Sluiten van deuren

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Sluiten van deuren

Post by blijhoofd »

Ik heb Heel regelmatig dat me deuren maar half in het slot vallen hij stuitert dan zeg maar terug en blijft dan half zitten.

hoe is dit het makkelijkst te verhelpen?

Heb het slot al wel ingevet dit holp al wel iets

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

slot afstellen :)

Die pin aan je carosserie kan je verstellen, als hij niet netjes dichtvalt komt dat meestal omdat die niet helemaal goed staat afgestelt.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by blijhoofd »

grietje wrote:slot afstellen :)

Die pin aan je carosserie kan je verstellen, als hij niet netjes dichtvalt komt dat meestal omdat die niet helemaal goed staat afgestelt.
Ehm explain, pin?

Dat pinnetje die naar het slot gaat zeg maar ? of dat dingetje die je als hendel gebruikt?

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

De dikke pin waar het slot omheen valt.
Die kun je losdraaien en een beetje verschuiven tot dat de deur goed dichtvalt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

ja die dikke pin die aan je carosserie zit, dus niet aan je deur, zegmaar ;)

Zit met 3 torxen vast ofzo en die kan je dus idd verder omhoog/omlaag en links/rechts doen :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by blijhoofd »

grietje wrote:ja die dikke pin die aan je carosserie zit, dus niet aan je deur, zegmaar ;)

Zit met 3 torxen vast ofzo en die kan je dus idd verder omhoog/omlaag en links/rechts doen :P
Ahhjah op die fiets! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht! Bedankt maar eens mee gaan prutsen!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Mwa, op zich kun je er wel vanuit gaan dat 'ie in de fabriek al op de juiste plaats is gezet en verschuiven doen ze sowieso niet (of de carosserie moet op die plek gigantisch doorgerot zijn. ;))

Dat je deur niet volledig in 't slot wil vallen, heb ik precies ook met mijn dieseltje!
't Probleem zit gewoon in het slot zelf.
In het slot zit een borgpalletje dat naar beneden moet vallen om de haak (die achter de dikke pin aan de carosserie zit haakt) te vergrendelen (dat palletje trek je namelijk omhoog als je de ontgrendeling omhoog trekt (bij 3-deurs) of aan de handgreep trekt (5-deurs).
Probleem is nu dat dat palletje gewoon niet snel genoeg meer naar beneden wil vallen (maar nog net op tijd is om de eerste vergrendeling in te schieten).
Als je de deur dicht doet en even tegen houdt, zal de deur zeer waarschijnlijk wel meteen goed dicht blijven. Als dat zo is, weet je zeker dat dat palletje het probleem is.
Beste is dan om het slot uit de deur te te halen, goed schoon te maken en met siliconenspray in te spuiten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by blijhoofd »

hmm dit is inderdaad het geval, toen ik de auto kocht was het handvat aan de binnenkant ook afgebroken, ik ga er maar eens veel wd40 inspuiten en dan kijken wat er gebeurd. van roest heb ik daar geen last.

Post Reply