Richard Brugman aka RichardB (AX '95 1.1 first)
Moderator: webmasters
Richard Brugman aka RichardB (AX '95 1.1 first)
goedendag,ik ben sinds vandaag nieuw op het forum en stel me bij deze eventjes voor,ben richard 24 jaar en rij al een tijdje Citroën ax.
daarnaast heb ik nog een BMW 540i,maar gezien het verbruik blijft dat pure hobby.
eerst een witte van 1990,deze werd op diverse punten afgekeurd en is verkocht:
heb sinds een weekje een andere,een donker groene 1.1 first uit 95 met 104000km en hij rijdt subliem! en de sportvelgjes vind ik ook erg leuk staan,ben zeer blij met deze auto ik rijd er dagelijks mee naar m'n werk.
ik hoop op dit forum het een en ander te kunnen leren en terecht te kunnen met vraagjes over de AX,vind het een prachtig forum!
ik ben al druk wezen kijken naar de auto's van anderen en ben vooral onder de indruk van de onversleutelde GTI versies,erg gaaf!
en van de 4x4 wist ik het bestaan niet eens,in spanje wel veel oude panda 4x4's gezien
daarnaast heb ik nog een BMW 540i,maar gezien het verbruik blijft dat pure hobby.
eerst een witte van 1990,deze werd op diverse punten afgekeurd en is verkocht:
heb sinds een weekje een andere,een donker groene 1.1 first uit 95 met 104000km en hij rijdt subliem! en de sportvelgjes vind ik ook erg leuk staan,ben zeer blij met deze auto ik rijd er dagelijks mee naar m'n werk.
ik hoop op dit forum het een en ander te kunnen leren en terecht te kunnen met vraagjes over de AX,vind het een prachtig forum!
ik ben al druk wezen kijken naar de auto's van anderen en ben vooral onder de indruk van de onversleutelde GTI versies,erg gaaf!
en van de 4x4 wist ik het bestaan niet eens,in spanje wel veel oude panda 4x4's gezien
welkom!!!
Genoeg antwoorden en leuke ideeen op t forum =D
Genoeg antwoorden en leuke ideeen op t forum =D
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Welkom hier, altijd leuk om te lezen dat de eigenschappen van de AX gewaardeerd worden!
Alvast een weetje; je grille klopt niet.
De grille in jouw foto is alleen geleverd in de laatste modellen van de AX, de zogenaamde type3. Deze zijn lang niet zo veel geleverd als jouw uitvoering, dus weer wat zeldzamer en exclusiever
Veel plezier van de AX het het forum!
Alvast een weetje; je grille klopt niet.
De grille in jouw foto is alleen geleverd in de laatste modellen van de AX, de zogenaamde type3. Deze zijn lang niet zo veel geleverd als jouw uitvoering, dus weer wat zeldzamer en exclusiever
Veel plezier van de AX het het forum!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Welkom. en @ Rio, mogelijk een first overgangsmodel naar de spot.Rio97 wrote:Welkom hier, altijd leuk om te lezen dat de eigenschappen van de AX gewaardeerd worden!
Alvast een weetje; je grille klopt niet.
De grille in jouw foto is alleen geleverd in de laatste modellen van de AX, de zogenaamde type3. Deze zijn lang niet zo veel geleverd als jouw uitvoering, dus weer wat zeldzamer en exclusiever
Veel plezier van de AX het het forum!
Ik heb ze al meer gezien afgelopen week.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Welkom, welkom, welkom!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik ga de folder even opzoeken!IceByte wrote:Of de knop verwisseld voor de knop van een 5 bak, das makkelijker gedaan.DuFF wrote:versnellingsbak verwisseld voor een 4 bak .
apart.
Heb zo geen idee of deze autootjes ook met een 4 bak geleverd zijn, dus ik kan het natuurlijk ook mis hebben
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja maar Citroën is ook niet erg vast hoor, met zijn keuzes...
ik heb een folder hier van augustus '94 en daarin staat de first (maar als type 2!!) met 5 versnellingsbak...
De volgende folder die ik heb is van juli '95....
Daar bestaat de first al niet meer (type 3's) alleen de spot en de image. En deze hebben geen van beide de kleur van jou first....
Ik heb ook nog 2 losse folders van de first impression, maar ook die zijn beide type 2, wel beide met 5 versnellingen, en ook beide hebben jou kleur.
Dus of de jouwe moet echt van tussen die tijd komen (dat kan...) maar ik zou er bijna op gokken dat die phase 3 grill ook niet orgineel is
En de versnellingsbak zal dus wel gewisseld zijn.
ik heb een folder hier van augustus '94 en daarin staat de first (maar als type 2!!) met 5 versnellingsbak...
De volgende folder die ik heb is van juli '95....
Daar bestaat de first al niet meer (type 3's) alleen de spot en de image. En deze hebben geen van beide de kleur van jou first....
Ik heb ook nog 2 losse folders van de first impression, maar ook die zijn beide type 2, wel beide met 5 versnellingen, en ook beide hebben jou kleur.
Dus of de jouwe moet echt van tussen die tijd komen (dat kan...) maar ik zou er bijna op gokken dat die phase 3 grill ook niet orgineel is
En de versnellingsbak zal dus wel gewisseld zijn.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).