
Zelfs op hele liters is al moeilijk. Dan moet je wel geijkte meetapparatuur gaan gebruiken.
Verder houd ik ook van brede wielen, nitroen, ik vind die verbreed staal GAAF
Maar het is wel zo dat je zwaarder stuurt, verbruik iets hoger ligt en dat bij te breed je wegligging niet beter word op zon lichte auto. (minder wieldruk per cm2 band, dus sneller aqua planning e.d.) Ik ga dus ook van 185 terug naar 165 [/quote]
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: ThuJan01, 2009 6:02:59 PM
- Location: Steenwijk
- Contact:
Blijft een "ongeveer" want jij kunt niet zien hoeveel er deze keer achter is gebleven in je pistool of juist niet. Of staat de brandstof 2 mm lager/hoger in je vulpijp dan de vorige keerOok niet mee eens, met goede registratie en geen afwijkende teller moet je toch wel op hele liters komen hoor. Ik (en MNM ook, weet ik) houden het heeeel precies bij omdat wij dat belangrijk vinden.
En als ik vandaag bij de Q8 op de hoek tank en overmorgen weer kan er best wat veranderd zijn (door onderhoud o.i.d)
Er zijn zoveel factoren die invloed hebben daar word je niet goed van
Bandenspaning, bagage, windrichting,verkeerslichten mee of tegen enz.enz.
Ik ben van mening dat alleen de TU achter de comma kan/mag rekenen
Maar goed dat moet ieder voor zich weten
AnimaL
Denk niet dat je dat ons hoeft te vertellen haha Verbruik is van veel belangrijk maar er zijn een paar dingen die snel GROTE veranderingen aanbrengen. Maar goed. Brede banden benadeeld je verbruik hoe dan ook, alleen in hoeverre hangt af van de rest
Overigens tank ik dus ook altijd bij dezelfde pomp en gooi ik hem altijd exact even vol, dat helpt al. KM registratie op de tomtom... op de komma zal het niet zijn maar op de liter precies zeker wel!
Overigens tank ik dus ook altijd bij dezelfde pomp en gooi ik hem altijd exact even vol, dat helpt al. KM registratie op de tomtom... op de komma zal het niet zijn maar op de liter precies zeker wel!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Van je auto minder gebruiken gaat 'ie echt niet minder verbruiken (eerder juist méér).
En mijn rijstijl is sinds het andere onderstel absoluut NIET veranderd, dus in mijn geval ligt het dus echt wel aan de bredere banden.
(Veel grotere rolweerstand, wat al te voelen is als je zelf probeert de auto van z'n plek te duwen. Met 155 gaat dat heel makkelijk, met 185 moet je véél meer kracht zetten!)
En mijn rijstijl is sinds het andere onderstel absoluut NIET veranderd, dus in mijn geval ligt het dus echt wel aan de bredere banden.
(Veel grotere rolweerstand, wat al te voelen is als je zelf probeert de auto van z'n plek te duwen. Met 155 gaat dat heel makkelijk, met 185 moet je véél meer kracht zetten!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat heb ik ook al ondervonden. Mijn '1.1' met 155's kan ik makkelijk verduwen en mijn GTI met 195's is veel moeilijker te verduwen. (al begin ik te denken dat mijn remmen misschien aan kunnen lopen *-) Een kant heb ik al afgenomen en die was iig al ok)MNM(tm) wrote:Van je auto minder gebruiken gaat 'ie echt niet minder verbruiken (eerder juist méér).
En mijn rijstijl is sinds het andere onderstel absoluut NIET veranderd, dus in mijn geval ligt het dus echt wel aan de bredere banden.
(Veel grotere rolweerstand, wat al te voelen is als je zelf probeert de auto van z'n plek te duwen. Met 155 gaat dat heel makkelijk, met 185 moet je véél meer kracht zetten!)
Nuja, bij mij ligt de prioriteit ook niet bepaald bij zuinig rijden, maar hoe het rijdt. Ik zou zeker geen 155's of 165's onder de GTI willen. Bah
En dat verbreed staal staat trouwens lekker hoor!
Ik ben destijds met Nigel (toen nog als carburateur met snelle nokkenas) mét deze velgen eronder eens heen en weer gereden naar midden-duitsland.
Grootste deel van de rit reed ik 150-160 km/u.
En met dit brede rubber eronder (195-55-13) was m'n verbruik dan zo'n 1:14,5 à 1:15.
Wat veel uitmaakt is de bandendruk. Dat zal iets van 2,4 bar rondom geweest zijn. In de winter reed ik met lagere druk ivm grip bij nat wegdek.
Maar laten we Nitroën's wie=wie niet gaan volblaten met bandbreedte theoriën.
Grootste deel van de rit reed ik 150-160 km/u.
En met dit brede rubber eronder (195-55-13) was m'n verbruik dan zo'n 1:14,5 à 1:15.
Wat veel uitmaakt is de bandendruk. Dat zal iets van 2,4 bar rondom geweest zijn. In de winter reed ik met lagere druk ivm grip bij nat wegdek.
Maar laten we Nitroën's wie=wie niet gaan volblaten met bandbreedte theoriën.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Zo? Dat gaat snel!Rickk wrote:mijn velgen zijn verkocht aan Nitroen en ik rijd nu op Collin zijn oude verbrede velgen
Ik kan jullie zeggen, die wagen van Rajko is super dik!!!!
die velgen staan uber goed!!
Nu nog omlaag dat ding!!!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
velgenfetish van aad is besmettelijk blijkt maar weer.2Black wrote:Zo? Dat gaat snel!Rickk wrote:mijn velgen zijn verkocht aan Nitroen en ik rijd nu op Collin zijn oude verbrede velgen
Ik kan jullie zeggen, die wagen van Rajko is super dik!!!!
die velgen staan uber goed!!
Nu nog omlaag dat ding!!!
Spreken is goud, Ductape is zilver.