Het Toerental testje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Flat-Erik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 100
Joined: SunSep14, 2008 9:08:05 PM
Location: Drunen

Het Toerental testje

Post by Flat-Erik »

Ik heb vandaag al wat gegevens bij elkaar geracet en weet nu dus dat een TGS bak toch wel veel verschilt met een GT bak.

Het briefje wat ik op de meeting kreeg heb ik links staan en rechts staan mijn toerentallen.

1e versn. 4000tr. 20km/u -----> 30km/u

2e versn. 4000tr. 50km/u -----> 60km/u
.................7000tr. 90km/u -----> 100km/u (6000tr begrensd)

3e versn. 4000tr. 80km/u -----> 90km/u
................7000tr. 140km/u -----> 140km/u (6500tr begrensd)

4e versn. 4000tr. 100km/u -----> 115km/u
.................6500tr. 165km/u -----> 170km/u

5e versn. 4000tr. 120km/u -----> 140km/u
.................5000tr. 155km/u -----> 160km/u


Greetz Erik
Last edited by Flat-Erik on TueDec16, 2008 8:52:58 PM, edited 1 time in total.
Toch nog steeds dat Citroën Virus

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Netjes Erik, nog 1 vraagje wat is jouw bandenmaat?
En dan als Jan dit ook leest, graag ook jouw bandenmaat, dan kunnen we nog rekening houden met eventule variabelen.

Flat-Erik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 100
Joined: SunSep14, 2008 9:08:05 PM
Location: Drunen

Post by Flat-Erik »

eeehm ik heb 165-65-14 erop liggen :wink:

Greetz Erik
Toch nog steeds dat Citroën Virus

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Bij mij ligt er momenteel 165/65-R14 onder.
Image Image Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Zo dat is snel heren (y) en dus exact de zelfde bandenmaat nou is het wel duidelijk dat een GT bak anders is als een TGS bak.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Dan zal ik mijn post uit de technische FAQ hier ook nog effe neergooien:

In navolging van de analyze die Paul vanmiddag heeft gedaan, ben ik de WPH's eens ingedoken op zoek naar versnellingsbak verhoudingen. Ik heb even wat foto's gemaakt van de pagina's die hier interessante info over hebben. Maar Jan, heb jij dan geen scanner? Jawel, maar dit was sneller ;)

Zie hieronder de foto's. Kun je het niet lezen, klik er dan op, dan opent de grote versie van de foto ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image Image Image

Flat-Erik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 100
Joined: SunSep14, 2008 9:08:05 PM
Location: Drunen

Post by Flat-Erik »

ik heb net gekeken en volgens mij is de code van mijn bak 2CB74 maar die kan ik niet op het lijst terugvinden :roll:

Greetz erik
Toch nog steeds dat Citroën Virus

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Er is een hernummering geweest, ik zal binnenkort het WPH er wel weer even bijpakken. Ik heb een lijstje gezien met oude en nieuwe nummers.
Image Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

bak is ook anders zit een andere eindoverbrenging in en dat zie je heel mooi terug in dit lijstje.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Tandwielen zijn ook allemaal hetzelfde zoals eerder gezegt. Er zijn hele kleine wijzigingen tussen type 1 en type 2 in tandreducties maar die hebben niet zo heel veel invloed. Het zit hem echt in de eindoverbrenging tussen de bakken. Die gegevn het verschil in snelheden over alle versnellingen. Dit zie je dus ook goed terug in jouw lijstje. Duidelijk een andere eindoverbrenging.

van een franse site
axe de 14mm & axe de 16mm

du plus court au plus long

* 13x64 : ax 4x4 / 106 (TU9M) / 307 (TU3JP)
* 13x61 : 307 (TU5JP4) / c4 (TU5JP4 )
* 13x59 : 106 Rallye 1300 / ZX 1100 / 307 (TU3JP) / berlingo / partner / C15 (TU) / 206 (TU1JP) / BX (es) / 306 (TU5JP)
* 14x60 : AX Sport / 205 Rallye / 106 xsi 1400 / 106 sport 1400 / 106 XN (TU9) / 306 (TU5JP) / Bx (es) / 206 (TU1JP)

* 16x65 : 106 Rallye 1600 / xsi 1600 / 205 GTI 1600 / 306 (TU5JP)
* 16x63 : 106 s16 / saxo VTS 16v / ax GTI / 206 (TU1JP)
* 17x64 : 106 XN (TU1) / 106 XR (TU1) / 106 XS1400 / saxo vts 1600
* 17x61 : 106 (TU5PJ) / saxo vts 1600 / XR (TU1)
* 18x62 : 106 XR (TU3.2) / 106 XT (TU3.2)
[/quote]

voor heel snel zijn wil je die 13x64 hebben. Maar dan ga je dus ook nog maar 160 top :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Flat-Erik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 100
Joined: SunSep14, 2008 9:08:05 PM
Location: Drunen

Post by Flat-Erik »

ik heb vandaag even de rest van het lijstje erbij recrossed.

Greetz Erik
Toch nog steeds dat Citroën Virus

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

TGS bak

Post by homiethomie »

welke code heeft een TGS bak voor de hernummering??

ik heb zitten zoeken in de documenten maar ik word er neit echt wijzer van :(

Post Reply