Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De veren zijn inmiddels al zwart geverfd en op de achteras zit er idd kopervet tusssen.
Ben momenteel bezig met die GT carburator op de 1.1 aan het monteren en het viel mij op dat er zo goed als geen pakking tussen het originele spruitstuk zat. Daarom vast dat ie nooit echt goed gereden heeft en niet perfect af te stellen viel. Mag ik voor het nieuwe spruitstuk vloeibare pakking gebruiken, of moet ik nieuwe pakkingen bestellen?
(Er zat vloeibare tussen, en van de 1.0 die ik afgebroken heb was het ook vloeibare pakking)
Seba, ik heb trouwens eens het verschil gewogen tussen de originele speedlines en die 205GTI speedline velgen en ze wegen respectievelijk 13.9 en 15.5 kg incl band. Dus het verschil valt denk ik wel nog mee.
Ben momenteel bezig met die GT carburator op de 1.1 aan het monteren en het viel mij op dat er zo goed als geen pakking tussen het originele spruitstuk zat. Daarom vast dat ie nooit echt goed gereden heeft en niet perfect af te stellen viel. Mag ik voor het nieuwe spruitstuk vloeibare pakking gebruiken, of moet ik nieuwe pakkingen bestellen?
(Er zat vloeibare tussen, en van de 1.0 die ik afgebroken heb was het ook vloeibare pakking)
Seba, ik heb trouwens eens het verschil gewogen tussen de originele speedlines en die 205GTI speedline velgen en ze wegen respectievelijk 13.9 en 15.5 kg incl band. Dus het verschil valt denk ik wel nog mee.
AX-kopen is verslavend.
als je vloeibare pakking gebruikt moet je wel zien dat de vloeibare pakking tegen benzinedampen kan. Anders lost die op en vliegt hij mee door de carbu, en das niet echt aan te raden
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb er genomen waarvan er op de verpakking stond dat het gebruikt mag worden voor spruitstukken e.d., dus volgens mij houdt dat wel.
De carb is inmiddels bijna gemonteerd:
Ik moet alleen nog een darmpje aansluiten tussen het spruitstuk en de lluchtfilter, en dan de luchtfilter zelf monteren.
Ik moest trouwens de linker motorsteun even losmaken om het spruitstuk te kunnen monteren. (wat heel snel moest gaan omdat ik de vloeibare pakking al op het spruitstuk gedaan had *-))
Ben benieuwd wat het gaat geven
(ja, ik weet dat het er wat vies uit ziet, dat moet ik nog eens poetsen )
De carb is inmiddels bijna gemonteerd:
Ik moet alleen nog een darmpje aansluiten tussen het spruitstuk en de lluchtfilter, en dan de luchtfilter zelf monteren.
Ik moest trouwens de linker motorsteun even losmaken om het spruitstuk te kunnen monteren. (wat heel snel moest gaan omdat ik de vloeibare pakking al op het spruitstuk gedaan had *-))
Ben benieuwd wat het gaat geven
(ja, ik weet dat het er wat vies uit ziet, dat moet ik nog eens poetsen )
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De carb is inmiddels volledig gemonteerd en ik heb zonet een testritje gemaakt. Hij trekt zeker beter maar hij rijdt niet zo goed.
Als ik gas geef valt hij eerst even in een zak, om daarna plots power te krijgen en een schok te geven. Voorheen had hij hier ook al altijd wat last van gehad, dus das nix nieuws. Heb dan maar meteen naar de garagist gereden en gevraagd of zij het boeltje kunnen afstellen. Daar zit iemand die goed carbs kan afstellen, en ik kan daar geen reet van Morgen ofzo breng ik hem
Ik vermoed kleinere sproeier en iets met de vooronsteking.
Stationair is overigens érg netjes tov vroeger.
edit:
Filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=fhowcQNySgs
edit2:
Heb em ondertussen al vrij goed gekregen!
Het slangetje dat het inlaatspruitstuk met het luchtfilterhuis verbindt kon ik niet aansluiten omdat ik geen zo'n plastiekje had om in het luchtfilterhuis te klikken. Ik heb nu dat van een 1.1 luchtfilterhuis gebruikt en er in gedrukt, en nu loopt hij stukken beter.
ontvetten en cold air intake volgt later
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een GT-cilinderkop. Ik wil een 1.1 GT
Als ik gas geef valt hij eerst even in een zak, om daarna plots power te krijgen en een schok te geven. Voorheen had hij hier ook al altijd wat last van gehad, dus das nix nieuws. Heb dan maar meteen naar de garagist gereden en gevraagd of zij het boeltje kunnen afstellen. Daar zit iemand die goed carbs kan afstellen, en ik kan daar geen reet van Morgen ofzo breng ik hem
Ik vermoed kleinere sproeier en iets met de vooronsteking.
Stationair is overigens érg netjes tov vroeger.
edit:
Filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=fhowcQNySgs
edit2:
Heb em ondertussen al vrij goed gekregen!
Het slangetje dat het inlaatspruitstuk met het luchtfilterhuis verbindt kon ik niet aansluiten omdat ik geen zo'n plastiekje had om in het luchtfilterhuis te klikken. Ik heb nu dat van een 1.1 luchtfilterhuis gebruikt en er in gedrukt, en nu loopt hij stukken beter.
ontvetten en cold air intake volgt later
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een GT-cilinderkop. Ik wil een 1.1 GT
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
volgens de letter vd wet horen ze dat ook te doen in Nederland..-Henry- wrote:Gefeliciteerd! Begrijp trouwens niet dat ze over elke aanpassing lopen te zeiken daar in belgie.....
alleen tsja, nederland.. gedoogbeleid.. onzinnigheid.. typegoedkeuring. achja
kijk als je officiele veren gebruikt met keurmerk, dan zie ik het probleem ook niet.. maar er zijn er zat die gewoon de slijptol erin zetten! en dan maak je je wegligging vaag zo drastisch veel slechter dat ik wel kan begrijpen dat ze de verzekeringen het daar niet mee eens zijn..
neem niet weg dat ik liever ook geowon mn auto volleidg aanpas
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Haha Moesten ze het gezien hebben ging ik zeggen dat een GTi standaard wat lager staat. Naast mij stond een garagist met een pug 205 ph1 1.4 en die was nogal redelijk onder de indruk dat ik met een 'echte' GTI reedNetheo wrote:volgende keer ga'k bij u naar de keuring zenne dancitrofenwick wrote:En de GTI is gekeurd, incl verlaging!
er direct door
Ik ben ook eens gaan kijken onder de brug en je kon de veren zelfs niet zien.
En hier in België zijn ze idd onnodig streng Ze hebben mij een tuningattest aangesmeerd omdat ik ongebruikte ICE kabels liggen heb.
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik rijd nu al enkele dagen rond met de 1.1 die ik heb laten herafstellen en het bevalt me niet
Hij trekt wel MERKBAAR beter, maar dat kan ik ook zeggen van het verbruik
Omdat ik met de 1.1 vaak korte afstanden doe moet ik vaak choken, en als hij warm staat geef ik graag eens door.
Mijn tank is nog niet uit maar ik gok op 1 op 7 Moest ik echt doortrappen zou dat nog hoger liggen.
Dat verbruik is dus echt niet meer normaal te noemen voor een 1.1, dus ik zie er van af om die GT-kop er op te monteren. In plaats daarvan zou ik er graag een gewoon 1.1i blokje in leggen.
De 1.1 dient tenslotte gewoon om te gaan werken en moet geen scheurijzer zijn. Hij verbruikt verdorie meer dan de GTI.
En de koppakking is bijna door ook.
Dus, wie een 1.1i blokje heeft met 5bak er aan...
(hopelijk kan ik hier dan hulp krijgen ivm de kabelboom)
oja, van de 1.1 zijn de remblokken wéér op
Hij trekt wel MERKBAAR beter, maar dat kan ik ook zeggen van het verbruik
Omdat ik met de 1.1 vaak korte afstanden doe moet ik vaak choken, en als hij warm staat geef ik graag eens door.
Mijn tank is nog niet uit maar ik gok op 1 op 7 Moest ik echt doortrappen zou dat nog hoger liggen.
Dat verbruik is dus echt niet meer normaal te noemen voor een 1.1, dus ik zie er van af om die GT-kop er op te monteren. In plaats daarvan zou ik er graag een gewoon 1.1i blokje in leggen.
De 1.1 dient tenslotte gewoon om te gaan werken en moet geen scheurijzer zijn. Hij verbruikt verdorie meer dan de GTI.
En de koppakking is bijna door ook.
Dus, wie een 1.1i blokje heeft met 5bak er aan...
(hopelijk kan ik hier dan hulp krijgen ivm de kabelboom)
oja, van de 1.1 zijn de remblokken wéér op
AX-kopen is verslavend.
hahaha, dat is nog es een verbruik!
dat moet echt beter kunnen hoor.. tenzij je inderdaad altijd die 2e trap vd carburateur gebruikt..
mijn cupracertje kon met dezelfde afstelling verschillen tussen 1:15 bij zuinig rijden op de snelweg(constante snelheden) en 1:bizar in de polder..
ik heb 1x gehad dat bij 270km op de dagteller mn auto uitviel, tank leeg.. en die was echt vol getankt
dat moet echt beter kunnen hoor.. tenzij je inderdaad altijd die 2e trap vd carburateur gebruikt..
mijn cupracertje kon met dezelfde afstelling verschillen tussen 1:15 bij zuinig rijden op de snelweg(constante snelheden) en 1:bizar in de polder..
ik heb 1x gehad dat bij 270km op de dagteller mn auto uitviel, tank leeg.. en die was echt vol getankt
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Verre van. Als ik ga werken gebruik ik hem niet zo veel eigenlijk.q01z wrote:hahaha, dat is nog es een verbruik!
dat moet echt beter kunnen hoor.. tenzij je inderdaad altijd die 2e trap vd carburateur gebruikt..
mijn cupracertje kon met dezelfde afstelling verschillen tussen 1:15 bij zuinig rijden op de snelweg(constante snelheden) en 1:bizar in de polder..
ik heb 1x gehad dat bij 270km op de dagteller mn auto uitviel, tank leeg.. en die was echt vol getankt
Als hij warmstaat geef ik af en toe wel stevig gas ja, maar dan nog vind ik het er over.
Zuinig rijden op lange afstanden heb ik nog niet geprobeerd. Maar dat is niet zo makkelijk ook want ik woon op 4km van mijn werk. En meestal (zeker nu) moet ik choken tot ik op mijn werk ben. Ik denk dat mijn broers GT-carb zelfs zuiniger is op hetzelfde traject.
Met de originele 1.1 carb haalde ik trouwens ook vaak +- 1/9 hoor. Dat ding zuigt gewoon benzine
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
kleppen:q01z wrote:wellicht je ontsteking en kleppen stellen?
dat wil nog wel es helpen..
ennuhm, wat voor benzine tank je, 95 of 98?
Een paar maanden geleden heb ik er een bougie zo uitgehaald (pic). Toen ik dit deed draaide hij nog op 3 cylinders en had hij op die zuiger zo goed als geen compressie meer. (nr 2 van links geteld) Op de inlaatklep van die zuiger bleek er nog 0.0 klepspeling te zitten. Toen heb ik de kleppen opnieuw gesteld waarna hij terug zijn compressie had en terug normaal reed. Enkel hoor ik heel af en toe licht getik bij het optrekken. Het verbruik en het rijden zijn niet veranderd maar misschien ben ik hierdoor wel enkele pk'tjes verloren. (daarom dat ik een GT kop met goeie kleppen wilde)
Dus normaal zouden de kleppen goed moeten staan. Natuurlijk kan ik dit altijd nog eens controleren.
ontsteking:
Vorige week hebben ze de voorontsteking bijgeregeld. Zelf nog geen poging gedaan om dat te doen.
En ik tank altijd 98.
Ik zou haast denken dat dit verbruik 'normaal' is op dergelijk traject?
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb dus een injectieblok gekocht van Grietje, wat ik dus momenteel aan het inbouwen ben. Ook komt de 5bak er aan.
De benzinetank had ik al mee naar ngein om te ruilen tegen een tank met injectie. Die had ik wegens onvoorziene omstandigheden s'avonds laat nog moeten uithalen. Om 00.30 was ik klaar:
Van nieuwegein had ik een hoop materiaal mee:
Ondertussen is het blok er al uit
Nu zie je wel duidelijk hoe krom de onderkant van het front is
Morgen proberen wat te rechten.
meer volgt!
De benzinetank had ik al mee naar ngein om te ruilen tegen een tank met injectie. Die had ik wegens onvoorziene omstandigheden s'avonds laat nog moeten uithalen. Om 00.30 was ik klaar:
Van nieuwegein had ik een hoop materiaal mee:
Ondertussen is het blok er al uit
Nu zie je wel duidelijk hoe krom de onderkant van het front is
Morgen proberen wat te rechten.
meer volgt!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Van deze kant veel succes gewenst met de ombouw, en hopelijk nog vele foto's.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl