Ik ben nu al een tijdje lid van dit forum (gok ongeveer 2 maandjes) en ik dacht van laat ik maar is een wie is wie aanmaken.
Even voorstellen,
Mijn naam is Rick Horstman, 20 jaar jong en in het bezit van een zwarte Citroën AX 1.1i Volcane uit het bouwjaar 1995. Ik woon in Klazienaveen (dat is dichtbij Emmen) en ben een kameraad van Stefan aka Stefannn.
Voordat ik deze AX kocht reed ik eerst Volkswagen, namelijk deze onderstaande Polo.

Mijn ex-schatje

Omdat ik graag een jongere auto wou met minder kilometers heb ik deze Polo verkocht en ben ik gaan sparen en dus ook een tijdje autoloos geweest.
Dit autoloos zijn werd me teveel en toen raadde Stefan mij aan om een AX te kopen, want die kosten toch al niet veel en zijn zuinig en zeer betrouwbaar. Dus toch maar geluisterd naar het wijze advies van Dhr. Stefan en een AX gekocht. Een Volcane 1.1i uit 1995 met bij aankoop 103.000 km op de teller.
Nadat ik een 1,5 weekje in de AX had rondgetuft vond ik toch dat er wel wat aan moest gebeuren. Dus eerst maar is begonnen met het "cleanen" van de buitenkant. Dus alle stickers en merkaanduidingen verwijderd. Toen ik hier mee bezig was belde Stefan of ik niet ff bij zijn werk langs kon komen om een nieuwe radiateur te plaatsen ( die had ik bij aankoop erbij gekregen). Dus naar de Euromaster gegaan en de nieuwe radiateur geplaatst, toen we toch bezig waren meteen maar ff die afschuwelijke trekhaak verwijderd.
Stefan aan het werk

High and dry

Stefan z’n 1e liefde

Eenmaal weer thuis meteen verder gegaan met het verwijderen van plakresten en stickers. Daarna de doffe grijze bumpers ff opgepoetst met Simoni bumperpoets en toen stond hij er al een stuk beter bij.
’t gecleande kontje

stickerloze zijkanten

En de AX na de bumperpoets beurt

Daarna ook meteen maar ff een andere luchtfiltertje erop

Toen zag het er al een stukje beter uit. Maar mij kennende wilde ik meer dus na een aantal weken nog maar een aantal dingen veranderd en gekocht, waaronder:
- nieuwe zonnekleppen ( de oude waren af )
- 2e handse HELE achterlichten ( die ik zelf zwart heb gespoten!! )
- voorvering ( voor de verlaging

- een claxon van een Land Rover

- een onderlip van een Renault Laguna
- een upgrade aan mijn oude muziekinstallatie
- ook heb ik een spoilertje achterop de auto gemonteerd
- de achterruitenwisser verwijderd
- soort van Xenon verlichting gemonteerd
- de ruitenwisser in het midden gezet
Hier volgen enkele foto’s :
Zo dit was het voor voorlopig, voor de goede kijkers onder ons, ik heb andere velgen onder de auto op de laatste foto’s. Dit komt omdat mijn eigen velgen bij de spuiter zijn en jullie nog een verrassing wacht ...