koppakking vervangen en Hulp nodig
Moderators: denny, vtspower, webmasters
koppakking vervangen en Hulp nodig
Mijn koppakking van mijn GT volcane van 91 is lek, nu zou ik deze zelf willen vervangen. Is er iemand uit limburg die mij hiermee zou kunnen helpen? En waar moet ik allemaal op letten? MIjne auto zou ook moeten afgesteld worden want hij draait niet helemaal normaal, soms stationair hoger en dan weer lager toeren. Of zou dit te maken hebben met de lekke koppakking? En wat kost het vervangen van de koppakking als ik het zelf doe?
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 51
- Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
- Location: Vlissingen
- Contact:
Koppakking
Een koppakking vervangen is echt simpel. Olie eruit, koelvloeistof aftappen, kleppendeksel los, bouten los en de kop is eraf. Nieuwe koppakking ertussen (misschien kop nog vlakken) en nu weer terugbouwen. Wel nieuwe bouten kopen, oude kunnen niet meer gebruikt worden. En op moment aandraaien, en natrekken als ie warm is.
Re: Koppakking
GTSPORT wrote:Een koppakking vervangen is echt simpel. Olie eruit, koelvloeistof aftappen, kleppendeksel los, bouten los en de kop is eraf. Nieuwe koppakking ertussen (misschien kop nog vlakken) en nu weer terugbouwen. Wel nieuwe bouten kopen, oude kunnen niet meer gebruikt worden. En op moment aandraaien, en natrekken als ie warm is.
hoelang mag de montage duren voor een ervaren monteur/iemand?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: Koppakking
GTSPORT wrote:Een koppakking vervangen is echt simpel. Olie eruit, koelvloeistof aftappen, kleppendeksel los, bouten los en de kop is eraf. Nieuwe koppakking ertussen (misschien kop nog vlakken) en nu weer terugbouwen. Wel nieuwe bouten kopen, oude kunnen niet meer gebruikt worden. En op moment aandraaien, en natrekken als ie warm is.
Das inderdaad simpel...jammer dat er bij mij nog een in-uitlaat spruitstuk en een distributieriem aan vast zitten
Zo simpel als hierboven staat geformuleerd is het dus niet.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 51
- Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
- Location: Vlissingen
- Contact:
Zo simpel is het wel, inlaatspruitstuk kan je laten zitten en het uiltaatspruitstuk zijn maar 8 boutjes. Spanrol van de distributieriem los en die kan je er ook zo afnemen. Wel goed kijken dat ie er weer precies hetzelfde opgaat, mag geen tandje verschillen. Met z'n tweeen ben je er een uur of 4-5 mee bezig. Huur even in de bieb een vraagbaak, daar staat alles in.
GTSPORT wrote:Zo simpel is het wel, inlaatspruitstuk kan je laten zitten en het uiltaatspruitstuk zijn maar 8 boutjes. Spanrol van de distributieriem los en die kan je er ook zo afnemen. Wel goed kijken dat ie er weer precies hetzelfde opgaat, mag geen tandje verschillen. Met z'n tweeen ben je er een uur of 4-5 mee bezig. Huur even in de bieb een vraagbaak, daar staat alles in.
Kijk, daar komt de aap uit de mouw
Voor jou is het wel simpel, maar dit is een klus die je niet moet doen als je nog niet zoveel sleutel ervaring hebt.
ben vandaag in de garage geweest en daar zeiden ze mij dat als zij het deden ze ineens ook de kop laten vlakken. Ik ga het in de garage laten doen, ben er al jaren klant en ze hebben mij nog nooit in het zak gezet en alles is altijd perfect gemaakt. Denk dat het in de garage rond de 250 a 300? gaat kosten met vlakken. Is volgens mij een redelijke prijs niet?
Heb het een jaar geleden ook zelf gedaan. was 140 euro kwijt alles met ca. 40% korting. hier zat inbegrepen: een koppakking set, met bouten, diverse andere pakkingen, klepsealtjes (of hoe die dingen ook mogen heten), Olie, oliefilter, koelvloeistof, vloeibare pakking, kop vlakken. we zijn er met tweeen zo'n dag mee bezig geweest.
Helaas moet ik het nu, 32.000 Km verder, weer een keer doen.
Veel succes ermee
Helaas moet ik het nu, 32.000 Km verder, weer een keer doen.
Veel succes ermee
Helaas moet ik het nu, 32.000 Km verder, weer een keer doen.
toch nie helemaal gegaan zoals t hoort ofwel?! Een koppakking blijft normaal gesproken toch veel langer heel?
Succes ermee, maar nu kun je t waarschijnlijk veel vlugger doen als een hele dag!!
AX POWAH
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
kopoak
dan ga ik die how-to van jou even afwachten, voordat ik zelf de stoute klusschoenen aan ga trekken..
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: kopoak
Idemhomiethomie wrote:dan ga ik die how-to van jou even afwachten, voordat ik zelf de stoute klusschoenen aan ga trekken..
Hup Els!
AX-kopen is verslavend.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Toen we vorig jaar aan de vervanging van de koppakking van Michel (MBa@NL) zijn Plaisir moesten beginnen had ik ook nog nooit een koppakking vervangen. Maar na aanschaf van een Haynes en het nodige te hebben gelezen op het forum zijn we gewoon begonnen.
Nu 1,5 jaar verder en de nodige kilometers loopt het motortje van de Plasir van Michel nog als een zonnetje, KLIK HIER voor wat foto's.
Succes met je beslissing, jammer dat je zo ver weg woont anders was hulp wel mogelijk geweest.
Groetjes, Henk
Nu 1,5 jaar verder en de nodige kilometers loopt het motortje van de Plasir van Michel nog als een zonnetje, KLIK HIER voor wat foto's.
Succes met je beslissing, jammer dat je zo ver weg woont anders was hulp wel mogelijk geweest.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl