q01z wrote:laat ik hier als bestuur even een opmerking plaatsen;
het lijkt mij PERSOONLIJK en als BESTUUR niet handig om dingen te doen die een grote kans hebben van falen;
-koppakking vervangen --> als je moet vlakken, dan hang je.. dat kan NIET op dezelfde dag, dus dan moet je het dichtschroeven terwijl je weet dat dat niet goed is.
-achteras verlagen --> als dat echt vast zit, dan krijg je dat met alle geweld vd wereld niet los.. alhoewel je m dan altijd onverlaagt weer terug kan zetten..
-achteras vervangen --> kans op breken van remleidingen is gewoon te groot.. dus tenzij je een rol koper mee neemt met nippeltjes en een set om nippels te maken.. niet doen!
standaard onderhoud in de vorm van vloeistoffen/vonkjes/wielen/voorzijde verlagen/remblokjes en schijven en dat soort ongein kan uiteraard zonder problemen..
achteras vervangen vind dus geen doorgang?!
Eigenlijk zie ik het als enige mogelijkheid het dan te doen, aangezien ik de kennis niet heb. Bestuur help mij in deze kwestie, bepaling en keuze !
Job wrote:
achteras vervangen vind dus geen doorgang?!
Eigenlijk zie ik het als enige mogelijkheid het dan te doen, aangezien ik de kennis niet heb. Bestuur help mij in deze kwestie, bepaling en keuze !
Ik ben t eigenlijk erg met q01z eens, ben zelf een achteras aan het vervangen enuhm, NIET doen op 1 meeting. Qua tijd is t gewoon al krap, en je gaat geheid tegen dingen aanlopen die niet willen.
Kennis heb je er amper voor nodig, het is enorm simpel, alleen ALLES zit te vast gerot om normaal los te krijgen of is al dol gedraaid voordat je begint.
Ok. het is wel heeeel verschillend per as, de een wil alles makkelijk en de ander helemaal niets, maar een aanrader voor 1 meeting middagje is het zeker niet. Zoiezo is er geen luchttol aanwezig.
Ga er gewoon mee naar een garage waar alle gereedschap ook is.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
q01z wrote:niet naar een garage, maar een garagebox huren zo'n doe het zelf plekkie
maja of een garage die je laat sleutelen zoals ik heb gevonden
en als t niet lukt ze t ff voor mij doen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
MNM(tm) wrote:Ghehe... Blikskaters, maar jij hebt dan zeker je vrouwelijke charmes in de strijd gegooid om dat voor mekaar te krijgen?
Tja, er werd wel opgemerkt toen ze 1 rubber er voor me uitgemept hadden, en ik zei ' nu die 3 andere ' van..
' vrouwen... geef ze 1 vinger en ze willen de hele hand'
Maaruhm, goed gereedschap is t halve werk, en dat is echt zo
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
q01z wrote:niet naar een garage, maar een garagebox huren zo'n doe het zelf plekkie
dat heb ik thuis... maar ik zie er tegenop er mee te beginnen, ik zou niet weten waar te beginnen, en wat los te draaien.
Demontage en vervolgens montage moet gewoon goed gebeuren. Daar ga ik zelf neit aan beginnen als ik niet weet hoe of wat. Veiligheid gaat in dit geval voor.
q01z wrote:niet naar een garage, maar een garagebox huren zo'n doe het zelf plekkie
dat heb ik thuis... maar ik zie er tegenop er mee te beginnen, ik zou niet weten waar te beginnen, en wat los te draaien.
Dat kan je gewoon op t forum vragen, is namelijk erg simpel Het losdraaien zelf soms wat minder vanwege het vastrot effect maar miss heb je dat helemaal niet
Demontage en vervolgens montage moet gewoon goed gebeuren. Daar ga ik zelf neit aan beginnen als ik niet weet hoe of wat. Veiligheid gaat in dit geval voor.
Wat kan je niet goed doen aan 4 bouten vast draaien ?
Ze kunnen maar op 1 manier:D
En remleidingen aansluiten is ook niet moeilijk, gewoon goedvast draaien en daarna ontluchten
Nu zag ik er ook altijd heeeeeeeeeel erg tegen op maar dat was meer omdat ik wist dat mijn oude as zo verrot was dat niets los zou gaan
Last edited by grietje on WedDec10, 2008 10:00:59 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
@ Drake: oke top dank je wel, moet ik nog iets speciaals meenemen?
@ Joost : graag 30 lampjes dan aub, kostenplaatje via mail of pb.
@ Mezelf : houtfolie meenemen om in dashboard te plakken zodra die open is.
jolijt
ik ben ook van de partij en neem ook nog een ax club fan mee
(inderdaad, ax CLUB fan niet perse ax fan (hij rijdt opel) maar zeker wel fan van het club gebeuren - en terecht natuurlijk )
JA ik ben er ook bij!!!! Kweet nog niet wat ik ga doen... misschien wel dempers overzetten of Job helpen of zoiets, k moet wel tot 13u werken maar daarna kom ik zeker langs!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
ohja misschien kan Mr. bats mij helpen met het uitlezen van de computer.
Ik wil toch wel eens weten of er misschien een sensoortje kapot is of iets dergelijks.
Ik kwam er vandaag ook achter dat ie een beetje benzine lekt als hij stationair draait.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.