Maar ik zal je wel op de hoogte houden. Inderdaad wel leuk om eens wat af te spreken.
off topic:
Casa Gert ziet er leuk uit!

Moderator: webmasters
verslag onder gespot beetje geknipt en ingekort
OK klein verslagje van Teuven.
enige gespotte AX forum lid was axirallye. duurde even tot het tot me doordringde dat hij het was. zelfde gold voor antoine. We zaten tegen over elkaar en kwamen er pas achter wie wie was toen we het over auto's gingen hebben. grappig.
Na de verplichte dingetjes als stickers ophalen, briefing etc maar gestart.
veel mooie auto's snelle auto's (denk aan zelfbouw met ninja motoren en manta's met M3 blokken).
Eerste start ging goed, derde bocht vlogen we er bijna af. 1.16 was de tijd. Antione deed het in 1.14. op de terugweg naar de start kondigde het eerste probleem zich aan. Een schakelstangetje had er bij mij genoeg van maar reparatie met Ty-rips voldeed. Iets rustiger inleggen dus.
toen te horen gekregen dat de proef was stilgelegt. een mooie bmw was er de eerste bocht afgegaan. tegen een boom en daarna over de kop. bestuurder blijkt even het bewustzijn te hebben verloren.
de tweede start was dus ook langzamer (rustiger schakelen) 1 sec om precies te zijn. zelfde gold voor antoine.
Derde start (begon 30 graden te worden buiten, blokje gloeiend heet, koelwatertemp was goed) derde bocht, vermogen weg, auto rolt richting de volgende bocht en pakt daar ineens weer op. tijd 1.19. antoines auto kwam binnen op 1.40 dacht ik. Die was afgeslagen. Ik verdacht een te warme benzine die aan het verdampen was (vapour lock).
terug voor de vierde run. Start liep al niet lekker, bij het acceleren begon het motorblok wel heel erg rare bokkensprongen te maken (voel je goed met een V-bak steun die van solide alu is). Op toeren was het beter.
3e bocht (is de eerste hairpin vandaar dat daar alles gebeurd, rest daarvoor is flatout). terug schakelen, vermogen valt weg, auto valt stil. opnieuw starten op de koppeling. Maar ik denk dat ik nog 10 PK over had. dus met een sukkelgangetje proef afgereden, tijd controle auto slaat opnieuw af. Tijd 1.39. Ze vragen of ie kapot is, mijn antwoord ik hoop het niet + niet gemeende glimlach. Auto gestart verderop stilgezet en gewacht op antoine, hem gezegd dat ik de spreekwoordelijke handdoek in de ring gooi. Auto was toen goed afgekoeld en deed het weer. nog even gewisseld van auto (dat ding van antoine trekt als een malloot, heerlijk).
Uiteindelijk dus na de motor goed te hebben laten afkoelen richting huis gegaan. Vermogen was terug 2x onderweg de auto nog moeten laten afkoelen omdat hij weer begon te mekkeren (@ 110km/h naar huis dus)
Vreemd koelwater temp gaf niets vreemds aan en heeft dat ook de hele dag niet gedaan (thermostaat is ook nieuw dus..) blokje was daarentegen wel bloedje heet. je zag de rook eraf slaan. Onderweg nog snel wat tests gedaan. Koppakking is goed, benzinedruk goed, koelwater temp goed. Vreemd zeg maar.
Auto thuis aangekomen blijkt er ook wat in het onderstel los te zitten en te rammelen.
Van de week dus maar eens even alles nalopen. Na alles geevalueerd te hebben denken we aan een verkeerde vervroeging van de ontsteking (daarom voelt het blok dan ook zo warm aan hopen we, voor degene die Sander zijn auto kunnen herinneren, die reed ook altijd met zo'n warm blok rond, als die van hem warm was was die van mij nu heet).
Dus we beginnen met de vacuumslangen te vervangen en ontsteking te testen.
Daarna compressietest om te kijken of deze na afgelopen weekend gezakt is. Dan lagerschalen bekijken omdat er verbrande olielucht te bespeuren was.