Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Bedankt henk
@ marc: Nee, nog niet eigenlijk. Ik heb een weekje verlof en werk overdag. Tegen dat hij thuiskomt stop ik meestal zo ongeveer.
Een vriend van een Belgisch forum heeft vanmiddag wat geholpen.
Ik zie er al naar uit om uit te zoeken hoe ik die kabelboom moet aansluiten
Staat hier nergens een foto met een beschrijving per fiche?
@ marc: Nee, nog niet eigenlijk. Ik heb een weekje verlof en werk overdag. Tegen dat hij thuiskomt stop ik meestal zo ongeveer.
Een vriend van een Belgisch forum heeft vanmiddag wat geholpen.
Ik zie er al naar uit om uit te zoeken hoe ik die kabelboom moet aansluiten
Staat hier nergens een foto met een beschrijving per fiche?
als ik zaterdag een plaatse vind zal ik wel helpen met fenwick.q01z wrote:succes Fenwick! (en stuart helpt vast ook of niej? )
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja, tvalt wel mee! Kheb spijt dat ik niet hetzelfde gedaan heb bij de GTi, want het is eigenlijk ook nodig.q01z wrote:zo, dat is tenminste ECHT schoon!
Ik heb hier trouwens nog een 0-120 filmpje dat ik gemaakt had vlak voor ik hem binnenreed voor de swap:
http://www.youtube.com/watch?v=QtFHrYEFDX8
Ik vind het niet mis voor een 1.1
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
je bent goed bezig
wat betrefd die kabelboom;
eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal
verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting
als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind..
wat betrefd die kabelboom;
eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal
verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting
als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind..
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Bedankt voor de handige tipsq01z wrote:je bent goed bezig
wat betrefd die kabelboom;
eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal
verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting
als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind..
Die lambda en 'groene' tempsensor heb ik wel helaas nog niet
Zal hij draaien zonder, of kan ik voorlopig een pot-meter oid gebruiken?
Maaruhm, ik had die tempsensoren toch in het blok laten zitten?citrofenwick wrote:Bedankt voor de handige tipsq01z wrote:je bent goed bezig
wat betrefd die kabelboom;
eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal
verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting
als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind..
Die lambda en 'groene' tempsensor heb ik wel helaas nog niet
Zal hij draaien zonder, of kan ik voorlopig een pot-meter oid gebruiken?
Edit.. oohneee ik bedenk ik had het thermohuis eraf!!!
UHm, ik heb al die sensoren liggen.. groene temp, temp voor meter en lambda sonde....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Inderdaadgrietje wrote:Maaruhm, ik had die tempsensoren toch in het blok laten zitten?citrofenwick wrote:Bedankt voor de handige tipsq01z wrote:je bent goed bezig
wat betrefd die kabelboom;
eerst bekijken wat je echt nodig hebt om een motor te laten draaien;
-ontsteking --> zelfde als op de carburateur qua stekkers/aansluiging
-benzine --> via dubbelrelais onder ECU, die heeft + nodig vanaf contact en dus benzinepomp, wat een geel draadje is naar de benzinepomp (contactgeschakelt)
-lucht --> dat hangt dus overal
verder wil je ECU nog het volgende;
-lambda signaal
-temperatuur via de (groene?) temperatuursensor
-gaskleppositie, voor de inspuiting
als je de motorkabelboom vd injectie erbij hebt, dan ben je al een heel eind..
Die lambda en 'groene' tempsensor heb ik wel helaas nog niet
Zal hij draaien zonder, of kan ik voorlopig een pot-meter oid gebruiken?
Edit.. oohneee ik bedenk ik had het thermohuis eraf!!!
UHm, ik heb al die sensoren liggen.. groene temp, temp voor meter en lambda sonde....
De lambdasonde is al onderweg en zou een dezer dagen moeten arriveren. De sensor int thermostaathuis zal ik nog ff moeten zoeken/kopen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
woohoow, ontsteking werkt alvast!
whaaw, alles loopt nog steeds op wieltjes
Ik heb dus de 1.1 carb kabelboom volledig kunnen hergebruiken:
- onstekingsfiches en verbinding tussen de bobine en ontstekingsmodule
- oliedruk
- kvstemp-alarmlampje voor dashboard
- stuurdraad startmotor
- versnellingsbak
zoiets:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... _A0271.jpg
De draadjes zijn inmiddels weggewerkt hoor, op deze foto wist ik het nog niet zo goed
Weet iemand hoe het 'normaal' is bij een type 1 met injectie? Zit alles in 1 kabelboom, of lopen er ook 2 kabelbomen rond? Anyway, de volgende meeting wil ik onder iemands kap kijken om te vergelijken
(ben nog niet bij de garagist geraakt)
whaaw, alles loopt nog steeds op wieltjes
Ik heb dus de 1.1 carb kabelboom volledig kunnen hergebruiken:
- onstekingsfiches en verbinding tussen de bobine en ontstekingsmodule
- oliedruk
- kvstemp-alarmlampje voor dashboard
- stuurdraad startmotor
- versnellingsbak
zoiets:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... _A0271.jpg
De draadjes zijn inmiddels weggewerkt hoor, op deze foto wist ik het nog niet zo goed
Weet iemand hoe het 'normaal' is bij een type 1 met injectie? Zit alles in 1 kabelboom, of lopen er ook 2 kabelbomen rond? Anyway, de volgende meeting wil ik onder iemands kap kijken om te vergelijken
(ben nog niet bij de garagist geraakt)
Injectie heeft 3 kabelbomen in type 1!!!
1tje voor verlichting enzo
1tje voor (d8 ik ) dynamo onsteking
en 1tje voor ECU injectie en sensoren
1tje voor verlichting enzo
1tje voor (d8 ik ) dynamo onsteking
en 1tje voor ECU injectie en sensoren
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Alvast een kleine feli dat het zo goed gaat
De eerste keer dat ik met een motorwisseling te maken had hadden we ook een gelijke AX met geopende motorkap ernaast staan om de kleur van de stekkertjes te kunnen vergelijken.
De eerste keer dat ik met een motorwisseling te maken had hadden we ook een gelijke AX met geopende motorkap ernaast staan om de kleur van de stekkertjes te kunnen vergelijken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage