Richard Brugman aka RichardB (AX '95 1.1 first)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
RichardB
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2008 10:38:37 PM
Location: Bussum

Richard Brugman aka RichardB (AX '95 1.1 first)

Post by RichardB »

goedendag,ik ben sinds vandaag nieuw op het forum en stel me bij deze eventjes voor,ben richard 24 jaar en rij al een tijdje Citroën ax.
daarnaast heb ik nog een BMW 540i,maar gezien het verbruik blijft dat pure hobby.

eerst een witte van 1990,deze werd op diverse punten afgekeurd en is verkocht:
Image

heb sinds een weekje een andere,een donker groene 1.1 first uit 95 met 104000km en hij rijdt subliem! en de sportvelgjes vind ik ook erg leuk staan,ben zeer blij met deze auto ik rijd er dagelijks mee naar m'n werk.
Image

Image

ik hoop op dit forum het een en ander te kunnen leren en terecht te kunnen met vraagjes over de AX,vind het een prachtig forum!
ik ben al druk wezen kijken naar de auto's van anderen en ben vooral onder de indruk van de onversleutelde GTI versies,erg gaaf!
en van de 4x4 wist ik het bestaan niet eens,in spanje wel veel oude panda 4x4's gezien :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

welkom!!!

Genoeg antwoorden en leuke ideeen op t forum =D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier, altijd leuk om te lezen dat de eigenschappen van de AX gewaardeerd worden!
Alvast een weetje; je grille klopt niet.
De grille in jouw foto is alleen geleverd in de laatste modellen van de AX, de zogenaamde type3. Deze zijn lang niet zo veel geleverd als jouw uitvoering, dus weer wat zeldzamer en exclusiever ;)

Veel plezier van de AX het het forum!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Welkom

Post by MrBBQ »

Hallo,


Welkom bij de club !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

welkom op de site
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rio97 wrote:Welkom hier, altijd leuk om te lezen dat de eigenschappen van de AX gewaardeerd worden!
Alvast een weetje; je grille klopt niet.
De grille in jouw foto is alleen geleverd in de laatste modellen van de AX, de zogenaamde type3. Deze zijn lang niet zo veel geleverd als jouw uitvoering, dus weer wat zeldzamer en exclusiever ;)

Veel plezier van de AX het het forum!
Welkom. en @ Rio, mogelijk een first overgangsmodel naar de spot.
Ik heb ze al meer gezien afgelopen week.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Welkom, welkom, welkom!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

RichardB
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2008 10:38:37 PM
Location: Bussum

Post by RichardB »

bedankt voor de reacties,altijd leuk!
naar mijn weten is hij helemaal origineel en dat blijft uiteraard zo,alleen klopt 1 ding niet,hij heeft maar 4 versnelling en op de pook staat wel 5 :?
maar dat was voor geen rede om hem te laten staan,hij rijdt verder heerlijk

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

versnellingsbak verwisseld voor een 4 bak :? .
apart.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

DuFF wrote:versnellingsbak verwisseld voor een 4 bak :? .
apart.
Of de knop verwisseld voor de knop van een 5 bak, das makkelijker gedaan.
Heb zo geen idee of deze autootjes ook met een 4 bak geleverd zijn, dus ik kan het natuurlijk ook mis hebben

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

IceByte wrote:
DuFF wrote:versnellingsbak verwisseld voor een 4 bak :? .
apart.
Of de knop verwisseld voor de knop van een 5 bak, das makkelijker gedaan.
Heb zo geen idee of deze autootjes ook met een 4 bak geleverd zijn, dus ik kan het natuurlijk ook mis hebben
Ik ga de folder even opzoeken! :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

RichardB
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2008 10:38:37 PM
Location: Bussum

Post by RichardB »

volgens de autotrader gegevens zou het een 5 moeten zijn,al is die database ook niet 100% correct,maar ben heel benieuwd hoe het nou zit,zal simpelweg wel een 4bak onder geschroefd zijn om wat voor reden dan ook :roll:

maar alle info is welkom uiteraard :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja maar Citroën is ook niet erg vast hoor, met zijn keuzes...

ik heb een folder hier van augustus '94 en daarin staat de first (maar als type 2!!) met 5 versnellingsbak...

De volgende folder die ik heb is van juli '95....
Daar bestaat de first al niet meer (type 3's) alleen de spot en de image. En deze hebben geen van beide de kleur van jou first....

Ik heb ook nog 2 losse folders van de first impression, maar ook die zijn beide type 2, wel beide met 5 versnellingen, en ook beide hebben jou kleur.


Dus of de jouwe moet echt van tussen die tijd komen (dat kan...) maar ik zou er bijna op gokken dat die phase 3 grill ook niet orgineel is
En de versnellingsbak zal dus wel gewisseld zijn.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hey, welkom bij de club!

Ik ken wel meer late type 2 AX'en met 4 bak, dus denk inderdaad dat het om een overgangsmodelletje gaat.En wie weet kreeg de koper korting als hij een 4bak nam? Je weet nooit hoe zoiets is gegaan (of wellicht is de 5bak kapot gegaan?)

Veel plezier ervan iig!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Welkom!

De AX zal inderdaad een stuk goedkoper rijden dan de BMW en nog -relatief- comfortabel ook :wink:
AX GTI '91

Post Reply