Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik ga er normaal binnenkort ook op met de GTi, maar als ik dit zo zie wil ik er op met de 1.1 (die ken ik het beste, en ik houd ook van humor op wielen)
Mag ik vragen welke banden je hebt?
En heb je nog steeds de 1.1 remmerij en veerpoten?
En heb je een stabistang?
Ben gewoon benieuwd
En gas los en overstuur krijgen heb ik ook al ervaring mee. Voor mij was het de eerste keer net NIET vermakelijk
Mag ik vragen welke banden je hebt?
En heb je nog steeds de 1.1 remmerij en veerpoten?
En heb je een stabistang?
Ben gewoon benieuwd
En gas los en overstuur krijgen heb ik ook al ervaring mee. Voor mij was het de eerste keer net NIET vermakelijk
4000 berichten alweer
Hoe dan ook dat mag een klein beetje gevierd worden, extra kopje koffie vandaag e.d noem het maar op .
Nee ik zal gewoon de droogkloot wezen en zeggen waar het op staat hierbij het toekomstplan en als eerste excuses als het een beetje een lap tekst is geworden
De First zou een 16v krijgen maar ivm ik nog even de kosten wat lager wil houden en een 16v aardig wat tijd kost om in te bouwen word de first niet meer My first GT maar My first GTI.
(even ter info, het ombouwen naar GTI kost voor mij hooguit 200 euro terwijl een 16v inbouw op +- 1000 euro zou komen en een bouwtermijn van +- 3-4 maanden heeft. Voor de 1.4 mpi is dat hooguit 3 weken (2 weken onderstel en 1 week voor het blok zelf) wellicht dat met de vroemdag het ding motorisch al operationeel is, maar niet dat het perse zou hoeven). Ik heb vorige week een 106 xsi gesloopt en voor weinig het blok+ onderstel overgenomen (150 euro).
Er gaat een compleet 106 xsi onderstel en blok inkomen, zal wel moeten leven met wat minder koppel onderin, maar gezien het gewicht dan nog steeds onder de 740 kilo zit zal dat denk wel meevallen. Plus gezien het ding bedoeld is voor het circuit zal de hoogtoerige 1.4 genoeg fun bieden.
Uiteindelijk zal er denk in de toekomst een 1.6 8v met trottle bodies inkomen (zelfbouw). Een 16v laat ik vallen ivm een 1.6 8v voldoende vermogen kan leveren en het lagere gewicht voor de wegligging gunstiger is. Maar dit is een idee het kan best zijn dat er alsnog een 16v inkomt maar ik de schat de kans in de first klein.
Oja ook niet geheel onbelangrijk de first mag eigenlijk niet sneller dan de 106 worden, het moet namenlijk wel interresant blijven de 106 zo nu en dan mee te nemen Mocht ik echter in mijn volgende baan een leasewagen krijgen (en dat kan wel een jaar nog duren) dan zal de 106 wel het veld moeten ruimen ivm ik het ding niet puur voor het circuit wil houden. Nu als daily en voor de fun is het ding naast de ax uitstekend (comfort in de 106 is gewoon een stuk beter). Maar de 106 is te netjes voor puur circuitgebruik dat doe ik hem niet aan (zo nu en dan de ring is prima voor het bakje).
Ik zal eerdaags vast wat foto's maken van mijn nieuwe "engine room". een kleine ruimte gemaakt thuis waarin ik de blokjes kan prepareren voor inbouw. Verder ga ik ook nog een motersteun bouwen voor TU blokken zodat er makkelijker mee gewerkt kan worden (dus Bas ik heb eerdaags je hulp nodig en dan bouwen we er meteen 2 stuks van ).
En om af te sluiten een mooie foto's van de 106 welke ik nog gekregen heb, en ook mooi om te zien hoe laag de achterkant moet worden (die gaat nu omlaag omdat ik toevallig accelereerde)
Hoe dan ook dat mag een klein beetje gevierd worden, extra kopje koffie vandaag e.d noem het maar op .
Nee ik zal gewoon de droogkloot wezen en zeggen waar het op staat hierbij het toekomstplan en als eerste excuses als het een beetje een lap tekst is geworden
De First zou een 16v krijgen maar ivm ik nog even de kosten wat lager wil houden en een 16v aardig wat tijd kost om in te bouwen word de first niet meer My first GT maar My first GTI.
(even ter info, het ombouwen naar GTI kost voor mij hooguit 200 euro terwijl een 16v inbouw op +- 1000 euro zou komen en een bouwtermijn van +- 3-4 maanden heeft. Voor de 1.4 mpi is dat hooguit 3 weken (2 weken onderstel en 1 week voor het blok zelf) wellicht dat met de vroemdag het ding motorisch al operationeel is, maar niet dat het perse zou hoeven). Ik heb vorige week een 106 xsi gesloopt en voor weinig het blok+ onderstel overgenomen (150 euro).
Er gaat een compleet 106 xsi onderstel en blok inkomen, zal wel moeten leven met wat minder koppel onderin, maar gezien het gewicht dan nog steeds onder de 740 kilo zit zal dat denk wel meevallen. Plus gezien het ding bedoeld is voor het circuit zal de hoogtoerige 1.4 genoeg fun bieden.
Uiteindelijk zal er denk in de toekomst een 1.6 8v met trottle bodies inkomen (zelfbouw). Een 16v laat ik vallen ivm een 1.6 8v voldoende vermogen kan leveren en het lagere gewicht voor de wegligging gunstiger is. Maar dit is een idee het kan best zijn dat er alsnog een 16v inkomt maar ik de schat de kans in de first klein.
Oja ook niet geheel onbelangrijk de first mag eigenlijk niet sneller dan de 106 worden, het moet namenlijk wel interresant blijven de 106 zo nu en dan mee te nemen Mocht ik echter in mijn volgende baan een leasewagen krijgen (en dat kan wel een jaar nog duren) dan zal de 106 wel het veld moeten ruimen ivm ik het ding niet puur voor het circuit wil houden. Nu als daily en voor de fun is het ding naast de ax uitstekend (comfort in de 106 is gewoon een stuk beter). Maar de 106 is te netjes voor puur circuitgebruik dat doe ik hem niet aan (zo nu en dan de ring is prima voor het bakje).
Ik zal eerdaags vast wat foto's maken van mijn nieuwe "engine room". een kleine ruimte gemaakt thuis waarin ik de blokjes kan prepareren voor inbouw. Verder ga ik ook nog een motersteun bouwen voor TU blokken zodat er makkelijker mee gewerkt kan worden (dus Bas ik heb eerdaags je hulp nodig en dan bouwen we er meteen 2 stuks van ).
En om af te sluiten een mooie foto's van de 106 welke ik nog gekregen heb, en ook mooi om te zien hoe laag de achterkant moet worden (die gaat nu omlaag omdat ik toevallig accelereerde)
Zo dag 1 zit erop
koppeling bleek nog bijna nieuw te zijn, mooie meevaller igg.
Het eerste wat vervangen moet worden:
Krukaskering:
priesaskering:
Niks vreemds dus
Klein lijstje alvast:
-Priesaskering
-Krukaskering
-oliefilter
-olie
-Kvs
That's it als alles meezit. Voor de rest is het flink schoonmaken en het blokje optisch mooi opknappen.
koppeling bleek nog bijna nieuw te zijn, mooie meevaller igg.
Het eerste wat vervangen moet worden:
Krukaskering:
priesaskering:
Niks vreemds dus
Klein lijstje alvast:
-Priesaskering
-Krukaskering
-oliefilter
-olie
-Kvs
That's it als alles meezit. Voor de rest is het flink schoonmaken en het blokje optisch mooi opknappen.
En dag 2 zit er ook weer op.
Bak schoongemaakt en de bakspie alvast vervangen.
Kijk hij is niet brandschoon blinkend maar gewoon functioneel schoon
Verder even de kleppendeksel eraf gehaald en opzich niks vreemds te zien op 1 ding na.... een groene klepveer??
Iemand die thuis kan brengen waarom hij groen is?
Keringen zijn besteld en ik hoop die snel binnen te krijgen.
Bak schoongemaakt en de bakspie alvast vervangen.
Kijk hij is niet brandschoon blinkend maar gewoon functioneel schoon
Verder even de kleppendeksel eraf gehaald en opzich niks vreemds te zien op 1 ding na.... een groene klepveer??
Iemand die thuis kan brengen waarom hij groen is?
Keringen zijn besteld en ik hoop die snel binnen te krijgen.
Hehe een verlaagde klep
Vanmiddag alvast bij een ander bedrijf de krukaskering voor de distrubutiezijde opgehaald, de priesaskering en de krukaskering van de andere kant hoop ik begin volgende week te krijgen.
Wel frapant dat de kop kurkdroog is, maar op de aandrijfaskeringen na elke kering lekte.
Maargoed morgen staat er op de planning:
-Blok deels zwart spuiten.
-Krukaskering distrubutie zijde.
Daarna is het een kwestie van de andere keringen vervangen en dan kan het blok infeite mits alles meezit erin en kan het echte pielwerk beginnen gezien ik nog geen orginele kabelboom heb gevonden en de huidige dus aangepast moet worden.
Ik hoop igg dat over 2 weken het ding gestart kan worden denk dat ik er nog een weekje aan toevoeg ivm ik volgende week niet erg veel tijd heb.
Vanmiddag alvast bij een ander bedrijf de krukaskering voor de distrubutiezijde opgehaald, de priesaskering en de krukaskering van de andere kant hoop ik begin volgende week te krijgen.
Wel frapant dat de kop kurkdroog is, maar op de aandrijfaskeringen na elke kering lekte.
Maargoed morgen staat er op de planning:
-Blok deels zwart spuiten.
-Krukaskering distrubutie zijde.
Daarna is het een kwestie van de andere keringen vervangen en dan kan het blok infeite mits alles meezit erin en kan het echte pielwerk beginnen gezien ik nog geen orginele kabelboom heb gevonden en de huidige dus aangepast moet worden.
Ik hoop igg dat over 2 weken het ding gestart kan worden denk dat ik er nog een weekje aan toevoeg ivm ik volgende week niet erg veel tijd heb.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Super!Drake wrote:weet ik nog niet zeker, ik denk niet dat ik voor de komende week het blok af krijg, dus de kans is groot dat ik de 21e gewoon met de AX kom en het blok de week erop pas eruit haal.
Ik hoop dat ik je daar mag spotten. Enig idee rond welk uur je daar op de ring zou zitten?
De GTI zal wellicht op tijd af zijn, althans dat hoop ik toch.