Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Kevers zijn zeker cool!
En extreem simpel om aan te sleutelen.

Maar kan me haast niet voorstellen dat ze echt prettig zijn om lange afstanden mee af te leggen :oops:

Renault 4 of 5 misschien nog wat?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nee voor lange afstand lijken ze me ook niet prettig haha, maar die hoef ik gelukkig niet (meer) te rijden :P:P

Alhoewel laatste keer dat ik er in 1 reed, 1200tje, was best comfortabel eigenlijk :D

renault 5 is ook wel vet ja.. En die BMW 316i, damn wat een bloedmooie auto.... en ook nog een 306 cabrio gezien, super voor in de zomer, maja, cabrio wil ik echt niet mee over dekop..

Keuze zat e nik kan ook altijd weer een 3de ax nemen..

AX nieuws trouwens, de 1.0 is naar schadeherstel bedrijf, achterkant word gelast en gespoten....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

op http://www.keverland.nl/index.php?optio ... 1&Itemid=5 staan een hoop leuke kevers te koop
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

IK HEB EEN KEVER!!!! :lol:

een 1303 S uit 1974 in porsche blauw :D


En, nog veel meer goed nieuws!!
De 1.0E is terug van schade herstel, alle roest in de kofferbak is gelast en gespoten :D:D:D

Woohooooooo
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd!!!!

Foto's?????
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja dat heb ik van beide niet haha :D

Morguhhhh

De kever slaapt vanacht bij paps werk, want ik was alleen en kon geen 2 autos mee terug nemen, maar t was vlak bij papsies werk dus hebben we hem daar veilig achter het hek geparkeerd...

Morgen gaan we hem ophalen en mag ie bij zn nieuwe huisje slapen :P:P

Hijs erggg cute :D

Er hoort een 1600cc in te zitten maar die heeft ie al tijdje niet meer, hij is 'vroegah' volledig herspoten in dus dat porsche blauw (ik denk vergelijkend met dat kleurtje van jeffry's sport)
buitenkant heeft nu wel weer meerdere lelijke plekken dus ik heb wel wat te doen,
maar bodem &dorpels nieuw, 2 jaar APK, alles werkt, nieuwe stoeltjes zitten erin, en gignatische wielen :P Ik heb extra scherm erbij en de winkers voor op de koplampjes die er zeker op gaan komen.
En 1303 heeft dus standaard mcpherson voorwiel ophanging, wat betere wegligging betekent en een luxer dashbord en alles.

En het aller aller belangrijkste, hij rijd goed!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

woehoe een kever 8)

geffeliciteerd
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

veel plezier met je nieuwe kever,is ie aanwezig op de frikadellenmeeting :D
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Het kon ook eigelijk niet uitblijven dat er niet nog deze maand een Kever in jou bezit zou komen :lol: Gefeliciteerd dan maar! 8)

En gaat eens even gauw foto's maken ;)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

thanx to mich een voorbeeld van de KLEUR

Let op, is dus niet mijn kever!!!! Maar hij is wel die kleur
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... 759667.JPG
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

apart kleurtje.
veel plezier ervan,
en hou wel in gedachte om goeie banden eronder te hebben.
zou zonde zijn als deze ook over de kop gaat :roll:
we zien 'm zaterdag wel :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Gefeliciteerd! 8)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Cool!
Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier er mee :D
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Super, veel plezier ermee en gefeliciteerd!

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Hey, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D
Ik ben heel erg benieuwd 8)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja bandjes ga ik als eerste voor winkelen!

gewoon meteen 4 nieuwe bandjes van goed merk, het is alleen even afwachten wat voor maat ik er nu om heen moet leggen 8-)

Er zitten nu goodyears om van die 4x4-achtige banden met zelfde soort achtige wielen 8-) HUGE banden dus.

Dus ik denk dat ik ook meteen nieuwe velgen moet regelen....

Gaan we morgen als eerst bekijken, + boxjes, versterker en radio inbouwen

En morgen gaat de 1.0E voor APK :D die nieuwe achterbak is geweldig, hebben ze echt enorm netjes gedaan, dik respect!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!

En als je toch andere wielen en banden neemt, neem ze dan niet te breed ;)
en een zak zand voor onder de kap om wat meer druk op je voorwielen te krijgen ;)
Image Image Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik was vroeger helemaal kever leip ... spaarde de schaalmodellen, en ging regelmatig met het fototoestel kevers spotten...

Ik heb alles weggedaan ... op 2 burago's na ..... de AX heeft bij mij gewonnen :lol:

Gefeliciteerd met je aankoop iig !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Gefeliciteerd met je aankoop, is wel een echte belanstingvrij klassieker die je nu gaat rijden!

zit te graven in mijn geheugen, is die 1303 s van dat bouwjaar met een bolle voorruit of nog een vlakke?

Ben vroeger nog wel eens uit "vliegen" geweest met een echte 1.6 met aangepast blok. Was een leuke auto, linke wegligging en heel dorstig.

P. :D
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha ja, 1303 S is de zogenaamde 'super beetle'

Idd met bol voorruit en hele aangepast front omdat die veerpoten eronder moesten. Wel iets veiliger, betere wegligging, betere verwarming, beter stuurhuis en noem t maar op.

Helaas wel iets minder leuk koppie, maar t blijft een super schattig kever koppie ;-)

En qua bandjes ja ik wil er dus zeker smaller om als wat er nu opzit, maar ik weet niet of t kan met die velgen. Morgen dus meteen langs de profile voor advies...

Wat zijn nou bandjes die ECHT goed grippen? slijtage en geluid interesseert me weinig meer.....

Radio (sony xplod) versterker (mc nog wat?) en boxjes liggen klaar voor morgen... iemand nog een subje over?

iedereen bedankt trouwens :) en ja ik hoop ook dat ik deze heel houd, met mijn car-crash historie waar ik niet bepaald trots op ben :S
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply