koppakking vervangen en Hulp nodig

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

koppakking vervangen en Hulp nodig

Post by Axdriver »

Mijn koppakking van mijn GT volcane van 91 is lek, nu zou ik deze zelf willen vervangen. Is er iemand uit limburg die mij hiermee zou kunnen helpen? En waar moet ik allemaal op letten? MIjne auto zou ook moeten afgesteld worden want hij draait niet helemaal normaal, soms stationair hoger en dan weer lager toeren. Of zou dit te maken hebben met de lekke koppakking? En wat kost het vervangen van de koppakking als ik het zelf doe?

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Als ge het zelf doet dan zou ik het niet zo weten, ik weet wel ene die dat zo in t zwart doet en dan zijt ge toch al snel zo'n 250? kwijt :? op z'n minst. De koppakking op zich kost zo'n 36 a 50 ? maar voor de rest weet ik t ook niet :?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Koppakking zelf vervangen kost zo'n 50 euro. Je hebt nodig een koppakking (duhhu) en een kopboutenset. Owja en iemand die het kan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik was iets meer dan 100 euro kwijt. Daarvoor had ik: koppakking, koppakkingsset, kopbouten, distributieriem, spanrol en een gevlakte kop. Dit alles was wel met een leuke korting trouwens, denk dat je zonder korting rond de 150-170 euro zit
Image

GTSPORT
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 51
Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Koppakking

Post by GTSPORT »

Een koppakking vervangen is echt simpel. Olie eruit, koelvloeistof aftappen, kleppendeksel los, bouten los en de kop is eraf. Nieuwe koppakking ertussen (misschien kop nog vlakken) en nu weer terugbouwen. Wel nieuwe bouten kopen, oude kunnen niet meer gebruikt worden. En op moment aandraaien, en natrekken als ie warm is.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Koppakking

Post by Joost »

GTSPORT wrote:Een koppakking vervangen is echt simpel. Olie eruit, koelvloeistof aftappen, kleppendeksel los, bouten los en de kop is eraf. Nieuwe koppakking ertussen (misschien kop nog vlakken) en nu weer terugbouwen. Wel nieuwe bouten kopen, oude kunnen niet meer gebruikt worden. En op moment aandraaien, en natrekken als ie warm is.



hoelang mag de montage duren voor een ervaren monteur/iemand?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Re: Koppakking

Post by Tom »

GTSPORT wrote:Een koppakking vervangen is echt simpel. Olie eruit, koelvloeistof aftappen, kleppendeksel los, bouten los en de kop is eraf. Nieuwe koppakking ertussen (misschien kop nog vlakken) en nu weer terugbouwen. Wel nieuwe bouten kopen, oude kunnen niet meer gebruikt worden. En op moment aandraaien, en natrekken als ie warm is.


Das inderdaad simpel...jammer dat er bij mij nog een in-uitlaat spruitstuk en een distributieriem aan vast zitten :wink:

Zo simpel als hierboven staat geformuleerd is het dus niet.

GTSPORT
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 51
Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by GTSPORT »

Zo simpel is het wel, inlaatspruitstuk kan je laten zitten en het uiltaatspruitstuk zijn maar 8 boutjes. Spanrol van de distributieriem los en die kan je er ook zo afnemen. Wel goed kijken dat ie er weer precies hetzelfde opgaat, mag geen tandje verschillen. Met z'n tweeen ben je er een uur of 4-5 mee bezig. Huur even in de bieb een vraagbaak, daar staat alles in.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

GTSPORT wrote:Zo simpel is het wel, inlaatspruitstuk kan je laten zitten en het uiltaatspruitstuk zijn maar 8 boutjes. Spanrol van de distributieriem los en die kan je er ook zo afnemen. Wel goed kijken dat ie er weer precies hetzelfde opgaat, mag geen tandje verschillen. Met z'n tweeen ben je er een uur of 4-5 mee bezig. Huur even in de bieb een vraagbaak, daar staat alles in.


Kijk, daar komt de aap uit de mouw :D

Voor jou is het wel simpel, maar dit is een klus die je niet moet doen als je nog niet zoveel sleutel ervaring hebt.

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

ben vandaag in de garage geweest en daar zeiden ze mij dat als zij het deden ze ineens ook de kop laten vlakken. Ik ga het in de garage laten doen, ben er al jaren klant en ze hebben mij nog nooit in het zak gezet en alles is altijd perfect gemaakt. Denk dat het in de garage rond de 250 a 300? gaat kosten met vlakken. Is volgens mij een redelijke prijs niet?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Axdriver wrote:Denk dat het in de garage rond de 250 a 300? gaat kosten met vlakken. Is volgens mij een redelijke prijs niet?


Ben je daar zeker van? Ik heb bij een aantal bedrijven nagevraagd, en telkens koste het rond de 500 euro
Image

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

Heb het een jaar geleden ook zelf gedaan. was 140 euro kwijt alles met ca. 40% korting. hier zat inbegrepen: een koppakking set, met bouten, diverse andere pakkingen, klepsealtjes (of hoe die dingen ook mogen heten), Olie, oliefilter, koelvloeistof, vloeibare pakking, kop vlakken. we zijn er met tweeen zo'n dag mee bezig geweest.
Helaas moet ik het nu, 32.000 Km verder, weer een keer doen.
Veel succes ermee

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Helaas moet ik het nu, 32.000 Km verder, weer een keer doen.


toch nie helemaal gegaan zoals t hoort ofwel?! Een koppakking blijft normaal gesproken toch veel langer heel?

Succes ermee, maar nu kun je t waarschijnlijk veel vlugger doen als een hele dag!!


AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

heb hem natuurlijk wel flink lopen aftrappen.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

paulus wrote:heb hem natuurlijk wel flink lopen aftrappen.


id als je een enorme **** bent kun je hem na 500 m er al doorheengeblazen hebben hoor. zeker de standaart pakkingen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

koppaking

Post by homiethomie »

zeker niet iemand die even een how-to in elkaar wil fixen? :roll:
Image

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

ben er mee bezig... ;)

heb wel een geknip/plakt word.doc voor je.
foto's moeten nog gemaakt worden :)

de fam. bats heeft ook aardig wat op de site

er staan hier op de site ook wat topics met foto's tussen dacht ik.
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

kopoak

Post by homiethomie »

dan ga ik die how-to van jou even afwachten, voordat ik zelf de stoute klusschoenen aan ga trekken.. :D
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: kopoak

Post by citrofenwick »

homiethomie wrote:dan ga ik die how-to van jou even afwachten, voordat ik zelf de stoute klusschoenen aan ga trekken.. :D
Idem :P

Hup Els!
AX-kopen is verslavend.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Toen we vorig jaar aan de vervanging van de koppakking van Michel (MBa@NL) zijn Plaisir moesten beginnen had ik ook nog nooit een koppakking vervangen. Maar na aanschaf van een Haynes en het nodige te hebben gelezen op het forum zijn we gewoon begonnen.

Nu 1,5 jaar verder en de nodige kilometers loopt het motortje van de Plasir van Michel nog als een zonnetje, KLIK HIER voor wat foto's.

Succes met je beslissing, jammer dat je zo ver weg woont anders was hulp wel mogelijk geweest.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply