Inhouden

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

nou heel verhaal :P

nieuw injectiehuis ingebouwd door dealer


het probleem is een BEETJE verholpen hij loopt nu ten minste stationair...

MAAR

hij houd nog steeds in : als ik mijn gas helemaal indruk dan houd hij enorm in of valt hij uit.

als ik mn gas op 1 stand hou , een kwart dan gaat hij op en neer
en ik moet heel voorzichtig gas geven als ik weg wil dus op wil trekken.

ook valt hij uit als ik mn koppeling indruk en terug wil schakelen naar een andere versnelling ...


mensen help me alstublieft ik word er gek van !

bvd

Olivier
-----> AX <-----

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Klinkt als te weinig benzine, want dit doet mijn auto ook als ik te weinig choke gebruik.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

sja wat kan het zijn dan :P :cry:
-----> AX <-----

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Helaas, zo auto-technisch ben ik niet :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

whahahah jammer


iemand anders nog ideeen ik ben idee loos
-----> AX <-----

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

ideeeeeeeeen >????
-----> AX <-----

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Dat van het uitvallen als je de koppeling intrapt had ik ook... helaas kan ik je niet vertellen wat het was want het is na +/- 2 maanden ook zomaar weer verdwenen 8) Iemand zei tegen mij dat het de stappenmotor zou kunnen zijn, maar die zit volgens mij in je injectiehuis dus dat lijkt me dan uitgesloten...:cry:

Je zou nog een keer het benzinefilter kunnen checken... die zit ergens onder je achterbank volgens mij. Dat zou het inhouden kunnen veroorzaken.

Check dan ook meteen of je luchtfilter niet verstopt zit. Mocht dit het geval zijn dan kun je hier bij mij nog een uitkiezen, heb er toch 2 liggen nog. Hoewel een nieuw filter ook niets kost.
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

je stapenmotor hangt onder je injectie huis bij een gti multipoint..

maar ik zou je vacuumslangetjes enzo eens controleren.. en bepaalde stekkertjes met contact spray in spuiten weet je teminste zeker dat dat goed is..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

TTF wrote:je stapenmotor hangt onder je injectie huis bij een gti multipoint...


Ja, weet ik. Maar AX_Almere heeft geen GTI...
Image

AX_Almere
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: WedMar02, 2005 8:04:55 PM
Location: Almere

Post by AX_Almere »

1.1 i ;)


kga benzine filter maar eens vervangen waar zit dat ding precies ?


almere
-----> AX <-----

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

En is het probleem opgelost?? Mijn AXje heeft sinds vorige week een andere ontsteking en bobine. Ook ik heb nu soms het probleem bij het gasgeven vanaf 1/4. Wanneer ik dus het pedaal verder intrap dan 1/4 houd ie in en moet ik het pedaal weer los laten. Zowel gekoppeld als ontkoppeld. Dit gebeurd vooral na 15 minuten rijden en dan ongeveer 5 minuten. Daarna is alles weer goed. Mijn garagehouder vroeg mij of ik de ontsteking wel goed had afgesteld. Ik heb gewoon de ontsteking er op dezelfde manier opgezet. Ik heb verder ook geen idee hoe je dit moet afstellen. Iemand ideeeeen?
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Citroën AX 1986-1988 5. Ontsteking Carburateur
5.2 Ontstekingstijdstip controleren en afstellen

Laat de motor warmdraaien tot deze op bedrijfstemperatuur is.
Controleer of alle elektrische verbruikers zijn uitgeschakeld.
Trek de onderdrukslang los van de onderdrukdoos en sluit de leiding af.
Sluit een toerenteller en een stroboscooplamp aan.
Controleer het stationair toerental en stel dit zonodig af, zie paragraaf 4.2.
Controleer met de stroboscooplamp het ontstekingstijdstip (figuur 5.1). Stel zonodig af door de stroomverdeler te verdraaien.


Figuur 5.1: Merktekens voor het afstellen van de ontsteking

Image



Citroën AX 1991-1995 7. Ontsteking Injectie 7.3 Ontstekingstijdstip controleren


Ontstekingssystemen met verdeler


Alle typen (controlewaarde) ± 4° voor BDP
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Plaats cilinder nr. 1 vliegwielzijde


Ontstekingssystemen zonder verdeler


Alle motoren geen opgave
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Plaats cilinder nr. 1 vliegwielzijde


Let op! De voorontsteking van alle modellen kan niet worden afgesteld. Deze wordt volledig afgeregeld door de regeleenheid.
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Djoeri
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 267
Joined: SunJul09, 2006 12:26:32 PM
Location: Almere
Contact:

Post by Djoeri »

Nog een paar toevoegingen:
Brandstofpomp druk laag/onvoldoende
Bougiekabels
Kabelboom breuk
Brandstofrelais (rood/bruine) zit aan linkerzijde motor/dynamo kant.
Lambdasensor

In elk geval genoeg om na te denken. Succes :)
Mercedes-Benz 190 '89
Voor foto's check mijn wie is wie:
BRUM-Ster

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

Heb je hem nu al laten uitlezen?

Dan kun je gericht verder repareren, en niet zomaar dingen gaan vervangen.
Je moet het zelf weten, maar onnodige onderdelen vervangen lijkt me niet zinvol.
Groeten van Henk uut Blesdieke

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Hmm, uitlezen. Dit zal ik ook eens proberen. Via welk lampje krijg ik de codes door? Ik heb geen motormanagementlamp. Gaat dan het chokelampje knipperen of zo?? Zoiets las ik ergens op het forum.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

benny666 wrote:Hmm, uitlezen. Dit zal ik ook eens proberen. Via welk lampje krijg ik de codes door? Ik heb geen motormanagementlamp. Gaat dan het chokelampje knipperen of zo?? Zoiets las ik ergens op het forum.
een TE heeft wel degelijk een motormanagement lampje! een chokelampje heb je weer niet.

Als je het contact aanzet zie je linksboven een oranje (in uitzonderlijke gevallen rood) lampje wat na het starten van de motor weer uitgaat. Als dit niet het geval is dan is het lampje stuk of weg, het is namelijk een los draadje wat er een beetje professorisch inzit.

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Ik heb mijn dash uitelkaar gehaald, alle lampjes gecontroleerd. Geen motormanagementlampje.

Zal ff een foto zoeken.

zoiets heb ik: http://www.geocities.com/bad_my84/100_1990.JPG
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Het is ook het katalysator lampje wat ie daarvoor gebruikt ;)

idd linksboven....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

benny666 wrote:Ik heb mijn dash uitelkaar gehaald, alle lampjes gecontroleerd. Geen motormanagementlampje.

Zal ff een foto zoeken.

zoiets heb ik: Image
tussen het choke lampje en het knipperlicht lampje zit het katalysator lampje, deze wordt gebruikt voor het motormanagement...

in landen in het verre oosten wordt het katalysator lampje gebruikt om oververhitting te detecteren van de katalysator (vandaar dat in uitzonderlijke gevallen en in alle carburateur AX'en het lampje rood is)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

benny666 wrote:Ik heb mijn dash uitelkaar gehaald, alle lampjes gecontroleerd. Geen motormanagementlampje.

Zal ff een foto zoeken.

zoiets heb ik: [url]http://www.geocities.com/bad_my84/100_1990.JPG[url]
tussen het choke lampje en het knipperlicht lampje zit het katalysator lampje, deze wordt gebruikt voor het motormanagement...

in landen in het verre oosten wordt het katalysator lampje gebruikt om oververhitting te detecteren van de katalysator (vandaar dat in uitzonderlijke gevallen en in alle carburateur AX'en het lampje rood is)

(m'n vorige bericht is leeg... vandaar nog een...)

Post Reply