ik heb nieuwe cilinders nodig, vanwege mijn apk afkeur.
achteras verschil + vooras verschil.
nu weet ik niet welke cilinders ik nodig heb. heb ax uit 1990 dus ph1.
ik denk cilinders zonder remdrukregelaar, aangezien ik las dat de remcilinders met remdrukregelaar in 93 zijn ingegaan.
kan bij mij alleen het kastje niet vinden, voor de externe regelaar op de as.
wie kan mij helpen?
grtzz sjakka
wielremcilinders
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wat is je kenteken?
Als je bij je bestuuders zijde achterwiel, geen 'kastje' waar alle remleidingen naar toe gaan hebt zitten, moet je remcilinders met regelaar hebben.
Als je bij je bestuuders zijde achterwiel, geen 'kastje' waar alle remleidingen naar toe gaan hebt zitten, moet je remcilinders met regelaar hebben.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als het goed is is het links en rechts, tip voor deze onderdelen trouwens:sjakka wrote:mijn kenteken is yh-51-bn
kan geen kastje vinden, zou ook niet weten hoe het kastje eruit zou moeten zien.
hebben de fases 1 dan ook remcilinders met bekrachtiging?
en welke remcilinder met bekrachtiging moet ik dan hebben, zijn er twee van. of is dat links en rechts?
www.autopartsonline.nl ik vind ze vrij goedkoop, snelle levering.
T kastje is gewoon een 'ding' waar alle remleidingen op uit komen en weer weg gaan, zonder dit kastje gaan je remleidingen rechtstreeks naar de wielen.
Volgens mij hebben de allereerste axen ook geen verdeler. Ik had er 2 uit 1990 en die hadden beide wel een verdeelkastje.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je kunt ook heel simpel even kijken waar de aansluiting van de remleiding op de cylinder zit.
Als die bij zowel de linker als de rechter cylinder in het midden zit (met de ontluchtingsnippel er recht boven), dan heb je remcylinders zonder ingebouwde remkrachtregelaar.
Zit de aansluiting asymmetrisch, dan zijn het remcylinders mèt ingebouwde remkrachtregeling.
Als die bij zowel de linker als de rechter cylinder in het midden zit (met de ontluchtingsnippel er recht boven), dan heb je remcylinders zonder ingebouwde remkrachtregelaar.
Zit de aansluiting asymmetrisch, dan zijn het remcylinders mèt ingebouwde remkrachtregeling.
Last edited by MNM(tm) on ThuJan08, 2009 4:15:52 PM, edited 2 times in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
niet vreemd opzich hoor hetis zoiezo Citroën, maar de eerste AXen hadden juist ook ingebouwd. Ik had een achteras van '88/'89 en die had dat ook.sjakka wrote:volgens mij zit mijn ontluchtingsnippel ernaast
gan nog even kijken of leidingen assymetrisch lopen
Bedankt voor de snelle reacties allemaal
en vreemd dat mijn type 1 dan waarschijnlijk ingebouwde regelaars heeft,
of niet?
grtzz
In die overgangen deden ze nog wel eens auto's anders.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).