Paulus aka Citrosan Groene Volcane '95 1.6

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

MNM(tm) wrote:
Bossie wrote:In plaats van een werkbank heb je vast wel zoiets als een tafel of iets anders waar je het op vast kan zetten. Als je de juiste spullen niet hebt om het te doen, moet je het misschien wel gewoon laten doen ;)
Laten doen is niet leuk.
Maarreh, welke maat is (de kop van) die bout ook weer?
Dan regel ik wel even een ringsleutel en dan zet ik de kop wel ff terug op 't onderblok.
Als je zelf een beetje wilt sleutelen, zou ik toch zeker een setje steek-ring sleutels aanschaffen. Voor die paar tientjes zou ik niet willen lopen martelen.
Image Image Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Dank voor jullie leuke reacties, viel me allemaal best mee zo'n klus, het enige wat tegen zat was de kop vlakken, Rijsbergen in Alphen a/d Rijn snappen daar ook niet zoveel van, die waren serieus bang om er meer als 0.2 mm af te halen :shock: :wall, kop dus weer opgehaald en naar een bedrijf gebracht in hillegom die er tenminste verstand van heeft :!:
En het is toch wel gaaf als je zo'n klus nog nooit gedaan hebt en het eigenlijk op rolletjes loopt, en het motortje weer (super)netjes draait :dance

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Oh ja, Marco, 21 en meestal zijn ringsleutels in 20/22, die moet je dus niet hebben.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

supernetjes Paul! :D

ik begreep gister al van Cindy dat er hard gesleuteld werd,.. en dat je ondesteuning had van iemand die zn gulp niet dichtkrijgt :P

rooktie nu niet meer zo ellendig blauw? :P en vanwaar eigenlijk de type1 inlaat? is die anders t.o.v. de type2 inlaat? (stomme injecties ook ;))

@marco: linkerhand op cilinderkop, rechterhand op ratel, beetje kracht zetten en tada! :P
Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Nee Marc, roken doet ie niet meer :D en die inlaat van een type 1 GT heeft een grotere doorlaat, dus dat gat waar je inj. huis op gaat is bij een type 1 minstens 5mm in doorsnede groter en dan hebben wij gelijk de onderkant van een type 1 inj.huis ook maar gebruikt voor de betere doorstroming 8)
Oh ja we hebben gelijk maar de krukas- en de nokkenas keering vervangen, zijn we daar ook vanaf :)

En m'n hulpje had weer problemen met z'n gulp hoor, je zou er bijna wat van gaan denken :lol:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

q01z wrote:@marco: linkerhand op cilinderkop, rechterhand op ratel, beetje kracht zetten en tada! :P
Dan mag je dat toch eens even voor komen doen. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

raar eigenlijk dat ze dat soort inlaten later aanpassen.. zal wel met emmissieeisen te maken hebben.. of gebrek aan talent om dingen te verbeteren ;)

@marco; is goed :)
Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ziet er super uit Paul!
Echt een feestje om te zien.
En inclusief verse Citrosan! Dat moet wel goed komen :wink:

Haha, iedereen rijdt tegenwoordig maar met een blingbling cilinderkop rond.
Zal de mijne ook weer's poetsen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

spruitstuk type 1 GT zorgt voor minder koppel bij lage toerentallen maar meer power bij hoge toerentallen. ditzelfde doet de injectie van de type 2 GT, waarschijnlijk hebben ze 'm daarom een beetje verbouwd.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

type 1 en 2 GT inlaat is hetzelfde.

alle 1.4i modellen met een verdelerkap hebben deze inlaat, terwijl de dis modellen altijd een soort van 1.1 inlaatspruitstuk hebben.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

q01z wrote:,.. en dat je ondesteuning had van iemand die zn gulp niet dichtkrijgt :P
Zorg jij dan dat je hem aankomende zaterdag wel goed dicht houdt 8)

Of had je daar die rol ductape voor nodig :oops:
Image Image Image

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

kevin.broke wrote:spruitstuk type 1 GT zorgt voor minder koppel bij lage toerentallen maar meer power bij hoge toerentallen. ditzelfde doet de injectie van de type 2 GT, waarschijnlijk hebben ze 'm daarom een beetje verbouwd.
hmm ik dacht precies anders om, dus type1 inlaat meer koppel, niet dus.
Zou het dan helpen om m'n oude weer terug te zetten en dan de flens waar het inj. huis op komt op te boren?

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Goed bezig Paul! Hoe vordert het eigenlijk met het Musketier achterbumpertje? Toevallig nog interesse in de onderste musketierspoiler, om m compleet te maken vanaf de achterkant :lol:

Flat-Erik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 100
Joined: SunSep14, 2008 9:08:05 PM
Location: Drunen

Post by Flat-Erik »

heey glenn@nl

heb je die nog 1 in de verkoop dan?

anders heb ik wel interesse.

Greetz Erik
Toch nog steeds dat Citroën Virus

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Glenn@nl wrote:nog interesse in de onderste musketierspoiler, om m compleet te maken vanaf de achterkant :lol:
Prostitutiespoiler :lol:
Altijd meer PK's dan jou!

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ziet er allemaal weer netjes uit Paul.
Knap gedaan man. Wel lekker dat alles dan ook in een keer goed gaat, behalve het vlakken dan. Maarja dat doe je niet zelf. :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Citrosan wrote:hmm ik dacht precies anders om, dus type1 inlaat meer koppel, niet dus.
Zou het dan helpen om m'n oude weer terug te zetten en dan de flens waar het inj. huis op komt op te boren?
Vuistregel: Hoe sneller je lucht stroomt, hoe meer koppel je genereert. Hoe meer lucht je kwijt kan (dus hoe minder die lucht gehinderd is), hoe meer piekvermogen je creëert. Daarnaast heb je nog een klein verschil in effect door de gladheid van het oppervlak is - hoe gladder, hoe minder werveling, hoe minder benzine met lucht vermengd wordt en hoe minder mooi de verbranding dus uiteindelijk zal zijn.

M.a.w.: Hoe groter de doorlaat, hoe meer vermogen bij hoge toerentallen je hebt, de lucht heeft dan namelijk toch wel gang (aangezien je bergen lucht binnenhaalt). Hoe kleiner de doorlaat, hoe sneller die lucht bij lage toerentallen al stroomt en hoe meer koppel je dus hebt.

Waarschijnlijk verlies je dus het gewenste effect door de flens op te boren. Wat wél zin heeft is je spruitstuk "flowen", m.a.w. zorgen dat je minder echte obstakels hebt (zoals haakse bochten, lasrichels enz.)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

KIJK, daar heb ik wat aan Kevin (y)

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Nou ik ben er uit hoor, oude (orginele) spruitstuk weer terug geplaatst en hij doet het weer als vanouds.
Het spruitstuk wat op de foto's staat dus niet gebruiken op een type2, dan loopt ie niet lekker, blijkbaar is de doorstroom snelheid te hoog en weet ie daar geen raad mee :shock:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Mjah, 'k heb zo 't idee dat die MA2.2 ECU's lang niet zo flexibel zijn als de MA3.0 en de MM G6.11.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply