Job wrote:
1) dopje los, olie d'r uit laten druppelen, kan zelfs wel een uur duren
Mjaw als je hem eerst beetje warm laat lopen....is de olie vloeibaarder en gaat t sneller *-)
2) Vervolgens dopje d'r weer op, en olie d'r in -->
vraag 1: Wat voor olie, en hoeveel?
vraag 2: nieuw ringetje?
Nieuw ringetje moet eigenlijk wel ja
Hoeveel olie, je giet er wat in (litertje ofzo) en dan wacht je even, en dan ga je peilen. Net zo lang herhalen (wel steeds kleinere hoeveelheid erin doen, anders heb je straks weer teveel olie) totdat het nivo tussen de 2 aangeven streepjes staat. Ik doe meestal tot 3 kwart tussen die streepjes.
3) Filter vervangen: oude losdraaien, nieuwe vastdraaien?
uhh, ja! heb je speciale tangen/kettingen voor. Soms wil het echt niet (ervaring

) maar daar ga je maar niet vanuit. Ik heb toen een lange schroevendraaier door de filter geramd, en zelfs toch ging het amper (he marc

:D)
Wel even met je vinger een beetje olie op t randje van t rubber van je filter smeren, anders krijgt de volgende dat filter er dus niet af.
4) Vraag: Waar koop ik alle shit. Origineel Citroën, of gewoon ff bij automaterialen olie en filter halen?
tja zelf weten? Ik ga naar de automaterialen handel, maar komt omdat ik Citroën hierzo niet zo vriendelijk vind en die hebben niets op voorraad. En bij automaterialen krijg ik veel korting.
Olie gebruik ik zelfs gewoon motorolie van de aldi voor, maarja, ik onderhoud dan ook zonder inkomen