Frikadellenmeeting / Nieuwjaarsborrel 17-01-2009

Kom hier meer te weten over de club agenda en meetings wie, wat, waar, wanneer en hoe. Ook voor foto's en nabespreken van afgelopen meetings.

Moderators: Browny, webmasters

Post Reply
Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Rooney »

Joost wrote:Kan iemand dan wel vertellen hoeveel erin zitten?
Heb gister de tellerbak van mijn GTI uit elkaar gehaald en daarin zitten 25 lampjes, waarvan 8 zwart geblakerd :roll:
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

@ joost, doe mij er maar 30, kan ik er tenminste nog 5 slopen :roll:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

q01z wrote:laat ik hier als bestuur even een opmerking plaatsen;

het lijkt mij PERSOONLIJK en als BESTUUR niet handig om dingen te doen die een grote kans hebben van falen;
-koppakking vervangen --> als je moet vlakken, dan hang je.. dat kan NIET op dezelfde dag, dus dan moet je het dichtschroeven terwijl je weet dat dat niet goed is.
-achteras verlagen --> als dat echt vast zit, dan krijg je dat met alle geweld vd wereld niet los.. alhoewel je m dan altijd onverlaagt weer terug kan zetten..
-achteras vervangen --> kans op breken van remleidingen is gewoon te groot.. dus tenzij je een rol koper mee neemt met nippeltjes en een set om nippels te maken.. niet doen!

standaard onderhoud in de vorm van vloeistoffen/vonkjes/wielen/voorzijde verlagen/remblokjes en schijven en dat soort ongein kan uiteraard zonder problemen..
achteras vervangen vind dus geen doorgang?!
Eigenlijk zie ik het als enige mogelijkheid het dan te doen, aangezien ik de kennis niet heb. Bestuur help mij in deze kwestie, bepaling en keuze :)!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Job wrote:
achteras vervangen vind dus geen doorgang?!
Eigenlijk zie ik het als enige mogelijkheid het dan te doen, aangezien ik de kennis niet heb. Bestuur help mij in deze kwestie, bepaling en keuze :)!
Ik ben t eigenlijk erg met q01z eens, ben zelf een achteras aan het vervangen enuhm, NIET doen op 1 meeting. Qua tijd is t gewoon al krap, en je gaat geheid tegen dingen aanlopen die niet willen.

Kennis heb je er amper voor nodig, het is enorm simpel, alleen ALLES zit te vast gerot om normaal los te krijgen of is al dol gedraaid voordat je begint.

Ok. het is wel heeeel verschillend per as, de een wil alles makkelijk en de ander helemaal niets, maar een aanrader voor 1 meeting middagje is het zeker niet. Zoiezo is er geen luchttol aanwezig.

Ga er gewoon mee naar een garage waar alle gereedschap ook is.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

niet naar een garage, maar een garagebox huren zo'n doe het zelf plekkie :)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

q01z wrote:niet naar een garage, maar een garagebox huren zo'n doe het zelf plekkie :)
maja of een garage die je laat sleutelen zoals ik heb gevonden ;)

en als t niet lukt ze t ff voor mij doen :lol:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Ghehe... mjah, maar jij hebt dan zeker je vrouwelijke charmes in de strijd gegooid om dat voor mekaar te krijgen? ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Ghehe... Blikskaters, maar jij hebt dan zeker je vrouwelijke charmes in de strijd gegooid om dat voor mekaar te krijgen? ;)
:lol:

Tja, er werd wel opgemerkt toen ze 1 rubber er voor me uitgemept hadden, en ik zei ' nu die 3 andere ;) ' van..

' vrouwen... geef ze 1 vinger en ze willen de hele hand' ;-)

Maaruhm, goed gereedschap is t halve werk, en dat is echt zo
=

Job
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Job »

q01z wrote:niet naar een garage, maar een garagebox huren zo'n doe het zelf plekkie :)
dat heb ik thuis... maar ik zie er tegenop er mee te beginnen, ik zou niet weten waar te beginnen, en wat los te draaien.
Demontage en vervolgens montage moet gewoon goed gebeuren. Daar ga ik zelf neit aan beginnen als ik niet weet hoe of wat. Veiligheid gaat in dit geval voor.

beefy
Roltabak
Roltabak

Post by beefy »

ik zal alvast mijn achteras al invetten. en na een lange reis naar nederland zal die door het vet al wat loser gaan zitten hoop ik.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Job wrote:
dat heb ik thuis... maar ik zie er tegenop er mee te beginnen, ik zou niet weten waar te beginnen, en wat los te draaien.
Dat kan je gewoon op t forum vragen, is namelijk erg simpel ;) Het losdraaien zelf soms wat minder vanwege het vastrot effect maar miss heb je dat helemaal niet
Demontage en vervolgens montage moet gewoon goed gebeuren. Daar ga ik zelf neit aan beginnen als ik niet weet hoe of wat. Veiligheid gaat in dit geval voor.
Wat kan je niet goed doen aan 4 bouten vast draaien ;)?
Ze kunnen maar op 1 manier:D

En remleidingen aansluiten is ook niet moeilijk, gewoon goedvast draaien en daarna ontluchten ;)

Nu zag ik er ook altijd heeeeeeeeeel erg tegen op maar dat was meer omdat ik wist dat mijn oude as zo verrot was dat niets los zou gaan ;)
Last edited by grietje on WedDec10, 2008 10:00:59 PM, edited 1 time in total.
=

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

je moet je as er wel recht onderzetten natuurlijk ;)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

DuFF wrote:
wou Drake mij nog helpen met die tellerhuis-lampjes e.d. ?

of kan ik deze lampjes bij Joost bestellen zodat hij deze voor mij meeneemt @ frikandellen-meeting ?
Ja, geen probleem :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

@ Drake: oke top dank je wel, moet ik nog iets speciaals meenemen?
@ Joost : graag 30 lampjes dan aub, kostenplaatje via mail of pb.
@ Mezelf : houtfolie meenemen om in dashboard te plakken zodra die open is.

:D

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Lampjes is voldoende :wink: en natuurlijk gereedschap voor de zekerheid (iets om je stuur mee los te maken en een setje torx e.d)

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

jolijt
ik ben ook van de partij en neem ook nog een ax club fan mee
(inderdaad, ax CLUB fan :) niet perse ax fan (hij rijdt opel) maar zeker wel fan van het club gebeuren - en terecht natuurlijk ;-) )
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

rijd ie toevallig in een commodore? :lol:

Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Elsje »

Image

(hoe bedoel je offtopic ... :) )
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

JA ik ben er ook bij!!!! Kweet nog niet wat ik ga doen... misschien wel dempers overzetten of Job helpen of zoiets, k moet wel tot 13u werken maar daarna kom ik zeker langs!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master

Post by v.andriessen »

ohja misschien kan Mr. bats mij helpen met het uitlezen van de computer.
Ik wil toch wel eens weten of er misschien een sensoortje kapot is of iets dergelijks.
Ik kwam er vandaag ook achter dat ie een beetje benzine lekt als hij stationair draait.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply