Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De veren zijn inmiddels al zwart geverfd en op de achteras zit er idd kopervet tusssen.

Ben momenteel bezig met die GT carburator op de 1.1 aan het monteren en het viel mij op dat er zo goed als geen pakking tussen het originele spruitstuk zat. Daarom vast dat ie nooit echt goed gereden heeft en niet perfect af te stellen viel. Mag ik voor het nieuwe spruitstuk vloeibare pakking gebruiken, of moet ik nieuwe pakkingen bestellen?

(Er zat vloeibare tussen, en van de 1.0 die ik afgebroken heb was het ook vloeibare pakking)

Seba, ik heb trouwens eens het verschil gewogen tussen de originele speedlines en die 205GTI speedline velgen en ze wegen respectievelijk 13.9 en 15.5 kg incl band. Dus het verschil valt denk ik wel nog mee.
AX-kopen is verslavend.

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

als je vloeibare pakking gebruikt moet je wel zien dat de vloeibare pakking tegen benzinedampen kan. Anders lost die op en vliegt hij mee door de carbu, en das niet echt aan te raden :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik heb er genomen waarvan er op de verpakking stond dat het gebruikt mag worden voor spruitstukken e.d., dus volgens mij houdt dat wel.

De carb is inmiddels bijna gemonteerd:
Image

Ik moet alleen nog een darmpje aansluiten tussen het spruitstuk en de lluchtfilter, en dan de luchtfilter zelf monteren.
Ik moest trouwens de linker motorsteun even losmaken om het spruitstuk te kunnen monteren. (wat heel snel moest gaan omdat ik de vloeibare pakking al op het spruitstuk gedaan had *-))
Ben benieuwd wat het gaat geven :P
(ja, ik weet dat het er wat vies uit ziet, dat moet ik nog eens poetsen :roll: )
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De carb is inmiddels volledig gemonteerd en ik heb zonet een testritje gemaakt. Hij trekt zeker beter maar hij rijdt niet zo goed.
Als ik gas geef valt hij eerst even in een zak, om daarna plots power te krijgen en een schok te geven. Voorheen had hij hier ook al altijd wat last van gehad, dus das nix nieuws. Heb dan maar meteen naar de garagist gereden en gevraagd of zij het boeltje kunnen afstellen. Daar zit iemand die goed carbs kan afstellen, en ik kan daar geen reet van :P Morgen ofzo breng ik hem :)

Ik vermoed kleinere sproeier en iets met de vooronsteking.
Stationair is overigens érg netjes tov vroeger.

edit:
Filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=fhowcQNySgs

edit2:
Heb em ondertussen al vrij goed gekregen!
Het slangetje dat het inlaatspruitstuk met het luchtfilterhuis verbindt kon ik niet aansluiten omdat ik geen zo'n plastiekje had om in het luchtfilterhuis te klikken. Ik heb nu dat van een 1.1 luchtfilterhuis gebruikt en er in gedrukt, en nu loopt hij stukken beter.

Image

ontvetten en cold air intake volgt later :P

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een GT-cilinderkop. Ik wil een 1.1 GT


8)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

En de GTI is gekeurd, incl verlaging! 8)
er direct door
AX-kopen is verslavend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mooi werk!

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

citrofenwick wrote:En de GTI is gekeurd, incl verlaging! 8)
er direct door
volgende keer ga'k bij u naar de keuring zenne dan :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

citrofenwick wrote:En de GTI is gekeurd, incl verlaging! 8)
er direct door
toppy!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Dat is goe nieuws zeg, gefeliciteerd!!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Gefeliciteerd! Begrijp trouwens niet dat ze over elke aanpassing lopen te zeiken daar in belgie.....
AX GTI '91

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

-Henry- wrote:Gefeliciteerd! Begrijp trouwens niet dat ze over elke aanpassing lopen te zeiken daar in belgie.....
volgens de letter vd wet horen ze dat ook te doen in Nederland..
alleen tsja, nederland.. gedoogbeleid.. onzinnigheid.. typegoedkeuring. achja :roll:
kijk als je officiele veren gebruikt met keurmerk, dan zie ik het probleem ook niet.. maar er zijn er zat die gewoon de slijptol erin zetten! en dan maak je je wegligging vaag zo drastisch veel slechter dat ik wel kan begrijpen dat ze de verzekeringen het daar niet mee eens zijn..
neem niet weg dat ik liever ook geowon mn auto volleidg aanpas ;)
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Netheo wrote:
citrofenwick wrote:En de GTI is gekeurd, incl verlaging! 8)
er direct door
volgende keer ga'k bij u naar de keuring zenne dan :D
Haha :P Moesten ze het gezien hebben ging ik zeggen dat een GTi standaard wat lager staat. Naast mij stond een garagist met een pug 205 ph1 1.4 en die was nogal redelijk onder de indruk dat ik met een 'echte' GTI reed :lol:
Ik ben ook eens gaan kijken onder de brug en je kon de veren zelfs niet zien.

En hier in België zijn ze idd onnodig streng :evil: Ze hebben mij een tuningattest aangesmeerd omdat ik ongebruikte ICE kabels liggen heb.
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik rijd nu al enkele dagen rond met de 1.1 die ik heb laten herafstellen en het bevalt me niet :?

Hij trekt wel MERKBAAR beter, maar dat kan ik ook zeggen van het verbruik :x
Omdat ik met de 1.1 vaak korte afstanden doe moet ik vaak choken, en als hij warm staat geef ik graag eens door.

Mijn tank is nog niet uit maar ik gok op 1 op 7 :oops: Moest ik echt doortrappen zou dat nog hoger liggen.

Dat verbruik is dus echt niet meer normaal te noemen voor een 1.1, dus ik zie er van af om die GT-kop er op te monteren. In plaats daarvan zou ik er graag een gewoon 1.1i blokje in leggen.

De 1.1 dient tenslotte gewoon om te gaan werken en moet geen scheurijzer zijn. Hij verbruikt verdorie meer dan de GTI.
En de koppakking is bijna door ook.

Dus, wie een 1.1i blokje heeft met 5bak er aan...

(hopelijk kan ik hier dan hulp krijgen ivm de kabelboom)

oja, van de 1.1 zijn de remblokken wéér op :(
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

hahaha, dat is nog es een verbruik!

dat moet echt beter kunnen hoor.. tenzij je inderdaad altijd die 2e trap vd carburateur gebruikt..

mijn cupracertje kon met dezelfde afstelling verschillen tussen 1:15 bij zuinig rijden op de snelweg(constante snelheden) en 1:bizar in de polder..
ik heb 1x gehad dat bij 270km op de dagteller mn auto uitviel, tank leeg.. en die was echt vol getankt :roll:
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:hahaha, dat is nog es een verbruik!

dat moet echt beter kunnen hoor.. tenzij je inderdaad altijd die 2e trap vd carburateur gebruikt..

mijn cupracertje kon met dezelfde afstelling verschillen tussen 1:15 bij zuinig rijden op de snelweg(constante snelheden) en 1:bizar in de polder..
ik heb 1x gehad dat bij 270km op de dagteller mn auto uitviel, tank leeg.. en die was echt vol getankt :roll:
Verre van. Als ik ga werken gebruik ik hem niet zo veel eigenlijk.
Als hij warmstaat geef ik af en toe wel stevig gas ja, maar dan nog vind ik het er over.

Zuinig rijden op lange afstanden heb ik nog niet geprobeerd. Maar dat is niet zo makkelijk ook want ik woon op 4km van mijn werk. En meestal (zeker nu) moet ik choken tot ik op mijn werk ben. Ik denk dat mijn broers GT-carb zelfs zuiniger is op hetzelfde traject.

Met de originele 1.1 carb haalde ik trouwens ook vaak +- 1/9 hoor. Dat ding zuigt gewoon benzine :(
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

wellicht je ontsteking en kleppen stellen?
dat wil nog wel es helpen..

ennuhm, wat voor benzine tank je, 95 of 98?
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

q01z wrote:wellicht je ontsteking en kleppen stellen?
dat wil nog wel es helpen..

ennuhm, wat voor benzine tank je, 95 of 98?
kleppen:
Een paar maanden geleden heb ik er een bougie zo uitgehaald (pic). Toen ik dit deed draaide hij nog op 3 cylinders en had hij op die zuiger zo goed als geen compressie meer. (nr 2 van links geteld) Op de inlaatklep van die zuiger bleek er nog 0.0 klepspeling te zitten. Toen heb ik de kleppen opnieuw gesteld waarna hij terug zijn compressie had en terug normaal reed. Enkel hoor ik heel af en toe licht getik bij het optrekken. Het verbruik en het rijden zijn niet veranderd maar misschien ben ik hierdoor wel enkele pk'tjes verloren. (daarom dat ik een GT kop met goeie kleppen wilde)
Dus normaal zouden de kleppen goed moeten staan. Natuurlijk kan ik dit altijd nog eens controleren.
Image

ontsteking:
Vorige week hebben ze de voorontsteking bijgeregeld. Zelf nog geen poging gedaan om dat te doen.

En ik tank altijd 98.

Ik zou haast denken dat dit verbruik 'normaal' is op dergelijk traject? :?
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb dus een injectieblok gekocht van Grietje, wat ik dus momenteel aan het inbouwen ben. Ook komt de 5bak er aan.

De benzinetank had ik al mee naar ngein om te ruilen tegen een tank met injectie. Die had ik wegens onvoorziene omstandigheden s'avonds laat nog moeten uithalen. Om 00.30 was ik klaar:
Image
Image

Van nieuwegein had ik een hoop materiaal mee:
Image

Ondertussen is het blok er al uit 8)
Image

Image

Nu zie je wel duidelijk hoe krom de onderkant van het front is :(
Morgen proberen wat te rechten.
Image

meer volgt!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Van deze kant veel succes gewenst met de ombouw, en hopelijk nog vele foto's.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

succes Fenwick! (en stuart helpt vast ook of niej? :D)
Image

Post Reply