Losha - AX Image '91
Moderator: webmasters
heb de startpost even aangepast, de blurplaatjes vervangen door normale en hoe hij er nu uitziet
heeft/weet iemand nog de originele Citroën doppen voor mij
en hoe "gratis" is een gratis auto eigenlijk?
zit nu op ca 400 euro, maar dan heb ik inmiddels ook de filters, vloeistoffen en bougies vervangen, de uitlaat is gelast en heb 'nieuwe' remblokken en schijven voor.
Enige wat nog moet gebeuren zijn nieuwe aandrijfassen/homokineten
dan is ie weer helemaal toppie
heeft/weet iemand nog de originele Citroën doppen voor mij
en hoe "gratis" is een gratis auto eigenlijk?
zit nu op ca 400 euro, maar dan heb ik inmiddels ook de filters, vloeistoffen en bougies vervangen, de uitlaat is gelast en heb 'nieuwe' remblokken en schijven voor.
Enige wat nog moet gebeuren zijn nieuwe aandrijfassen/homokineten
dan is ie weer helemaal toppie
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
tijdje niets van me laten horen maar ik ben er nog/weer
over een paar weken moet ie met apk
en wat denk je ? nu komen de eerste problemen lekker om de hoek kijken
de dynamo doet al n tijdje vervelend, je kent het wel knipperende verlichting etc.
en jahoor, vanochtend niet starten, startmotor klikt alleen nog maar en verder niks meer, dan maar fiets gepakt (valt dat ff tegen als je alweer auto gewend bent )
na't eten ff accu gemeten 10Volt na uitbouw evengoed maar 11,2
hangt nu aan de lader overnacht, dynamo moet spoedig in revisie
bij deze dus even de vraag:
waar haal ik sleepring/koolborstels en spanningsregelaar vandaan in noord-holland (westfriesland) ?
kan/wil het best zelf doen ...
over een paar weken moet ie met apk
en wat denk je ? nu komen de eerste problemen lekker om de hoek kijken
de dynamo doet al n tijdje vervelend, je kent het wel knipperende verlichting etc.
en jahoor, vanochtend niet starten, startmotor klikt alleen nog maar en verder niks meer, dan maar fiets gepakt (valt dat ff tegen als je alweer auto gewend bent )
na't eten ff accu gemeten 10Volt na uitbouw evengoed maar 11,2
hangt nu aan de lader overnacht, dynamo moet spoedig in revisie
bij deze dus even de vraag:
waar haal ik sleepring/koolborstels en spanningsregelaar vandaan in noord-holland (westfriesland) ?
kan/wil het best zelf doen ...
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
In Alkmaar Brezan op industrieterrein de beverkoog. Daar haalde ik altijd alles vandaan. Anders zit er nog een goeie garage in stompetoren vakgarage houtkooper.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
had de accu overnacht op de lader (uiteraard n beetje overgelopen.. had ik al rekening mee gehouden en er iets onder gelegd
accu is nu 12,6Volt (weet niet in hoeverre mijn DMM afwijkt )
dus weer in de auto gezet...
man, zo snel en strak is ie in tijden niet gestart
even gemeten, stationair komt de spanning op 14,2
lijkt me toch redelijk in orde
zal ie dan gewoon leeg geweest zijn omdat ik vrijwel alleen kleine rotstukken rijd ?
blijft alleen het vervelende van de knipperende verlichting.. das dan spanningsregelaar zeker ?
net bij cartal of hoe ze heten gevraagd..
willen ze nog 75,- voor ik zeg voor 125,- heb ik n complete dynamo "meen je dat nou?"
dynamo stel ik dus nog ff lekker uit tot na de apk
accu is nu 12,6Volt (weet niet in hoeverre mijn DMM afwijkt )
dus weer in de auto gezet...
man, zo snel en strak is ie in tijden niet gestart
even gemeten, stationair komt de spanning op 14,2
lijkt me toch redelijk in orde
zal ie dan gewoon leeg geweest zijn omdat ik vrijwel alleen kleine rotstukken rijd ?
blijft alleen het vervelende van de knipperende verlichting.. das dan spanningsregelaar zeker ?
net bij cartal of hoe ze heten gevraagd..
willen ze nog 75,- voor ik zeg voor 125,- heb ik n complete dynamo "meen je dat nou?"
dynamo stel ik dus nog ff lekker uit tot na de apk
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Even een reactie in je wie=wie,
zoek je nog onderdelen voor je image? Er staat hier op de sloop een 5 deurs image, met nog een mooi en heel dashbord, deurpanelen, stoelen, achterklep met logo's e.d.......
Buitenkant is wel ENORM aangetast door roest (heeft gewoon geen dorpels meer :O!)
zoek je nog onderdelen voor je image? Er staat hier op de sloop een 5 deurs image, met nog een mooi en heel dashbord, deurpanelen, stoelen, achterklep met logo's e.d.......
Buitenkant is wel ENORM aangetast door roest (heeft gewoon geen dorpels meer :O!)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Yup!! Nog heeeeel lang nagedacht vandaag of ik dat dashbord en deurpanelen niet mee zou nemen........DuFF wrote:bedoel je die bij Stouten grietje ?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik ben niet in Almere bedoelde ook meer dat wij dan wel wat voor je mee kunnen nemen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Maar geen images:P Die zijn in die staat opde sloop best zeldzaamLosha wrote:oh .. evengoed bedankt
onze sloop hier heeft altijd een aantal AX,bx etc staan, keuze te zat in principe
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja mischien wel, staat trouwens wel een aardige image momenteel
maar nogmaals, ik ben momenteel vooral in technisch goed krijgen , "pimpen" heeft nu totaal geen prioriteit (en dat is de moeite denk ik ook niet, hij zit onder de kleine krasjes en deukjes )
maar nogmaals, ik ben momenteel vooral in technisch goed krijgen , "pimpen" heeft nu totaal geen prioriteit (en dat is de moeite denk ik ook niet, hij zit onder de kleine krasjes en deukjes )
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
wat heb jij al werk gedaan aan je image. je mag er trots op zijn. plaats anders ng wat meer foto's van velgen enzo.Losha wrote:ja mischien wel, staat trouwens wel een aardige image momenteel
maar nogmaals, ik ben momenteel vooral in technisch goed krijgen , "pimpen" heeft nu totaal geen prioriteit (en dat is de moeite denk ik ook niet, hij zit onder de kleine krasjes en deukjes )
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
zonde...Losha wrote: (heb wel n type3 grill nu...)
wat ga je met de chrome grill doen ?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
chrome image grillen zijn de mooisteLosha wrote:voorlopig niks, gaat keurig de kast in (en echt mooi is ie niet hoor, vaal plastic ding)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zucht
het is wat een eigen auto
history repeats itself
net als met m'n golf, ben je met het ene bezig komt het andere eraan
motor afgelopen weekend beetje schoongemaakt, nou begint er vanalles te piepen en te klepperen onder de kap (denk zelf oa de dynamo, die al een tijdje beetje slapjes is)
de lijst wordt voor mij steeds langer ipv korter
aandrijfassen moeten gebeuren
wil nog distributie, spanrol en waterpomp doen
kleppen stellen
koppakking is ook niet 100% (hij verbrandt niet echt iets, rij ook te weinig ervoor om't te merken ) maar koelwater wordt steeds weer bruin (olie)
zijn nou net allemaal dingen die meer gaan kosten dan ik erin wil stoppen
zit nu al een tijdje te dubben over vervanging
ben opzich wel gecharmeerd van de simplicity van de ax, als vervanger zit ik dan ook aan een 106 te denken ... (toch net wat sportievere look en je kan qua uiterlijk ook net wat meer dan met de ax)
maargoed, voorlopig rijd hij nog (en aangzien ik in't laatste half jaar maar met moeite 3000km gehaalt heb .......)
het is wat een eigen auto
history repeats itself
net als met m'n golf, ben je met het ene bezig komt het andere eraan
motor afgelopen weekend beetje schoongemaakt, nou begint er vanalles te piepen en te klepperen onder de kap (denk zelf oa de dynamo, die al een tijdje beetje slapjes is)
de lijst wordt voor mij steeds langer ipv korter
aandrijfassen moeten gebeuren
wil nog distributie, spanrol en waterpomp doen
kleppen stellen
koppakking is ook niet 100% (hij verbrandt niet echt iets, rij ook te weinig ervoor om't te merken ) maar koelwater wordt steeds weer bruin (olie)
zijn nou net allemaal dingen die meer gaan kosten dan ik erin wil stoppen
zit nu al een tijdje te dubben over vervanging
ben opzich wel gecharmeerd van de simplicity van de ax, als vervanger zit ik dan ook aan een 106 te denken ... (toch net wat sportievere look en je kan qua uiterlijk ook net wat meer dan met de ax)
maargoed, voorlopig rijd hij nog (en aangzien ik in't laatste half jaar maar met moeite 3000km gehaalt heb .......)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
ach, laten we weer wat posten
immers een hoop gebeurd de afgelopen 2 jaar
dynamo is inmiddels gedaan
maar meest belangrijke ..
koppakking, distributie en waterpomp zijn afgelopen weekend gedaan
door 'yours truly'
helemaal in m'n uppie, beste klus
de oude koppakking was schijnbaar helemaal door (zag er ook allemaal neit meer uit)
hij begon gigantisch olie bij de kvs te gooien
hopelijk is dat nu over
ook meteen de kleppen gesteld (evengoed tikt er ergens iets in de motor)
immers een hoop gebeurd de afgelopen 2 jaar
dynamo is inmiddels gedaan
maar meest belangrijke ..
koppakking, distributie en waterpomp zijn afgelopen weekend gedaan
door 'yours truly'
helemaal in m'n uppie, beste klus
de oude koppakking was schijnbaar helemaal door (zag er ook allemaal neit meer uit)
hij begon gigantisch olie bij de kvs te gooien
hopelijk is dat nu over
ook meteen de kleppen gesteld (evengoed tikt er ergens iets in de motor)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler