Rick aka Rickk AX Volcane '95 1.1i
Moderator: webmasters
Rick aka Rickk AX Volcane '95 1.1i
hallo allemaal!
Ik ben nu al een tijdje lid van dit forum (gok ongeveer 2 maandjes) en ik dacht van laat ik maar is een wie is wie aanmaken.
Even voorstellen,
Mijn naam is Rick Horstman, 20 jaar jong en in het bezit van een zwarte Citroën AX 1.1i Volcane uit het bouwjaar 1995. Ik woon in Klazienaveen (dat is dichtbij Emmen) en ben een kameraad van Stefan aka Stefannn.
Voordat ik deze AX kocht reed ik eerst Volkswagen, namelijk deze onderstaande Polo.
Mijn ex-schatje
Omdat ik graag een jongere auto wou met minder kilometers heb ik deze Polo verkocht en ben ik gaan sparen en dus ook een tijdje autoloos geweest.
Dit autoloos zijn werd me teveel en toen raadde Stefan mij aan om een AX te kopen, want die kosten toch al niet veel en zijn zuinig en zeer betrouwbaar. Dus toch maar geluisterd naar het wijze advies van Dhr. Stefan en een AX gekocht. Een Volcane 1.1i uit 1995 met bij aankoop 103.000 km op de teller.
Nadat ik een 1,5 weekje in de AX had rondgetuft vond ik toch dat er wel wat aan moest gebeuren. Dus eerst maar is begonnen met het "cleanen" van de buitenkant. Dus alle stickers en merkaanduidingen verwijderd. Toen ik hier mee bezig was belde Stefan of ik niet ff bij zijn werk langs kon komen om een nieuwe radiateur te plaatsen ( die had ik bij aankoop erbij gekregen). Dus naar de Euromaster gegaan en de nieuwe radiateur geplaatst, toen we toch bezig waren meteen maar ff die afschuwelijke trekhaak verwijderd.
Stefan aan het werk …
High and dry
Stefan z’n 1e liefde
Eenmaal weer thuis meteen verder gegaan met het verwijderen van plakresten en stickers. Daarna de doffe grijze bumpers ff opgepoetst met Simoni bumperpoets en toen stond hij er al een stuk beter bij.
’t gecleande kontje
stickerloze zijkanten
En de AX na de bumperpoets beurt
Daarna ook meteen maar ff een andere luchtfiltertje erop
Toen zag het er al een stukje beter uit. Maar mij kennende wilde ik meer dus na een aantal weken nog maar een aantal dingen veranderd en gekocht, waaronder:
- nieuwe zonnekleppen ( de oude waren af )
- 2e handse HELE achterlichten ( die ik zelf zwart heb gespoten!! )
- voorvering ( voor de verlaging )
- een claxon van een Land Rover
- een onderlip van een Renault Laguna
- een upgrade aan mijn oude muziekinstallatie
- ook heb ik een spoilertje achterop de auto gemonteerd
- de achterruitenwisser verwijderd
- soort van Xenon verlichting gemonteerd
- de ruitenwisser in het midden gezet
Hier volgen enkele foto’s :
Zo dit was het voor voorlopig, voor de goede kijkers onder ons, ik heb andere velgen onder de auto op de laatste foto’s. Dit komt omdat mijn eigen velgen bij de spuiter zijn en jullie nog een verrassing wacht ...
Ik ben nu al een tijdje lid van dit forum (gok ongeveer 2 maandjes) en ik dacht van laat ik maar is een wie is wie aanmaken.
Even voorstellen,
Mijn naam is Rick Horstman, 20 jaar jong en in het bezit van een zwarte Citroën AX 1.1i Volcane uit het bouwjaar 1995. Ik woon in Klazienaveen (dat is dichtbij Emmen) en ben een kameraad van Stefan aka Stefannn.
Voordat ik deze AX kocht reed ik eerst Volkswagen, namelijk deze onderstaande Polo.
Mijn ex-schatje
Omdat ik graag een jongere auto wou met minder kilometers heb ik deze Polo verkocht en ben ik gaan sparen en dus ook een tijdje autoloos geweest.
Dit autoloos zijn werd me teveel en toen raadde Stefan mij aan om een AX te kopen, want die kosten toch al niet veel en zijn zuinig en zeer betrouwbaar. Dus toch maar geluisterd naar het wijze advies van Dhr. Stefan en een AX gekocht. Een Volcane 1.1i uit 1995 met bij aankoop 103.000 km op de teller.
Nadat ik een 1,5 weekje in de AX had rondgetuft vond ik toch dat er wel wat aan moest gebeuren. Dus eerst maar is begonnen met het "cleanen" van de buitenkant. Dus alle stickers en merkaanduidingen verwijderd. Toen ik hier mee bezig was belde Stefan of ik niet ff bij zijn werk langs kon komen om een nieuwe radiateur te plaatsen ( die had ik bij aankoop erbij gekregen). Dus naar de Euromaster gegaan en de nieuwe radiateur geplaatst, toen we toch bezig waren meteen maar ff die afschuwelijke trekhaak verwijderd.
Stefan aan het werk …
High and dry
Stefan z’n 1e liefde
Eenmaal weer thuis meteen verder gegaan met het verwijderen van plakresten en stickers. Daarna de doffe grijze bumpers ff opgepoetst met Simoni bumperpoets en toen stond hij er al een stuk beter bij.
’t gecleande kontje
stickerloze zijkanten
En de AX na de bumperpoets beurt
Daarna ook meteen maar ff een andere luchtfiltertje erop
Toen zag het er al een stukje beter uit. Maar mij kennende wilde ik meer dus na een aantal weken nog maar een aantal dingen veranderd en gekocht, waaronder:
- nieuwe zonnekleppen ( de oude waren af )
- 2e handse HELE achterlichten ( die ik zelf zwart heb gespoten!! )
- voorvering ( voor de verlaging )
- een claxon van een Land Rover
- een onderlip van een Renault Laguna
- een upgrade aan mijn oude muziekinstallatie
- ook heb ik een spoilertje achterop de auto gemonteerd
- de achterruitenwisser verwijderd
- soort van Xenon verlichting gemonteerd
- de ruitenwisser in het midden gezet
Hier volgen enkele foto’s :
Zo dit was het voor voorlopig, voor de goede kijkers onder ons, ik heb andere velgen onder de auto op de laatste foto’s. Dit komt omdat mijn eigen velgen bij de spuiter zijn en jullie nog een verrassing wacht ...
Last edited by Rickk on FriJan16, 2009 11:36:22 AM, edited 2 times in total.
If you wanna go low, you gotta go slow..
-
- AX liefhebber
He He!!
zou ook is tijd worden dat je een WieisWie ging maken kerel
maar zeker al lekker op gang he
het virus al goed van me overgenomen
binnenkort die veren er maar ff overknuppen zodat ie low en nat staat he
p.s.: vette foto van mij hoor
zou ook is tijd worden dat je een WieisWie ging maken kerel
maar zeker al lekker op gang he
het virus al goed van me overgenomen
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
-
- AX liefhebber
haha nee rustig maar rick heeft zelf een setje gekocht.Job wrote:Eey Stefan, betekent dat dat je de apex verlagingsveren niet met de blauwe mee verkoopt volgende week dinsdag ?!stefannn wrote:
ik verkoop de ax zoals hij er nu bij staat
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
-
- Total admin
Update
Hey allemaal , ff een update
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb dus ik heb natuurlijk weer een aantal dingen verandert aan de wagen!
Zo is de auto voor 40 mm verlaagd door andere veren te plaatsen ( thanx to Stefannn) Hierbij is ook nog een nieuwe stuurkogel geplaatst
Ook heb ik een uitlaat gekocht van Duff, thank you!
Een Type-X met katloze pijp, ik heb de kat weer ertussen gezet ivm het lawaai
Ennnnnnnn het mooiste komt nog, ik ben er een poosje mee bezig geweest maar uiteindelijk zijn mijn oude velgen weer binnen na een complete metamorfose... zie de foto's
De velgen zijn verbreed naar 8j rondom en er zitten 175-50-13 banden omheen ( thanx to stefannn:P)
Ook wordt de wagen achter nog verlaagd en komen er waarschijnlijk stuggere schokdempers onder.
Dit was het voor voorlopig...
Ik ben altijd benieuwd naar reactie's !!!!!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geplaatst heb dus ik heb natuurlijk weer een aantal dingen verandert aan de wagen!
Zo is de auto voor 40 mm verlaagd door andere veren te plaatsen ( thanx to Stefannn) Hierbij is ook nog een nieuwe stuurkogel geplaatst
Ook heb ik een uitlaat gekocht van Duff, thank you!
Een Type-X met katloze pijp, ik heb de kat weer ertussen gezet ivm het lawaai
Ennnnnnnn het mooiste komt nog, ik ben er een poosje mee bezig geweest maar uiteindelijk zijn mijn oude velgen weer binnen na een complete metamorfose... zie de foto's
De velgen zijn verbreed naar 8j rondom en er zitten 175-50-13 banden omheen ( thanx to stefannn:P)
Ook wordt de wagen achter nog verlaagd en komen er waarschijnlijk stuggere schokdempers onder.
Dit was het voor voorlopig...
Ik ben altijd benieuwd naar reactie's !!!!!
If you wanna go low, you gotta go slow..
Zoooo dan, dat zijn nog 's brede velgen
Door de kleur lijken ze ook nog's een stuk dikker dan die van 2Black terwijl die zo uit mijn hoofd breder waren, moet je maar 's kijken.
Je AX ziet er echt een stuk sportiever uit!
Stoer.
Door de kleur lijken ze ook nog's een stuk dikker dan die van 2Black terwijl die zo uit mijn hoofd breder waren, moet je maar 's kijken.
Je AX ziet er echt een stuk sportiever uit!
Stoer.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage