Het Toerental testje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het Toerental testje
Ik heb vandaag al wat gegevens bij elkaar geracet en weet nu dus dat een TGS bak toch wel veel verschilt met een GT bak.
Het briefje wat ik op de meeting kreeg heb ik links staan en rechts staan mijn toerentallen.
1e versn. 4000tr. 20km/u -----> 30km/u
2e versn. 4000tr. 50km/u -----> 60km/u
.................7000tr. 90km/u -----> 100km/u (6000tr begrensd)
3e versn. 4000tr. 80km/u -----> 90km/u
................7000tr. 140km/u -----> 140km/u (6500tr begrensd)
4e versn. 4000tr. 100km/u -----> 115km/u
.................6500tr. 165km/u -----> 170km/u
5e versn. 4000tr. 120km/u -----> 140km/u
.................5000tr. 155km/u -----> 160km/u
Greetz Erik
Het briefje wat ik op de meeting kreeg heb ik links staan en rechts staan mijn toerentallen.
1e versn. 4000tr. 20km/u -----> 30km/u
2e versn. 4000tr. 50km/u -----> 60km/u
.................7000tr. 90km/u -----> 100km/u (6000tr begrensd)
3e versn. 4000tr. 80km/u -----> 90km/u
................7000tr. 140km/u -----> 140km/u (6500tr begrensd)
4e versn. 4000tr. 100km/u -----> 115km/u
.................6500tr. 165km/u -----> 170km/u
5e versn. 4000tr. 120km/u -----> 140km/u
.................5000tr. 155km/u -----> 160km/u
Greetz Erik
Last edited by Flat-Erik on TueDec16, 2008 8:52:58 PM, edited 1 time in total.
Toch nog steeds dat Citroën Virus
Dan zal ik mijn post uit de technische FAQ hier ook nog effe neergooien:
In navolging van de analyze die Paul vanmiddag heeft gedaan, ben ik de WPH's eens ingedoken op zoek naar versnellingsbak verhoudingen. Ik heb even wat foto's gemaakt van de pagina's die hier interessante info over hebben. Maar Jan, heb jij dan geen scanner? Jawel, maar dit was sneller
Zie hieronder de foto's. Kun je het niet lezen, klik er dan op, dan opent de grote versie van de foto
In navolging van de analyze die Paul vanmiddag heeft gedaan, ben ik de WPH's eens ingedoken op zoek naar versnellingsbak verhoudingen. Ik heb even wat foto's gemaakt van de pagina's die hier interessante info over hebben. Maar Jan, heb jij dan geen scanner? Jawel, maar dit was sneller
Zie hieronder de foto's. Kun je het niet lezen, klik er dan op, dan opent de grote versie van de foto
Tandwielen zijn ook allemaal hetzelfde zoals eerder gezegt. Er zijn hele kleine wijzigingen tussen type 1 en type 2 in tandreducties maar die hebben niet zo heel veel invloed. Het zit hem echt in de eindoverbrenging tussen de bakken. Die gegevn het verschil in snelheden over alle versnellingen. Dit zie je dus ook goed terug in jouw lijstje. Duidelijk een andere eindoverbrenging.
van een franse site
voor heel snel zijn wil je die 13x64 hebben. Maar dan ga je dus ook nog maar 160 top
van een franse site
[/quote]axe de 14mm & axe de 16mm
du plus court au plus long
* 13x64 : ax 4x4 / 106 (TU9M) / 307 (TU3JP)
* 13x61 : 307 (TU5JP4) / c4 (TU5JP4 )
* 13x59 : 106 Rallye 1300 / ZX 1100 / 307 (TU3JP) / berlingo / partner / C15 (TU) / 206 (TU1JP) / BX (es) / 306 (TU5JP)
* 14x60 : AX Sport / 205 Rallye / 106 xsi 1400 / 106 sport 1400 / 106 XN (TU9) / 306 (TU5JP) / Bx (es) / 206 (TU1JP)
* 16x65 : 106 Rallye 1600 / xsi 1600 / 205 GTI 1600 / 306 (TU5JP)
* 16x63 : 106 s16 / saxo VTS 16v / ax GTI / 206 (TU1JP)
* 17x64 : 106 XN (TU1) / 106 XR (TU1) / 106 XS1400 / saxo vts 1600
* 17x61 : 106 (TU5PJ) / saxo vts 1600 / XR (TU1)
* 18x62 : 106 XR (TU3.2) / 106 XT (TU3.2)
voor heel snel zijn wil je die 13x64 hebben. Maar dan ga je dus ook nog maar 160 top
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
TGS bak
welke code heeft een TGS bak voor de hernummering??
ik heb zitten zoeken in de documenten maar ik word er neit echt wijzer van
ik heb zitten zoeken in de documenten maar ik word er neit echt wijzer van