onderstuur...
Moderator: webmasters
onderstuur...
pfff gek word ik er van ..
zoals mn wie is wie al verklapt ..
rijd ik in een GT..
verlaagd .. voor met rooie ( koni?? ) veren.. en achter is de torsie anders in gesteld..
nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..
beetje gas in een bocht is rechtdoor.. op de stoep af.. wat me nu al bijna 2x is overkomen en probeer dat maar eens goed te corigeren .. tot nu toe is het me nog gelukt ..
maar wie heeft er tips voor me om dit te verhelpen?
banden zijn btw nog goed..
zoals mn wie is wie al verklapt ..
rijd ik in een GT..
verlaagd .. voor met rooie ( koni?? ) veren.. en achter is de torsie anders in gesteld..
nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..
beetje gas in een bocht is rechtdoor.. op de stoep af.. wat me nu al bijna 2x is overkomen en probeer dat maar eens goed te corigeren .. tot nu toe is het me nog gelukt ..
maar wie heeft er tips voor me om dit te verhelpen?
banden zijn btw nog goed..
achter dus niet verlaagt? alleen strakker ofzo? of wat bedoel je met anders ingesteld/
als hij achter niet verlaagt is [zoals bij de meeste axen op de club geloofk] vind ik het niet gek dat hij zwaar onderstuurt raakt.. de gewichtsverdeling is al zo dat het merendeel voor zit, en als je m dan ook nog schuin gaat zetten komt er alleen maar meer gewicht op die voorwielen.. en tsja dan zeggen de natuurkunde wetten dat je rechtdoor moet!
oplossing? achter verlagen? gewicht achterin gooien? beetje eerlijk verdelen
als hij achter niet verlaagt is [zoals bij de meeste axen op de club geloofk] vind ik het niet gek dat hij zwaar onderstuurt raakt.. de gewichtsverdeling is al zo dat het merendeel voor zit, en als je m dan ook nog schuin gaat zetten komt er alleen maar meer gewicht op die voorwielen.. en tsja dan zeggen de natuurkunde wetten dat je rechtdoor moet!
oplossing? achter verlagen? gewicht achterin gooien? beetje eerlijk verdelen
tjah ik weet niet of hij achter verlaagd is er zitten iedergeval wel de orginele torsie veren onder geen stugere
kijk voor de grap maar eens naar de fotos
misschien is ie lager ingesteld want hij hangt wel mooi in balans
en de gewichtsverdeling is gewoon standaart..
maar dan zou je zeggen dat eerder de achterkant uitbreekt..
gebeurt ook wel eens .. maar dat valt nog wel een beetje te corrigeren ..
kijk voor de grap maar eens naar de fotos
misschien is ie lager ingesteld want hij hangt wel mooi in balans
en de gewichtsverdeling is gewoon standaart..
maar dan zou je zeggen dat eerder de achterkant uitbreekt..
gebeurt ook wel eens .. maar dat valt nog wel een beetje te corrigeren ..
Last edited by TTF on ThuMay06, 2004 4:02:55 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
q01z wrote:achter dus niet verlaagt? alleen strakker ofzo? of wat bedoel je met anders ingesteld/
als hij achter niet verlaagt is [zoals bij de meeste axen op de club geloofk] vind ik het niet gek dat hij zwaar onderstuurt raakt.. de gewichtsverdeling is al zo dat het merendeel voor zit, en als je m dan ook nog schuin gaat zetten komt er alleen maar meer gewicht op die voorwielen.. en tsja dan zeggen de natuurkunde wetten dat je rechtdoor moet!
volgens mij zit jij in de war met OVERstuur. Overstuur is als er teveel druk op de wielen zit (en hij dus achteruitbreekt)
Onderstuur is te weinig druk op de voorwielen. (dus sturen maar toch rechtdoor)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Onderstuur is glijen over de voorwielen => Je gaat rechtdoor in de bocht
Overstuur is glijden over de achterwielen => ERg leuk als je het onder controle hebt.
Ik zou es naar je banden kijken. Als die nog goed zijn moet je voor ook eens andere stuggere dempers proberen. Als je namelijk verlaagd bent door slappere veren (dus die gewoon meer doorzakken) Dan krijg je dit soort rare effecten
Overstuur is glijden over de achterwielen => ERg leuk als je het onder controle hebt.
Ik zou es naar je banden kijken. Als die nog goed zijn moet je voor ook eens andere stuggere dempers proberen. Als je namelijk verlaagd bent door slappere veren (dus die gewoon meer doorzakken) Dan krijg je dit soort rare effecten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Re: onderstuur...
[quote="TTF"]pfff gek word ik er van ..
zoals mn wie is wie al verklapt ..
rijd ik in een GT..
verlaagd .. voor met rooie ( koni?? ) veren.. en achter is de torsie anders in gesteld..
nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..
beetje gas in een bocht is rechtdoor.. op de stoep af.. wat me nu al bijna 2x is overkomen en probeer dat maar eens goed te corigeren .. tot nu toe is het me nog gelukt ..
maar wie heeft er tips voor me om dit te verhelpen?
banden zijn btw nog goed..[/quote]
wat voor merk banden zit er onder????
mijn vorige wagen had Pirelli's kon ik nog met geen 30 km/h over een rotonde.
na het monteren van Dunlops kon het veel harder.
m.a.w. het kan aan het merk/typeband liggen
zoals mn wie is wie al verklapt ..
rijd ik in een GT..
verlaagd .. voor met rooie ( koni?? ) veren.. en achter is de torsie anders in gesteld..
nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..
beetje gas in een bocht is rechtdoor.. op de stoep af.. wat me nu al bijna 2x is overkomen en probeer dat maar eens goed te corigeren .. tot nu toe is het me nog gelukt ..
maar wie heeft er tips voor me om dit te verhelpen?
banden zijn btw nog goed..[/quote]
wat voor merk banden zit er onder????
mijn vorige wagen had Pirelli's kon ik nog met geen 30 km/h over een rotonde.
na het monteren van Dunlops kon het veel harder.
m.a.w. het kan aan het merk/typeband liggen
Re: onderstuur...
TTF wrote:nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..
Wat voor merk/type banden heb je er onder liggen? Bandenspanning?
Zijn je schokdempers nog goed?
Re: onderstuur...
Handjes wrote:TTF wrote:nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..
Wat voor merk/type banden heb je er onder liggen? Bandenspanning?
Zijn je schokdempers nog goed?
Michelin energy 165x65x14
bandenspaning zal ik nog even opmeten ..
vering lijkt me nog wel goed..
Re: onderstuur...
[quote="TTF"][quote="Handjes"][quote="TTF"]nu is het probleem dus onderstuur.. wel redelijk normaal voor een voorwiel aangedreven auto, maar dit is niet normaal .. levensgevaarlijk zelfs..[/quote]
Wat voor merk/type banden heb je er onder liggen? Bandenspanning?
Zijn je schokdempers nog goed?[/quote]
Michelin energy 165x65x14
bandenspaning zal ik nog even opmeten ..
vering lijkt me nog wel goed..[/quote]
dan zal het aan de banden niet liggen
Wat voor merk/type banden heb je er onder liggen? Bandenspanning?
Zijn je schokdempers nog goed?[/quote]
Michelin energy 165x65x14
bandenspaning zal ik nog even opmeten ..
vering lijkt me nog wel goed..[/quote]
dan zal het aan de banden niet liggen
ja of zorgen dat je fatsoenlijke banden koopt en dat je dempers/veren gewoon goed zijn. aan iets anders kan het niet liggen kwa auto.
Maar we zullen het maar niet gaan hebben over het goed doorcrossen op nat weg dek he want dat vergt toch een iets andere rijstijl stelletje droogweerrijders
mzzl
denny
Maar we zullen het maar niet gaan hebben over het goed doorcrossen op nat weg dek he want dat vergt toch een iets andere rijstijl stelletje droogweerrijders
mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Sander wrote:Ik heb ook een probleem met nat weer. Als ik 70 rijd in zn 2 en ik geef volgas dan begint ie te slippen. Waar ligt dit aan
je onderstel in combi met slechte banden :P haha
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
jullie meoten niet zeuren over slechte wegligging!
als ik een standaard-minirotonde met +20km/u neem gaattie al rechtdoor op droog! laat staan op nat
als ik naar huis rij na het uitgaan en alle bochten vol neem en Neonak in zn AXGT zit achter me.. dan pleurtie bijna in slaap! zo rustig gaat dat voor hem..
nou is dat bij mij een combinatie van slechte banden en ophanging.. (voor 145 en achter 155, standaard slappe veerpoten) en associaal bochten gedrag..
maar toch