ik weet al een aantal daagjes dat er wat olie spettert, ik dacht eerst dat t van me oilcatchtankje kwam, maar die is gewoon droog en nog niet vol, me kleppendekselpakking en cilinderkop zijn ook gewoon helder en schoon.
alleen toen ging ik is onder de ax kijken, voor zover mogelijk, en dan constateer ik dit:
het karton heeft er nog net geen 2 uur onder gelegen, en er lag al zoveel olie op:
Zit je oliefilter goed vast?
Lijkt het vanuit de aansluiting bij de bak te komen of vanuit het oliefilter?
Misschien ff goed schoonmaken, even laten lopen en dan nog eens kijken.
Bij de aansluiting naar de bak is het misschien je krukaskeerring.
Browny wrote:Lijkt het vanuit de aansluiting bij de bak te komen of vanuit het oliefilter?
Bij de aansluiting naar de bak is het misschien je krukaskeerring.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
ah oke, nou ik weet dat remmenreiniger niet goed is voor rubber en pakkingen, maar daar spuit ik 't straks nog ff mee schoon, en daarna zal ik nog is kijken wat ik kan ontdekken...
Hmmm... dit ziet er naar mijn bescheiden mening heel erg uit als kapotte krukas-keerringen.
De olie lijkt ook duidelijk vanaf bak kant richting oliefilter te lopen en niet andersom.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Als je je versnellingsbak er af hebt dan is het zo gedaan.....
Alleen een aardige klus om je bak er af te halen (en er weer op te zetten).
We hebben het een keer bij Paul zijn auto gedaan, maar die lekte niet zoals die van jou nu lekt.
DuFF wrote:moet de hele boel uit elkaar zeker? en is ook niet mee verder te rijden natuurlijk ?
wat zou dat bij de garage kosten? want in me eentje kan en snap ik het niet
Hij lekt wel heel veel maar normaliter zou je er wel ff mee kunnen rijden alleen je koppeling zit ergens in de olie en dat slipt best erg, verder verliest is best veel olie...
Wat t zou kosten, nou je versnellingsbak moet eraf, koppeling, vliegwiel, en daar achter zit t.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kortom ik zou erbij kunnen zeggen dat ze meteen alles ff nakijken als het toch openligt, en eventueel als er iets versleten is, het meteen ff doorgeven en/of vervangen ?
DuFF wrote:kortom ik zou erbij kunnen zeggen dat ze meteen alles ff nakijken als het toch openligt, en eventueel als er iets versleten is, het meteen ff doorgeven en/of vervangen ?
Ik weet niet of het raadzaam en nodig is in jouw geval, maar je zou idd. ook de koppeling en drukgroep gelijk kunnen laten vervangen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
maar zoals ik al zei.. als het je krukaskeering was, zou het dan niet vanaf het midden vd bak druppelen?
ik vind het namelijk niet logisch dat de olie eerst 15cm horizontaal beweegt en dan daar naar buiten komt.. terwijl het ook gewoon naar beneden het koppelingshuis in kan vallen!
maar zoals ik al zei.. als het je krukaskeering was, zou het dan niet vanaf het midden vd bak druppelen?
ik vind het namelijk niet logisch dat de olie eerst 15cm horizontaal beweegt en dan daar naar buiten komt.. terwijl het ook gewoon naar beneden het koppelingshuis in kan vallen!
er zit daar ook nog een plug van het hoofdoliekanaal. Die zit verder naar voren dan de keerring. Misschien is die lek. kun je gewoon mee rijden hoor. Gewoon op tijd olie bijvullen. Aan de olie te zien is die toch aan vernieuwing toe
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.