remvoering...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
esnaider
AX Starter
AX Starter

remvoering...

Post by esnaider »

aan de achterkant van mijn AX uit 92 is de remvoering losgeschoten. De auto maakt nu een zoevend geluid tijdens het remmen. Dus maar even naar de garage gereden, waar ze me fijntjes vertelden dat dit geintje ongeveer 500 (!) euro gaat kosten.
Is dit zelf te maken of weet iemand een beunhaas in de omgeving Hilversum die dat voor een iets zachter prijsje kan oplossen?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Dat is zelf te maken en 500 euro is een IDIOOT bedrag voor het maken van een remvoering.

Voor dat geld heb je een compleet nieuw remsysteem.

zoek een andere beunhaas of vraag het eens op de sloop, en ga nooit meer terug naar die garage! :)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

euhm, NIET MET EEN LOSZITTENDE REMVOERING RIJDEN!

sorry, dat moest ff..
als hij verkeerd schiet, en je rem slaat vast.. dan heb jij niet heel veel meer te vertellen over de richting waar de auto heengaat!

verder is 500,- best duur.. wetende dat remschoenen ongeveer 35,- nieuw kosten exclusief montage :roll:
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

in het ergste geval is er een stuk uit de remtrommel.
die kosten een tientje op de sloop.

het is nog geen uur werk dus een gezonde garage moet dat voor MAXIMAAL 150 euro kunnen repareren.
en rijden is inderdaad niet zo verstandig, bedankt voor het opmerken q01z :)

esnaider
AX Starter
AX Starter

Post by esnaider »

bedankt voor de reacties. Ik heb de auto vandaag heen en weer naar de garage gereden, maar ik zal em nu maar laten staan!
Hoeveel werk is het om een dergelijke operatie zelf te doen en is het voor een leek als ik te doen? (Heb alleen ervaring met het verwisselen van bougies, startmotor en dynamo)

En anders maar even een andere garage bellen dus?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

nah, als je de moeite neemt om een startmotor te vervangen, dan kan je remschoenen vast ook wel ;)
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

esnaider wrote:bedankt voor de reacties. Ik heb de auto vandaag heen en weer naar de garage gereden, maar ik zal em nu maar laten staan!
Hoeveel werk is het om een dergelijke operatie zelf te doen en is het voor een leek als ik te doen? (Heb alleen ervaring met het verwisselen van bougies, startmotor en dynamo)

En anders maar even een andere garage bellen dus?
Ik heb het vorig jaar ook voor het eerst zelf gedaan en het valt prima te doen hoor :)
Binnenin ziet het er zo uit:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C50599.jpg
(maar dan zonder vet :roll: )
AX-kopen is verslavend.

esnaider
AX Starter
AX Starter

Post by esnaider »

Staat er ergens een how-to of zou iemand dat willen uitleggen?
En ik neem aan dat de remschoenen aan beide kanten vervangen moeten worden.. klopt dat?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

volgens mij staat er wel een howto.. en wellicht zijn er wat behulpzame leden als ze weten waar er geholpen moet worden :D

ennuhm, ja wel aan beide kanten vervangen..
Image

esnaider
AX Starter
AX Starter

Post by esnaider »

Dat zou ook mooi zijn,tegen een vergoeding wat mij betreft. Het karretje staat in Hilversum.

in de tussentijd ga ik even op zoek naar een how-to

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Alweer een tijdje geleden, maar had toen wel wat foto's gepost. Die zelfs nog online blijken te staan.
Wel van het vervangen van de remcilinders, dat blok hout en de m6 boutjes heb je hier niet voor nodig, wel een pieltangetje.

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=5503
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Steenwiekermoat »

Als je er nieuwe remvoering op zet bekijk dan gelijk je wielremcilinders goed. Die kun je dan beter gelijk ook vervangen, en vergeet je handremkabels niet te bekijken.

Wat zou die garage dan doen voor die 500 euro? Vast wel meer dan alleen je remvoering..............
Groeten van Henk uut Blesdieke

esnaider
AX Starter
AX Starter

Post by esnaider »

ja ze wilden gelijk de hele rambam incl schijven en blokjes vervangen, maar dat is niet persé nodig. Ik heb nu een garage gevonden die me voor ongeveer 100 e uit de brand helpt. Hij houdt ook in de gaten of de cilinders nog in orde zijn.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Kijk, dat is mooier geld!

Autorijden hoeft helemaal niet schreeuwend duur te zijn.

Post Reply