Ik heb Heel regelmatig dat me deuren maar half in het slot vallen hij stuitert dan zeg maar terug en blijft dan half zitten.
hoe is dit het makkelijkst te verhelpen?
Heb het slot al wel ingevet dit holp al wel iets
Sluiten van deuren
Moderator: webmasters
slot afstellen 
Die pin aan je carosserie kan je verstellen, als hij niet netjes dichtvalt komt dat meestal omdat die niet helemaal goed staat afgestelt.

Die pin aan je carosserie kan je verstellen, als hij niet netjes dichtvalt komt dat meestal omdat die niet helemaal goed staat afgestelt.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja die dikke pin die aan je carosserie zit, dus niet aan je deur, zegmaar 
Zit met 3 torxen vast ofzo en die kan je dus idd verder omhoog/omlaag en links/rechts doen :P

Zit met 3 torxen vast ofzo en die kan je dus idd verder omhoog/omlaag en links/rechts doen :P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mwa, op zich kun je er wel vanuit gaan dat 'ie in de fabriek al op de juiste plaats is gezet en verschuiven doen ze sowieso niet (of de carosserie moet op die plek gigantisch doorgerot zijn.
)
Dat je deur niet volledig in 't slot wil vallen, heb ik precies ook met mijn dieseltje!
't Probleem zit gewoon in het slot zelf.
In het slot zit een borgpalletje dat naar beneden moet vallen om de haak (die achter de dikke pin aan de carosserie zit haakt) te vergrendelen (dat palletje trek je namelijk omhoog als je de ontgrendeling omhoog trekt (bij 3-deurs) of aan de handgreep trekt (5-deurs).
Probleem is nu dat dat palletje gewoon niet snel genoeg meer naar beneden wil vallen (maar nog net op tijd is om de eerste vergrendeling in te schieten).
Als je de deur dicht doet en even tegen houdt, zal de deur zeer waarschijnlijk wel meteen goed dicht blijven. Als dat zo is, weet je zeker dat dat palletje het probleem is.
Beste is dan om het slot uit de deur te te halen, goed schoon te maken en met siliconenspray in te spuiten.

Dat je deur niet volledig in 't slot wil vallen, heb ik precies ook met mijn dieseltje!
't Probleem zit gewoon in het slot zelf.
In het slot zit een borgpalletje dat naar beneden moet vallen om de haak (die achter de dikke pin aan de carosserie zit haakt) te vergrendelen (dat palletje trek je namelijk omhoog als je de ontgrendeling omhoog trekt (bij 3-deurs) of aan de handgreep trekt (5-deurs).
Probleem is nu dat dat palletje gewoon niet snel genoeg meer naar beneden wil vallen (maar nog net op tijd is om de eerste vergrendeling in te schieten).
Als je de deur dicht doet en even tegen houdt, zal de deur zeer waarschijnlijk wel meteen goed dicht blijven. Als dat zo is, weet je zeker dat dat palletje het probleem is.
Beste is dan om het slot uit de deur te te halen, goed schoon te maken en met siliconenspray in te spuiten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
