4000 berichten alweer
Hoe dan ook dat mag een klein beetje gevierd worden, extra kopje koffie vandaag e.d noem het maar op

.
Nee ik zal gewoon de droogkloot wezen en zeggen waar het op staat

hierbij het toekomstplan en als eerste excuses als het een beetje een lap tekst is geworden
De First zou een 16v krijgen maar ivm ik nog even de kosten wat lager wil houden en een 16v aardig wat tijd kost om in te bouwen word de first niet meer My first GT maar My first GTI.
(even ter info, het ombouwen naar GTI kost voor mij hooguit 200 euro terwijl een 16v inbouw op +- 1000 euro zou komen en een bouwtermijn van +- 3-4 maanden heeft. Voor de 1.4 mpi is dat hooguit 3 weken (2 weken onderstel en 1 week voor het blok zelf) wellicht dat met de vroemdag het ding motorisch al operationeel is, maar niet dat het perse zou hoeven). Ik heb vorige week een 106 xsi gesloopt en voor weinig het blok+ onderstel overgenomen (150 euro).
Er gaat een compleet 106 xsi onderstel en blok inkomen, zal wel moeten leven met wat minder koppel onderin, maar gezien het gewicht dan nog steeds onder de 740 kilo zit zal dat denk wel meevallen. Plus gezien het ding bedoeld is voor het circuit zal de hoogtoerige 1.4 genoeg fun bieden.
Uiteindelijk zal er denk in de toekomst een 1.6 8v met trottle bodies inkomen (zelfbouw). Een 16v laat ik vallen ivm een 1.6 8v voldoende vermogen kan leveren en het lagere gewicht voor de wegligging gunstiger is. Maar dit is een idee het kan best zijn dat er alsnog een 16v inkomt maar ik de schat de kans in de first klein.
Oja ook niet geheel onbelangrijk de first mag eigenlijk niet sneller dan de 106 worden, het moet namenlijk wel interresant blijven de 106 zo nu en dan mee te nemen

Mocht ik echter in mijn volgende baan een leasewagen krijgen (en dat kan wel een jaar nog duren) dan zal de 106 wel het veld moeten ruimen ivm ik het ding niet puur voor het circuit wil houden. Nu als daily en voor de fun is het ding naast de ax uitstekend (comfort in de 106 is gewoon een stuk beter). Maar de 106 is te netjes voor puur circuitgebruik dat doe ik hem niet aan (zo nu en dan de ring is prima voor het bakje).
Ik zal eerdaags vast wat foto's maken van mijn nieuwe "engine room". een kleine ruimte gemaakt thuis waarin ik de blokjes kan prepareren voor inbouw. Verder ga ik ook nog een motersteun bouwen voor TU blokken zodat er makkelijker mee gewerkt kan worden (dus Bas ik heb eerdaags je hulp nodig en dan bouwen we er meteen 2 stuks van

).
En om af te sluiten een mooie foto's van de 106 welke ik nog gekregen heb, en ook mooi om te zien hoe laag de achterkant moet worden (die gaat nu omlaag omdat ik toevallig accelereerde)
