Als je zelf een beetje wilt sleutelen, zou ik toch zeker een setje steek-ring sleutels aanschaffen. Voor die paar tientjes zou ik niet willen lopen martelen.MNM(tm) wrote:Laten doen is niet leuk.Bossie wrote:In plaats van een werkbank heb je vast wel zoiets als een tafel of iets anders waar je het op vast kan zetten. Als je de juiste spullen niet hebt om het te doen, moet je het misschien wel gewoon laten doen
Maarreh, welke maat is (de kop van) die bout ook weer?
Dan regel ik wel even een ringsleutel en dan zet ik de kop wel ff terug op 't onderblok.
Paulus aka Citrosan Groene Volcane '95 1.6
Moderator: webmasters
Dank voor jullie leuke reacties, viel me allemaal best mee zo'n klus, het enige wat tegen zat was de kop vlakken, Rijsbergen in Alphen a/d Rijn snappen daar ook niet zoveel van, die waren serieus bang om er meer als 0.2 mm af te halen
, kop dus weer opgehaald en naar een bedrijf gebracht in hillegom die er tenminste verstand van heeft
En het is toch wel gaaf als je zo'n klus nog nooit gedaan hebt en het eigenlijk op rolletjes loopt, en het motortje weer (super)netjes draait



En het is toch wel gaaf als je zo'n klus nog nooit gedaan hebt en het eigenlijk op rolletjes loopt, en het motortje weer (super)netjes draait

supernetjes Paul! 
ik begreep gister al van Cindy dat er hard gesleuteld werd,.. en dat je ondesteuning had van iemand die zn gulp niet dichtkrijgt
rooktie nu niet meer zo ellendig blauw? :P en vanwaar eigenlijk de type1 inlaat? is die anders t.o.v. de type2 inlaat? (stomme injecties ook
)
@marco: linkerhand op cilinderkop, rechterhand op ratel, beetje kracht zetten en tada!

ik begreep gister al van Cindy dat er hard gesleuteld werd,.. en dat je ondesteuning had van iemand die zn gulp niet dichtkrijgt

rooktie nu niet meer zo ellendig blauw? :P en vanwaar eigenlijk de type1 inlaat? is die anders t.o.v. de type2 inlaat? (stomme injecties ook

@marco: linkerhand op cilinderkop, rechterhand op ratel, beetje kracht zetten en tada!


Nee Marc, roken doet ie niet meer
en die inlaat van een type 1 GT heeft een grotere doorlaat, dus dat gat waar je inj. huis op gaat is bij een type 1 minstens 5mm in doorsnede groter en dan hebben wij gelijk de onderkant van een type 1 inj.huis ook maar gebruikt voor de betere doorstroming
Oh ja we hebben gelijk maar de krukas- en de nokkenas keering vervangen, zijn we daar ook vanaf
En m'n hulpje had weer problemen met z'n gulp hoor, je zou er bijna wat van gaan denken


Oh ja we hebben gelijk maar de krukas- en de nokkenas keering vervangen, zijn we daar ook vanaf

En m'n hulpje had weer problemen met z'n gulp hoor, je zou er bijna wat van gaan denken

Dan mag je dat toch eens even voor komen doen.q01z wrote:@marco: linkerhand op cilinderkop, rechterhand op ratel, beetje kracht zetten en tada!

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Ziet er super uit Paul!
Echt een feestje om te zien.
En inclusief verse Citrosan! Dat moet wel goed komen
Haha, iedereen rijdt tegenwoordig maar met een blingbling cilinderkop rond.
Zal de mijne ook weer's poetsen.
Echt een feestje om te zien.
En inclusief verse Citrosan! Dat moet wel goed komen

Haha, iedereen rijdt tegenwoordig maar met een blingbling cilinderkop rond.
Zal de mijne ook weer's poetsen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
hmm ik dacht precies anders om, dus type1 inlaat meer koppel, niet dus.kevin.broke wrote:spruitstuk type 1 GT zorgt voor minder koppel bij lage toerentallen maar meer power bij hoge toerentallen. ditzelfde doet de injectie van de type 2 GT, waarschijnlijk hebben ze 'm daarom een beetje verbouwd.
Zou het dan helpen om m'n oude weer terug te zetten en dan de flens waar het inj. huis op komt op te boren?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vuistregel: Hoe sneller je lucht stroomt, hoe meer koppel je genereert. Hoe meer lucht je kwijt kan (dus hoe minder die lucht gehinderd is), hoe meer piekvermogen je creëert. Daarnaast heb je nog een klein verschil in effect door de gladheid van het oppervlak is - hoe gladder, hoe minder werveling, hoe minder benzine met lucht vermengd wordt en hoe minder mooi de verbranding dus uiteindelijk zal zijn.Citrosan wrote:hmm ik dacht precies anders om, dus type1 inlaat meer koppel, niet dus.
Zou het dan helpen om m'n oude weer terug te zetten en dan de flens waar het inj. huis op komt op te boren?
M.a.w.: Hoe groter de doorlaat, hoe meer vermogen bij hoge toerentallen je hebt, de lucht heeft dan namelijk toch wel gang (aangezien je bergen lucht binnenhaalt). Hoe kleiner de doorlaat, hoe sneller die lucht bij lage toerentallen al stroomt en hoe meer koppel je dus hebt.
Waarschijnlijk verlies je dus het gewenste effect door de flens op te boren. Wat wél zin heeft is je spruitstuk "flowen", m.a.w. zorgen dat je minder echte obstakels hebt (zoals haakse bochten, lasrichels enz.)