olie lekkage, jullie oordeel aub.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
olie lekkage, jullie oordeel aub.
ik weet al een aantal daagjes dat er wat olie spettert, ik dacht eerst dat t van me oilcatchtankje kwam, maar die is gewoon droog en nog niet vol, me kleppendekselpakking en cilinderkop zijn ook gewoon helder en schoon.
alleen toen ging ik is onder de ax kijken, voor zover mogelijk, en dan constateer ik dit:
het karton heeft er nog net geen 2 uur onder gelegen, en er lag al zoveel olie op:
wat is er mogelijk aan het lekken ?
alleen toen ging ik is onder de ax kijken, voor zover mogelijk, en dan constateer ik dit:
het karton heeft er nog net geen 2 uur onder gelegen, en er lag al zoveel olie op:
wat is er mogelijk aan het lekken ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- profiel verwijderd
-
- profiel verwijderd
-
- profiel verwijderd
Hmmm... dit ziet er naar mijn bescheiden mening heel erg uit als kapotte krukas-keerringen.
De olie lijkt ook duidelijk vanaf bak kant richting oliefilter te lopen en niet andersom.
De olie lijkt ook duidelijk vanaf bak kant richting oliefilter te lopen en niet andersom.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hij lekt wel heel veel maar normaliter zou je er wel ff mee kunnen rijden alleen je koppeling zit ergens in de olie en dat slipt best erg, verder verliest is best veel olie...DuFF wrote:moet de hele boel uit elkaar zeker? en is ook niet mee verder te rijden natuurlijk ?
wat zou dat bij de garage kosten? want in me eentje kan en snap ik het niet
Wat t zou kosten, nou je versnellingsbak moet eraf, koppeling, vliegwiel, en daar achter zit t.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
Ik weet niet of het raadzaam en nodig is in jouw geval, maar je zou idd. ook de koppeling en drukgroep gelijk kunnen laten vervangen...DuFF wrote:kortom ik zou erbij kunnen zeggen dat ze meteen alles ff nakijken als het toch openligt, en eventueel als er iets versleten is, het meteen ff doorgeven en/of vervangen ?
duff, als me garage leeg zou zijn
maar zoals ik al zei.. als het je krukaskeering was, zou het dan niet vanaf het midden vd bak druppelen?
ik vind het namelijk niet logisch dat de olie eerst 15cm horizontaal beweegt en dan daar naar buiten komt.. terwijl het ook gewoon naar beneden het koppelingshuis in kan vallen!
maar zoals ik al zei.. als het je krukaskeering was, zou het dan niet vanaf het midden vd bak druppelen?
ik vind het namelijk niet logisch dat de olie eerst 15cm horizontaal beweegt en dan daar naar buiten komt.. terwijl het ook gewoon naar beneden het koppelingshuis in kan vallen!
er zit daar ook nog een plug van het hoofdoliekanaal. Die zit verder naar voren dan de keerring. Misschien is die lek. kun je gewoon mee rijden hoor. Gewoon op tijd olie bijvullen. Aan de olie te zien is die toch aan vernieuwing toeq01z wrote:duff, als me garage leeg zou zijn
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.