verlagen icm 15"s
Moderator: webmasters
Binnenkort komen de 15 inchers eronder, maar nu heb ik dus echt het gevoel dat het zal gaan aanlopen achter, als ik de achterkant verlaagd heb.
Helpen andere (sport)schokdempers achter om de boel wat stugger te krijgen of valt dit tegen bij een ax als de mijne (geen GT/GTI) ?
En, in het eerste geval, waar kun je goed stugge dempers krijgen?
Helpen andere (sport)schokdempers achter om de boel wat stugger te krijgen of valt dit tegen bij een ax als de mijne (geen GT/GTI) ?
En, in het eerste geval, waar kun je goed stugge dempers krijgen?
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
verlagen
en als je hem nou achter in plaats van 4 cm even 3 cm verlaagt?
helpt misschien voor het aanlopen?
helpt misschien voor het aanlopen?
Ok. Enne, is 1 tandje dan 1 cm? of hoe zit dat...DuFF wrote:yep, torsiestangen hebben tandjes, per tandje kun je 'm verlagen/verhogen.
mijne is juist 1 cm omhoog gegaan vanachter, omdat ik echt dikke aanloop-problemen had
En wat was de oorzaak van jouw aanloopproblemen dan
Had je veel gewicht achterin ofzo of gewoon grote velgen?
geen flauw idee, bij originele stand van je torsiestang, de afstand tussen torsiestang en de grond meten, dan bij verstellen weer meten, en zodoende links en rechts dezelfde afstand verhogen of verlagen.Nitroën wrote:Ok. Enne, is 1 tandje dan 1 cm? of hoe zit dat...DuFF wrote:yep, torsiestangen hebben tandjes, per tandje kun je 'm verlagen/verhogen.
mijne is juist 1 cm omhoog gegaan vanachter, omdat ik echt dikke aanloop-problemen had
En wat was de oorzaak van jouw aanloopproblemen dan
Had je veel gewicht achterin ofzo of gewoon grote velgen?
ik heb te brede sloffen, en zoals ie nu is, met 3 mensen en spullen, en een drempel? dat gaat niet .
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Toch blijft het een verhaal apart met grote velgen en verlagen.
Ik heb een tijd met die gozer uit N'gein of Houten staan kletsen, die oa. wat mooie opeltjes had en met die witte GTI, naam ff kwijt.
Hij had 15" en dat liep aan, toen ie hem uiteindelijk een paar tandjes had verlaagt liep het niet meer aan.
Als je hem verlaagt komt je band + velg schijnbaar ook fractioneel anders er onder te staan achter en dat heeft bij hem toen de oplossing geboden.
Ik heb een tijd met die gozer uit N'gein of Houten staan kletsen, die oa. wat mooie opeltjes had en met die witte GTI, naam ff kwijt.
Hij had 15" en dat liep aan, toen ie hem uiteindelijk een paar tandjes had verlaagt liep het niet meer aan.
Als je hem verlaagt komt je band + velg schijnbaar ook fractioneel anders er onder te staan achter en dat heeft bij hem toen de oplossing geboden.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb inmiddels 195/45/R15 onder de GTI zitten en dat gaat prima met 1 iemand langs achteren als je niet wild rijdt. (2 nog niet geprobeerd) Drempels en bobbels moeten dan echt wel traag of het loopt aan. Hij is 4cm verlaagd icm Bilstein B8 schokdempers.
Met de originele 185 wielen raggen met 2 personen achterin en geen aanlopers
Met de originele 185 wielen raggen met 2 personen achterin en geen aanlopers
AX-kopen is verslavend.
Ja, dat is vrij logisch te verklaren, aangezien je achterwielen niet direct op je achteras zitten maar zit met een V vormige constructie (draagarm)Browny wrote:Toch blijft het een verhaal apart met grote velgen en verlagen.
Ik heb een tijd met die gozer uit N'gein of Houten staan kletsen, die oa. wat mooie opeltjes had en met die witte GTI, naam ff kwijt.
Hij had 15" en dat liep aan, toen ie hem uiteindelijk een paar tandjes had verlaagt liep het niet meer aan.
Als je hem verlaagt komt je band + velg schijnbaar ook fractioneel anders er onder te staan achter en dat heeft bij hem toen de oplossing geboden.
Dus als je hem verlaagd (of als ie inveert), verplaatst je wiel ook naar achter.
Maar dat betekent meestal juist aanloop problemen, namelijk om je bumpersteun. Maar die kan je wegslijpen...
Ik had aanloop prob met uitgezaagde wielkasten icm 14 inch (met spacers, dus stonden ver naar buiten), en dan wel de uitgezaagde rand die in mijn band sneed. Stugger dempertje eronder had dat eigenlijk volledige verholpen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Hallo kheb 15 inch en rondom verlaagt en geen problemen gehad, kheb er nu spacers 15mm onder gezet voor de look maar ook geen problemen.
Tevens zijn de dempers ook standaard
In elk geval succes ermee
Tevens zijn de dempers ook standaard
In elk geval succes ermee
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Komen van m'n oude Saxo 14i, zelfde steek en past prima koste alleen wel rond de €100,00 dat was wat minder.Nitroën wrote:Ok.. hoe kom je btw aan spacers?Fast eddie wrote:kheb er nu spacers 15mm onder gezet voor de look
Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk