Aan de onderkant van het brandstoffilter zit ook een soort dop die je open kunt draaien. Normaal moet je daar eventueel aanwezig vocht/water aftappen. Op die dop zit idd een tuitje. Daar kun je dus een slang op prikken, zodat de zooi niet op je versnellingsbak terecht komt, maar je het netjes in een bakje/flesje kunt opvangen.
Om het filter vol met diesel te krijgen, moet je het ontluchtingsnippeltje BOVENOP het thermostaathuis DICHT houden, anders wordt de lucht niet uit het filter geperst, maar druk je de diesel er idd via dat nippeltje uit.
Op dat nippeltje kun je eventueel (NA het ontluchten van het filter!) ook even een (transparant) slangetje aansluiten, zodat je de diesel die eruit komt kunt opvangen (en weer gewoon in de tank kunt kijlen).
Toen ik bij mijn dieseltje het filter ging vervangen, heb ik eerst het nieuwe filter vol gegoten met diesel (uit het oude filter), vóór ik die onder het thermostaathuis ging vastschroeven. Scheelde een boel werk.
Wat betreft die bout: typisch dat 't ook de tweede van links is.

Waarschijnlijk kun je die er ook gewoon zonder te draaien uit trekken: de draad in de cilinderkop is rot gedraaid.

(is bij mijn dieseltje iig wel het geval). Kan verder geen kwaad, je moet alleen elk kwartaal je oliepeil checken (maar dat behoor je eigenlijk sowieso elk kwartaal te doen.

)