Inhouden
Moderators: denny, vtspower, webmasters
nou heel verhaal
nieuw injectiehuis ingebouwd door dealer
het probleem is een BEETJE verholpen hij loopt nu ten minste stationair...
MAAR
hij houd nog steeds in : als ik mijn gas helemaal indruk dan houd hij enorm in of valt hij uit.
als ik mn gas op 1 stand hou , een kwart dan gaat hij op en neer
en ik moet heel voorzichtig gas geven als ik weg wil dus op wil trekken.
ook valt hij uit als ik mn koppeling indruk en terug wil schakelen naar een andere versnelling ...
mensen help me alstublieft ik word er gek van !
bvd
Olivier
nieuw injectiehuis ingebouwd door dealer
het probleem is een BEETJE verholpen hij loopt nu ten minste stationair...
MAAR
hij houd nog steeds in : als ik mijn gas helemaal indruk dan houd hij enorm in of valt hij uit.
als ik mn gas op 1 stand hou , een kwart dan gaat hij op en neer
en ik moet heel voorzichtig gas geven als ik weg wil dus op wil trekken.
ook valt hij uit als ik mn koppeling indruk en terug wil schakelen naar een andere versnelling ...
mensen help me alstublieft ik word er gek van !
bvd
Olivier
-----> AX <-----
Dat van het uitvallen als je de koppeling intrapt had ik ook... helaas kan ik je niet vertellen wat het was want het is na +/- 2 maanden ook zomaar weer verdwenen Iemand zei tegen mij dat het de stappenmotor zou kunnen zijn, maar die zit volgens mij in je injectiehuis dus dat lijkt me dan uitgesloten...
Je zou nog een keer het benzinefilter kunnen checken... die zit ergens onder je achterbank volgens mij. Dat zou het inhouden kunnen veroorzaken.
Check dan ook meteen of je luchtfilter niet verstopt zit. Mocht dit het geval zijn dan kun je hier bij mij nog een uitkiezen, heb er toch 2 liggen nog. Hoewel een nieuw filter ook niets kost.
Je zou nog een keer het benzinefilter kunnen checken... die zit ergens onder je achterbank volgens mij. Dat zou het inhouden kunnen veroorzaken.
Check dan ook meteen of je luchtfilter niet verstopt zit. Mocht dit het geval zijn dan kun je hier bij mij nog een uitkiezen, heb er toch 2 liggen nog. Hoewel een nieuw filter ook niets kost.
En is het probleem opgelost?? Mijn AXje heeft sinds vorige week een andere ontsteking en bobine. Ook ik heb nu soms het probleem bij het gasgeven vanaf 1/4. Wanneer ik dus het pedaal verder intrap dan 1/4 houd ie in en moet ik het pedaal weer los laten. Zowel gekoppeld als ontkoppeld. Dit gebeurd vooral na 15 minuten rijden en dan ongeveer 5 minuten. Daarna is alles weer goed. Mijn garagehouder vroeg mij of ik de ontsteking wel goed had afgesteld. Ik heb gewoon de ontsteking er op dezelfde manier opgezet. Ik heb verder ook geen idee hoe je dit moet afstellen. Iemand ideeeeen?
Citroën AX 1986-1988 5. Ontsteking Carburateur
5.2 Ontstekingstijdstip controleren en afstellen
Laat de motor warmdraaien tot deze op bedrijfstemperatuur is.
Controleer of alle elektrische verbruikers zijn uitgeschakeld.
Trek de onderdrukslang los van de onderdrukdoos en sluit de leiding af.
Sluit een toerenteller en een stroboscooplamp aan.
Controleer het stationair toerental en stel dit zonodig af, zie paragraaf 4.2.
Controleer met de stroboscooplamp het ontstekingstijdstip (figuur 5.1). Stel zonodig af door de stroomverdeler te verdraaien.
Figuur 5.1: Merktekens voor het afstellen van de ontsteking
Citroën AX 1991-1995 7. Ontsteking Injectie 7.3 Ontstekingstijdstip controleren
Ontstekingssystemen met verdeler
Alle typen (controlewaarde) ± 4° voor BDP
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Plaats cilinder nr. 1 vliegwielzijde
Ontstekingssystemen zonder verdeler
Alle motoren geen opgave
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Plaats cilinder nr. 1 vliegwielzijde
Let op! De voorontsteking van alle modellen kan niet worden afgesteld. Deze wordt volledig afgeregeld door de regeleenheid.
5.2 Ontstekingstijdstip controleren en afstellen
Laat de motor warmdraaien tot deze op bedrijfstemperatuur is.
Controleer of alle elektrische verbruikers zijn uitgeschakeld.
Trek de onderdrukslang los van de onderdrukdoos en sluit de leiding af.
Sluit een toerenteller en een stroboscooplamp aan.
Controleer het stationair toerental en stel dit zonodig af, zie paragraaf 4.2.
Controleer met de stroboscooplamp het ontstekingstijdstip (figuur 5.1). Stel zonodig af door de stroomverdeler te verdraaien.
Figuur 5.1: Merktekens voor het afstellen van de ontsteking
Citroën AX 1991-1995 7. Ontsteking Injectie 7.3 Ontstekingstijdstip controleren
Ontstekingssystemen met verdeler
Alle typen (controlewaarde) ± 4° voor BDP
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Plaats cilinder nr. 1 vliegwielzijde
Ontstekingssystemen zonder verdeler
Alle motoren geen opgave
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
Plaats cilinder nr. 1 vliegwielzijde
Let op! De voorontsteking van alle modellen kan niet worden afgesteld. Deze wordt volledig afgeregeld door de regeleenheid.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
een TE heeft wel degelijk een motormanagement lampje! een chokelampje heb je weer niet.benny666 wrote:Hmm, uitlezen. Dit zal ik ook eens proberen. Via welk lampje krijg ik de codes door? Ik heb geen motormanagementlamp. Gaat dan het chokelampje knipperen of zo?? Zoiets las ik ergens op het forum.
Als je het contact aanzet zie je linksboven een oranje (in uitzonderlijke gevallen rood) lampje wat na het starten van de motor weer uitgaat. Als dit niet het geval is dan is het lampje stuk of weg, het is namelijk een los draadje wat er een beetje professorisch inzit.
Ik heb mijn dash uitelkaar gehaald, alle lampjes gecontroleerd. Geen motormanagementlampje.
Zal ff een foto zoeken.
zoiets heb ik: http://www.geocities.com/bad_my84/100_1990.JPG
Zal ff een foto zoeken.
zoiets heb ik: http://www.geocities.com/bad_my84/100_1990.JPG
Het is ook het katalysator lampje wat ie daarvoor gebruikt
idd linksboven....
idd linksboven....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
tussen het choke lampje en het knipperlicht lampje zit het katalysator lampje, deze wordt gebruikt voor het motormanagement...benny666 wrote:Ik heb mijn dash uitelkaar gehaald, alle lampjes gecontroleerd. Geen motormanagementlampje.
Zal ff een foto zoeken.
zoiets heb ik:
in landen in het verre oosten wordt het katalysator lampje gebruikt om oververhitting te detecteren van de katalysator (vandaar dat in uitzonderlijke gevallen en in alle carburateur AX'en het lampje rood is)
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
tussen het choke lampje en het knipperlicht lampje zit het katalysator lampje, deze wordt gebruikt voor het motormanagement...benny666 wrote:Ik heb mijn dash uitelkaar gehaald, alle lampjes gecontroleerd. Geen motormanagementlampje.
Zal ff een foto zoeken.
zoiets heb ik: [url]http://www.geocities.com/bad_my84/100_1990.JPG[url]
in landen in het verre oosten wordt het katalysator lampje gebruikt om oververhitting te detecteren van de katalysator (vandaar dat in uitzonderlijke gevallen en in alle carburateur AX'en het lampje rood is)
(m'n vorige bericht is leeg... vandaar nog een...)